Revizia anterioară Revizia următoare
Fişierul intrare/ieşire: | gramezi.in, gramezi.out | Sursă | .campion 2007, Runda 11 |
Autor | Mircea Bogdan Pasoi | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.025 sec | Limită de memorie | 20480 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Gramezi
Zaharel si Bronzarel joaca urmatorul joc: se pun pe masa N gramezi de monede. Se stie ca daca Zaharel ia gramada i primeste Ai din monedele din gramada, iar daca Bronzarel ia gramada i primeste Bi din monedele din gramada (se stie ca fiecare gramada are cel putin max(Ai, Bi) monede iar monedele care raman se arunca). Cei doi jucatori iau alternativ cate o gramada, pana cand se epuizeaza toate cele N, iar Zaharel este primul care ia o gramada. La final, castiga jucatorul cu mai multe monede. Daca cantitatile de monede sunt egale, jocul se considera remiza.
Zaharel si Bronzarel joaca urmatorul joc: se pun pe masa N gramezi de monede. Se stie ca daca Zaharel ia gramada i primeste Ai din monedele din gramada, iar daca Bronzarel ia gramada i primeste Bi din monedele din gramada (se stie ca fiecare gramada are cel putin max(Ai, Bi) monede iar monedele care raman se arunca). Cei doi jucatori iau alternativ cate o gramada, pana cand se epuizeaza toate cele N, iar Zaharel este primul care ia o gramada. La final, castiga jucatorul cu mai multe monede. Daca cantitatile de monede sunt egale, jocul se considera remiza.
Date de intrare
Pe prima linie a fisierului de intrare gramezi.in este scris numarul natural N. Pe urmatoarele N linii se vor gasi cate doua numere naturale separate prin cate un spatiul, reprezentand valorile Ai, respectiv Bi.
Date de iesire
Prima linie a fisierului gramezi.out va contine doua numere naturale separate prin spatii reprezentand scorul lui Zaharel, respectiv scorul lui Bronzarel.
Restrictii
- 1 ≤ N ≤ 30.000
- 1 ≤ Ai, Bi ≤ 30.000
Exemplu
gramezi.in | gramezi.out |
---|---|
4 2 10 5 5 7 3 4 1 | 9 6 |
Explicatie
Zaharel ia gramada 1, apoi Bronzarel ia gramada 2, apoi Zaharel ia gramada 3, apoi Bronzarel ia gramada 4. O alta posiblitate de joc cu aceeasi diferenta de scor este urmatoarea: Zaharel ia gramada 1, apoi Bronzarel ia gramada 3, apoi Zaharel ia gramada 2, apoi Bronzarel ia gramada 4. Astfel, s-ar fi obtinut scorurile 7, respectiv 4, dar acestea sunt mai mici decat in prima varianta.