== include(page="template/taskheader" task_id="lacuri") ==
Pe un teren de formă pătrată sunt zone de uscat şi lacuri. Harta terenului este memorată într-un tablou bidimensional n*n cu valori 1 (apă) sau 0 (uscat). Liniile sunt numerotate de la 1 la n, de sus în jos şi coloanele de la 1 la n, de la stânga la dreapta. Fiecare lac este înconjurat de o suprafaţă de teren uscat. Excepţie fac doar lacurile situate la marginea terenului care sunt înconjurate de uscat doar prin interiorul terenului nu şi prin afara acestuia.
Pe un teren de forma patrata sunt zone de uscat si lacuri. Harta terenului este memorata intr-un tablou bidimensional n*n cu valori 1 (apa) sau 0 (uscat). Liniile sunt numerotate de la 1 la n, de sus in jos si coloanele de la 1 la n, de la stanga la dreapta. Fiecare lac este inconjurat de o suprafata de teren uscat. Exceptie fac doar lacurile situate la marginea terenului care sunt inconjurate de uscat doar prin interiorul terenului nu si prin afara acestuia.
h2. Cerinta
Se doreşte să se traverseze terenul pe uscat, de la poziţia (1,1) la poziţia (n,n), pe un drum de lungime minimă, mergând pas cu pas. La un pas, se ajunge de la un pătrăţel la altul învecinat cu el spre nord, est, sud sau vest.
Să se scrie un program care:
Se doreste sa se traverseze terenul pe uscat, de la pozitia (1,1) la pozitia (n,n), pe un drum de lungime minima, mergând pas cu pas. La un pas, se ajunge de la un patratel la altul invecinat cu el spre nord, est, sud sau vest.
Sa se scrie un program care:
# Determină numărul lacurilor care sunt de formă pătrată ÅŸi în acelaÅŸi timp sunt „pline de 1â€.
# ÃŽn cazul în care toate lacurile sunt de formă pătrată ÅŸi în acelaÅŸi timp „pline de 1â€, determinaÅ£i un drum cu proprietatea de mai sus.
# Determina numarul lacurilor care sunt de forma patrata si in acelasi timp sunt pline de 1.
# In cazul in care toate lacurile sunt de forma patrata si in acelasi timp pline de 1, determinati un drum cu proprietatea de mai sus.
h2. Date de intrare
Fişierul de intrare lacuri.in are pe prima linie numărul n, iar pe următoarele n linii este harta terenului (fiecare linie are n valori 0 sau 1, separate de câte un spaţiu).
Fisierul de intrare lacuri.in are pe prima linie numarul n, iar pe urmatoarele n linii este harta terenului (fiecare linie are n valori 0 sau 1, separate de cate un spatiu).
h2. Date de iesire
Fişierul de ieşire lacuri.out va conţine:
Fisierul de iesire lacuri.out va contine:
* pe prima linie: numărul de lacuri ce sunt de formă pătrată ÅŸi în acelaÅŸi timp „pline de 1â€;
* în cazul în care toate lacurile sunt de formă pătrată ÅŸi în acelaÅŸi timp „pline de 1â€, urmează liniile ce descriu drumul de lungime minimă ales. Fiecare linie din fiÅŸier conÅ£ine câte o pereche de coordonate ale poziÅ£iilor succesive prin care trece drumul (linia ÅŸi coloana, separate cu un spaÅ£iu), începând cu (1,1) ÅŸi terminând cu (n,n).
* pe prima linie: numarul de lacuri ce sunt de forma patrata si in acelasi timp pline de 1;
* in cazul in care toate lacurile sunt de forma patrata si in acelasi timp pline de 1, urmeaza liniile ce descriu drumul de lungime minima ales. Fiecare linie din fisier contine cate o pereche de coordonate ale pozitiilor succesive prin care trece drumul (linia si coloana, separate cu un spatiu), incepand cu (1,1) si terminand cu (n,n).
h2. Restrictii
* 2 ≤ n ≤ 100
* Poziţiile (1,1) şi (n,n) sunt sigur libere (cu valoarea 0).
