Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2019-02-20 21:18:26.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

 

Fişierul intrare/ieşire:petrick.in, petrick.outSursăAGM 2019, runda nationala
AutorPatrick SavaAdăugată dextreme77Patrick Sava xtreme77
Timp execuţie pe test0.005 secLimită de memorie256000 kbytes
Scorul tăuN/ADificultateN/A

Vezi solutiile trimise | Statistici

Petrick

Această problemă este numită Petrick - şi acest lucru nu trebuie confundat cu numele autorului. Petrick se referă la "trick", un sinonim pentru frazele româneşti "pe smecherie" sau "pe barosaneala". Trick-ul real se referă la a vedea dacă tu, un uimitor jucător de şah, poţi câştiga împotriva adversarului într-o singură mişcare (amintiţi-vă că sunteţi unul talentat!).

În mod formal, vi se dă o masă de şah fără pioni, cu piese de N pe ea şi vi se cere să vedem dacă albul poate negru negru prin mutarea unei bucăţi implică mutarea a două bucăţi). Reţineţi că starea mesei de şah poate fi atinsă într-un joc ipotetic de şah, în conformitate cu regulile bine cunoscute ale şahului.

_Există tocmai un rege al fiecărei culori.
Există cel mult două vârfuri, episcopi şi cavaleri de fiecare culoare.
Dacă există doi episcopi de aceeaşi culoare, atunci se garantează că un episcop nu se poate muta după ce se va muta în celula ce conţine celălalt episcop.
O piesă nu se poate muta într-o celulă care conţine o bucată de aceeaşi culoare. Dacă o piesă se mişcă într-o celulă dintr-o bucată de culoarea opusă, atunci piesa care se afla pe celulă iniţial este scoasă din joc.
Spunem că o culoare este în check dacă şi numai dacă o bucată de culoarea opusă s-ar putea muta în celula care conţine regele acelei culori. Nu este permis ca o culoare să facă o mişcare care să o facă să fie verificată.
Spunem că o culoare este în check-mate dacă şi numai dacă este sub control şi nu poate face mişcări legale.
Acum, este necesar să vedem dacă albul poate face o mişcare legală care pune negrul în check-mate_

Date de intrare

Fişierul de intrare petrick.in va conţine $ N $, numărul de bucăţi. Următorul va urma liniile $ N $ care vor conţine fiecare câte un şir din setul {text {{{king, rook, queen, episcop, knight \}}, un şir din setul \ texttt {\ {negru, alb \}} şi două numere întregi din textul {\ {1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8}}, care indică poziţia piesei pe masă. Primul şir indică tipul piesei, în timp ce al doilea indică care dintre jucătorii deţine piesa.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire petrick.out trebuie să conţină un şir care descrie dacă veţi câştiga în următoarea mişcare sau nu. Acest şir va fi \ texttt {Checkmate!} Dacă veţi câştiga în următoarea mişcare sau \ texttt {Bad Luck!} Altfel.

Restricţii

  • 1N16

Exemplu

petrick.inpetrick.out
4
rege alb 1 1
rook alb 7 6
regina albă 4 5
regele negru 8 8
Şah-mat!

Explicaţie

...

Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici

Cum se trimit solutii?

În mod formal, vi se dă o masă de şah \ textbf {fără pioni), cu piese de $ N $ ($ N \ leq 16 $) pe ea şi vi se cere să vedem dacă albul poate negru negru prin mutarea unei bucăţi implică mutarea a două bucăţi). Reţineţi că starea mesei de şah poate fi atinsă într-un joc ipotetic de şah, în conformitate cu regulile bine cunoscute ale şahului.

\ textit {O scurtă descriere a subsetului de şah care este relevant urmează, cu caractere cursive. Şahul este un joc jucat pe o masă pătrată de $ 8 ori 8 $, cu diferite piese. Piesele sunt fie împăraţi, regine, episcopi, cavaleri, fie călugări. Fiecare piesă poate fi negru sau alb, iar fiecare piesă se află pe o singură celulă. Nicio bucată nu împarte o celulă. Fiecare piesă poate, în funcţie de tipul său, să se deplaseze la alte celule; în special:} \\

\ Begin {itemize}
\ item \ textit {Regele se poate muta în orice celulă care împarte cel puţin un punct (inclusiv colţurile) cu celula sa actuală}.
\ item \ textit {Ceaşca poate să se deplaseze ortogonal în sus, în jos, în stânga sau în dreapta oricare distanţă, atâta timp cât nu "sări peste" alte piese}
\ item \ textit {Episcopul poate muta în diagonală orice distanţă, atâta timp cât nu "sări peste" alte părţi}
\ item \ textit {Regina poate realiza orice mutare pe care un vîrf sau un episcop o poate face}
\ item \ textit {Cavalerul se poate muta ortogonal în sus, în jos, în stânga sau în dreapta cu două celule, urmată imediat de o mişcare suplimentară a unei celule perpendiculare pe prima (în forma literei mari); reţineţi că cavalerul poate "sări peste" alte piese}
\ End {itemize}