Revizia anterioară Revizia următoare
Fişierul intrare/ieşire: | panou.in, panou.out | Sursă | Junior Challenge |
Autor | Adrian Airinei | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.1 sec | Limită de memorie | 20480 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Panou
Buru are acasa doua panouri cu becuri nou-noute primite cadou de la Mos-Craciun. Ficare panou contine
N x N becuri dispuse sub forma unui caroiaj cu N linii si N coloane, unele dintre becuri fiind aprinse, altele stinse. Astfel putem asocia fiecarui bec o pozitie (i, j) reprezentand linia si coloana pe care este dispus in panou. Sa consideram primul panou ca fiind panoul A iar cel de-al doilea panoul B. Sub fiecare bec din panoul A exista cate un comutator. Daca actionam un comutator aflat sub un bec situat pe linia i si coloana j se schimba starea tuturor becurilor din pozitiile de forma (x, y), cu x = i, y ≤ j sau x < i, y = j. Prin schimbarea starii unui bec intelegem ca trece din aprins in stins sau din stins in aprins.
Buru doreste ca, in urma unor comutari, panoul A sa arate identic cu panoul B. Mai mult, isi doreste sa realizeze acest lucru printr-un numar minim de comutari. Ajutati-l pe Buru!
Date de intrare
Pe prima linia a fisierul de intrare panou.in se gaseste un numar natural N cu semnificatia din enunt. Pe urmatoarele N linii se gasesc cate N caractere 0 sau 1 reprezentand starea unui bec de pe primul panou (panoul A). In continuare, urmeaza N linii care contin N caractere 0 sau 1 reprezentand configuratia panoului B. ($0$ inseamna ca becul este stins, iar 1 inseamna ca este aprins)
Date de iesire
Pe prima linie a fisierul panou.out se afla un numar natural Min reprezentand numarul minim de comutari pe care trebuie sa-l realizeze Buru pentru a obtine doua panouri identice.
Restrictii
- 1 ≤ N ≤ 500
- Cele doua panouri sunt identice daca un bec pe linia i si coloana j se afla in aceiasi stare pe ambele panouri
Exemplu
panou.in | panou.out |
---|---|
3 0 1 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 | 1 |
Explicatie
Actionand comutatorul situat pe pozitia (2, 2) cele doua panouri devin identice.