Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2007-03-22 14:43:19.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

 

Fişierul intrare/ieşire:gramezi.in, gramezi.outSursă.campion 2007, Runda 11
AutorMircea Bogdan PasoiAdăugată dedominoMircea Pasoi domino
Timp execuţie pe test0.025 secLimită de memorie20480 kbytes
Scorul tăuN/ADificultatenormalnormalnormalnormalnormal

Vezi solutiile trimise | Statistici

Gramezi

Zaharel si Bronzarel joaca urmatorul joc: se pun pe masa N gramezi de monede. Se stie ca daca Zaharel ia gramada i primeste Ai din monedele din gramada, iar daca Bronzarel ia gramada i primeste Bi din monedele din gramada (se stie ca fiecare gramada are cel putin max(Ai, Bi) monede iar monedele care raman se arunca). Cei doi jucatori iau alternativ cate o gramada, pana cand se epuizeaza toate cele N, iar Zaharel este primul care ia o gramada. La final, castiga jucatorul cu mai multe monede. Daca cantitatile de monede sunt egale, jocul se considera remiza.
Zaharel si Bronzarel joaca urmatorul joc: se pun pe masa N gramezi de monede. Se stie ca daca Zaharel ia gramada i primeste Ai din monedele din gramada, iar daca Bronzarel ia gramada i primeste Bi din monedele din gramada (se stie ca fiecare gramada are cel putin max(Ai, Bi) monede iar monedele care raman se arunca). Cei doi jucatori iau alternativ cate o gramada, pana cand se epuizeaza toate cele N, iar Zaharel este primul care ia o gramada. La final, castiga jucatorul cu mai multe monede. Daca cantitatile de monede sunt egale, jocul se considera remiza.

Date de intrare

Pe prima linie a fisierului de intrare gramezi.in este scris numarul natural N. Pe urmatoarele N linii se vor gasi cate doua numere naturale separate prin cate un spatiul, reprezentand valorile Ai, respectiv Bi.

Date de iesire

Prima linie a fisierului gramezi.out va contine doua numere naturale separate prin spatii reprezentand scorul lui Zaharel, respectiv scorul lui Bronzarel.

Restrictii

  • 1 ≤ N ≤ 30.000
  • 1 ≤ Ai, Bi ≤ 30.000

Exemplu

gramezi.ingramezi.out
4
2 10
5 5
7 3
4 1
9 6

Explicatie

Zaharel ia gramada 1, apoi Bronzarel ia gramada 2, apoi Zaharel ia gramada 3, apoi Bronzarel ia gramada 4. O alta posiblitate de joc cu aceeasi diferenta de scor este urmatoarea: Zaharel ia gramada 1, apoi Bronzarel ia gramada 3, apoi Zaharel ia gramada 2, apoi Bronzarel ia gramada 4. Astfel, s-ar fi obtinut scorurile 7, respectiv 4, dar acestea sunt mai mici decat in prima varianta.

Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici

Cum se trimit solutii?