Pagini recente » Istoria paginii utilizator/cezartd | Diferente pentru junior-challenge intre reviziile 22 si 10 | Diferente pentru problema/munte2 intre reviziile 96 si 64 | Diferente pentru problema/caroiaj intre reviziile 4 si 3 | Diferente pentru problema/oglinzi intre reviziile 24 si 18
Diferente intre titluri:
Diferente intre continut:
Dupa toate oglinzile, la $x = *L* > r{~n~}$, exista un ecran de inaltime *H*. Din punct de vedere geometric, acesta este un segment intre $(L, 0)$ si $(L, H)$. Iti doresti ca raza de lumina sa ajunga pe ecran. Pentru asta, poti face mai multe operatii. O operatie consta in a muta o oglinda vertical cu o pozitie (de la $h{~i~}$ la $h{~i~}-1$ sau $h{~i~}+1$ ).
Se cere numarul minim de operatii pentru ca raza de lumina sa ajunga pe ecran. In cazul in care acest lucru nu se poate realiza, se va afisa $Imposibil$.
Se cere numarul minim de operatii pentru ca raza de lumina sa ajunga pe ecran. In cazul in care acest lucru nu se poate realiza, se va afisa "Imposibil".
h2. Date de intrare
* $1 ≤ h{~i~}, H ≤ 400$
* {$0 ≤ l{~1~} < r{~1~} < l{~2~} < r{~2~} < ... < l{~n~} < r{~n~} < L ≤ 400$}
* Un ecran aflat la inaltimea $1$ nu poate fi mutat in jos.
* Daca raza de lumina atinge o oglinda in unul din colturi, aceasta se va reflecta (vezi exemplul). De asemenea, daca raza de lumina atinge ecranul in capatul de sus, se considera ca a ajuns pe ecran.
* Daca raza de lumina atinge o oglinda sau ecranul in unul din colturi, aceasta se va reflecta (vezi exemplul).
h2. Exemplu
|
h3. Explicaţie
Pentru primul test, solutia optima este mutarea oglinzii 2 cu o pozitie mai jos si a oglinzii 3 cu o pozitie mai sus, conform imaginii. Costul optim este asadar 2.
Pentru cel de-al doilea test, raza de lumina nu va ajunge niciodata pe ecran, indiferent de cum mutam singura oglinda existenta.
!problema/oglinzi?oglinzi.png!
Nu exista diferente intre securitate.
Topicul de forum nu a fost schimbat.