* Dacă există mai multe soluţii se va afişa oricare dintre ele.
* Pot fi cel mult 100 de lacuri şi cel puţin unul; dacă un lac este de formă pătrată, atunci 1 ≤ latura ≤ n-1.
* Indiferent de forma lor, lacurile sunt sigur „izolateâ€, adică nu se „ating†deloc de alt lac. * De exemplu, dacă un lac conÅ£ine poziÅ£ia (3,3), atunci un alt lac nu poate conÅ£ine vreuna din poziÅ£iile învecinate cu (3,3), adică: (2,3), (2,4), (3,4), (4,4), (4,3), (4,2), (3,2) ÅŸi (2,2).
Pentru cerinţa a) se acordă 30% din punctaj, iar pentru cerinţa b) se acordă 70% din punctaj.
* 2 ≤ n ≤ 100
* Pozitiile (1,1) si (n,n) sunt sigur libere (cu valoarea 0).
* Daca exista mai multe solutii se va afisa oricare dintre ele.
* Pot fi cel mult 100 de lacuri si cel putin unul; daca un lac este de forma patrata, atunci 1 ≤ latura ≤ n-1.
* Indiferent de forma lor, lacurile sunt sigur izolate, adic nu se ating deloc de alt lac. De exemplu, daca un lac contine pozitia (3,3), atunci un alt lac nu poate contine vreuna din pozitiile invecinate cu (3,3), adica: (2,3), (2,4), (3,4), (4,4), (4,3), (4,2), (3,2) si (2,2).
Pentru cerinta 1 se acorda 30% din punctaj, iar pentru cerinta 2 se acorda 70% din punctaj.
h2. Exemplu
h3. Explicatie
# Prima linie conÅ£ine 4 (sunt 4 lacuri de formă pătrată ÅŸi „pline de 1â€)
# Deoarece toate cele 4 lacuri sunt de formă pătrată ÅŸi „pline de 1â€, se scrie ÅŸi drumul ales: de la (1,1), (1,2), (1,3), (2,3), (3,3), ...., (6,6).
# Prima linie contine 4 (sunt 4 lacuri de forma patrata si pline de 1)
# Deoarece toate cele 4 lacuri sunt de forma patrata si pline de 1, se scrie si drumul ales: de la (1,1), (1,2), (1,3), (2,3), (3,3), ...., (6,6).
# Dacă în poziÅ£ia (3,5) ar fi fost un 0, atunci lacul cu latura 3 nu ar mai fi fost „plin de 1†şi atunci prima linie ar fi conÅ£inut doar valoarea 3 (ar fi fost doar 3 lacuri pătrate ÅŸi „pline de 1â€).
# În exemplul iniţial, dacă în poziţia (6,1) ar fi fost valorea 0, atunci nu ar fi fost toate lacurile pătrate (cel din stânga-jos nu ar fi fost pătrat) şi s-ar fi afişat doar un 3 în fişierul de ieşire.
# ÃŽn exemplul iniÅ£ial, dacă în poziÅ£ia (5,2) ar fi fost valoarea 0, atunci s-ar fi afiÅŸat doar un 3, pentru că lacul din stânga-jos nu ar fi un lac pătrat ÅŸi „plin de 1â€.
h3. Observatii
# Daca in pozitia (3,5) ar fi fost un 0, atunci lacul cu latura 3 nu ar mai fi fost plin de 1 si atunci prima linie ar fi continut doar valoarea 3 (ar fi fost doar 3 lacuri patrate si pline de 1).
# In exemplul initial, daca in pozitia (6,1) ar fi fost valorea 0, atunci nu ar fi fost toate lacurile patrate (cel din stanga-jos nu ar fi fost patrat) si s-ar fi afisat doar un 3 in fisierul de iesire.
# In exemplul initial, daca in pozitia (5,2) ar fi fost valoarea 0, atunci s-ar fi afisat doar un 3, pentru ca lacul din stanga-jos nu ar fi un lac patrat si plin de 1.
== include(page="template/taskfooter" task_id="lacuri") ==