Pagini recente » Diferente pentru problema/lotacm intre reviziile 9 si 8 | Istoria paginii utilizator/ubb2nibblesfromhell | Algoritmiada 2010: Analiza rundei 4 | Diferente pentru problema/nim intre reviziile 4 si 3 | Diferente pentru problema/nim intre reviziile 4 si 5
Diferente pentru
problema/nim intre reviziile
#4 si
#5
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
DA
|
h3. Explicaţie
h2. Indicatii de rezolvare
Numim stare castigatoare o configuratie a gramezilor pentru care primul jucator are strategie sigura de castig, respectiv stare necastigatoare o configuratie pentru care primul jucator va pierde. Se observa ca starile castigatoare corespund situatiilor in care suma XOR a numerelor de pietre din gramezi este mai mare ca 0.
Pentru a demonstra acest lucru, urmatoarele conditii sunt necesare si suficiente:
# Dintr-o stare cu suma XOR 0, se poate ajunge doar in stari cu suma XOR pozitiva, sau jocul se termina. Scazand din orice gramada o cantitate poztiva, evident vom schimba configuratia binara a numarului de pietre cu cel putin un bit, deci si suma XOR. Jocul se termina cand toate gramezile au 0 pietre, deci si suma XOR va fi 0.
# Dintr-o stare cu suma XOR pozitiva, se poate ajunge intr-o stare cu suma XOR 0. Cautam o gramada cu un numar X de pietre, care are un bit de 1 pe pozitia bitului cel mai semnificativ al sumei XOR, notata cu S. Din acea gramada se vor scadea X - (X XOR S) pietre, (X XOR S) fiind mai mic decat X deoarece se anuleaza bitul cel mai semnificativ al lui S. Suma XOR ramasa dupa scadere este egala cu 0.
h2. Aplicatii
...
== include(page="template/taskfooter" task_id="nim") ==
Nu exista diferente intre securitate.
Topicul de forum nu a fost schimbat.