Revizia anterioară Revizia următoare
Fişierul intrare/ieşire: | grupuri.in, grupuri.out | Sursă | preONI 2006 Runda 2 |
Autor | Mircea Bogdan Pasoi | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.05 sec | Limită de memorie | 65536 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Grupuri
Aceasta pagina a fost importata din infoarena1 si nu este inca prelucrata. Sterge ==Include(file="template/raw")== cand esti multumit cu continutul paginii. |
---|
Grupuri
Inainte sa se apuce de informatica, Bronzarel avea alta ocupatie, si anume era negustor de animale. Fiindca a renuntat la acesta profesie pentru cea de informatician, trebuie acum sa-si vanda animalele. La targ, el nu poate vinde doar un animal, ci trebuie sa le vanda pe grupuri, fiecare grup fiind format din fix K animale de tipuri distincte.
Cerinta
Stiind ca Bronzarel avea N tipuri de animale, si cantitatea A[i] din fiecare tip, determinati care este numarul maxim de grupuri pe care le poate forma, pentru a le vinde la targ.
Date de Intrare
Prima linie a fisierului grupuri.in va contine numerele naturale K si N. Urmatoarea linie va contine N numere naturale A1,A2,...A[N] reprezetand cantitatile disponibile din fiecare tip de animal. Cantitatile vor fi date in ordine crescatoare (A[i] <= A[i+1]).
Date de Iesire
Pe prima linie din fisierul grupuri.out se va scrie o singura valoare reprezentand numarul maxim de grupuri care se pot forma.
Restrictii si observatii
S 1 <= K <= N <= 100.000
S 0 <= A[i] <= 1.000.000
S Pentru cel putin 60% din teste N <= 50
Exemple
grupuri.in | grupuri.out | Explicatie |
3 4 | 4 | Presupunand ca animalele sunt vaci, cai, oi si gaini, o distribuire in grupuri ar putea fi: |
3 3 3 3 | (vaca, cal, oaie) | |
(vaca, cal, gaina) | ||
(vaca, oaie, gaina) | ||
( cal, oaie, gaina) |
5 7 | 5 | Vom considera acum ca tipurile de animalele sunt numerotate de la 1 la 7. |
1 2 3 4 5 6 7 | (1, 3, 5, 6, 7) | |
(2, 4, 5, 6, 7) | ||
(2, 4, 5, 6, 7) | ||
(3, 4, 5, 6, 7) | ||
(3, 4, 5, 6, 7) |