Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2012-08-31 20:08:05.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

 

Fişierul intrare/ieşire:jocul2.in, jocul2.outSursăTabăra ICHB 2012, Ziua 2, Grupa 2
AutorDan Constantin SpatarelAdăugată despatarelDan-Constantin Spatarel spatarel
Timp execuţie pe test0.75 secLimită de memorie16384 kbytes
Scorul tăuN/ADificultateN/A

Vezi solutiile trimise | Statistici

Jocul2

"Tocmai ai pierdut jocul!", spuse bătrânul...

SPOILER ALERT

Michael i-a cerut adevăratului domn Jones să părăsească, împreună cu Nikita, Secţiunea Unu. Evident, având planuri mari pentru ea, adevăratul domn Jones l-a refuzat! Michael, convingător prin mijloace neortodoxe, a ajuns la o înţelegere cu tatăl Nikitei.

Michael ştie că bătrânul este un jucător excelent al jocului, aşa că l-a provocat pe acesta la o partidă, înţelegându-se ca învinsul să respecte dorinţa câştigătorului.

END OF SPOILER

Regulile oficiale ale jocului sunt următoarele:

  • Iniţial, pe masă sunt N cărţi. Fiecare carte are pe ea scris un număr întreg între 0 şi 1023.
  • Cel care are prima mutare este bătrânul.
  • Jucătorul care este la mutare aşteaptă verdictul arbitrului: arbitrul poate decide fie că bătrânul a câştigat, fie că Michael a câştigat, fie că jocul continuă.
  • Dacă arbitrul a anunţat că jocul continuă, jucătorul care este la mutare alege o carte şi o ia de pe masă, lăsând rândul celuilalt jucător.
  • Dacă pe masă nu a mai rămas nicio carte, arbitrul anunţă imediat că bătrânul a câştigat.

Cunoscând cât de vagi sunt regulile oficiale ale jocului, Michael a studiat toate partidele jucate de bătrân şi a descoperit atât regula nescrisă a jocului, după care arbitrul face anunţurile cât şi strategia de joc a bătrânului.

Arbitrul se uită la cărţile de pe masă şi calculează S, suma xor a valorilor acestora. Apoi:

  • îl anunţă câştigător pe bătrân cu o probabilitate de 3 / 40 - (S / 1024) / 20;
  • îl anunţă câştigător pe Michael cu o probabilitate de 1 / 40 + (S / 1024) / 20;
  • anunţă continuarea jocului cu o probabilitate de 9 / 10.

Când trebuie să ia o carte, bătrânul aplică mereu aceeaşi strategie nedeterministă: se uită la cărţile de pe masă şi calculează S, suma xor a valorilor acestora. Apoi, pentru fiecare carte i, inscripţionată cu valoarea Vi el calculează ponderea cărţii: Pi = (S xor Vi) + 1. Având toate ponderile calculate, el alege una dintre cărţi cu o probabilitate proporţională cu ponderea sa.

Date de intrare

Fişierul de intrare jocul2.in ...

Date de ieşire

În fişierul de ieşire jocul2.out ...

Restricţii

  • ... ≤ ... ≤ ...

Exemplu

jocul2.injocul2.out
This is some
text written on
multiple lines.
This is another
text written on
multiple lines.

Explicaţie

...

Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici

Cum se trimit solutii?