Revizia anterioară Revizia următoare
Fişierul intrare/ieşire: | boltz.in, boltz.out | Sursă | Romanian Collegiate Programming Contest 2019 |
Autor | Sebastian Buruiana | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.5 sec | Limită de memorie | 16384 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Boltz
Inainte de existenta smarphone-urilor, legendele zic ca, pentru a alunga plictiseala, oamenii inventau diferite jocuri pentru a le juca, de exemplu, pe un drum lung cu autocarul.
Un astfel de joc se numeste Boltz. N jucatori sunt asezati intr-un cerc, si incep sa enumere cu randul numerele naturale. Primul jucator zice "1", urmatorul "2", apoi "3" etc. Pana acum jocul nu este foarte interesant, dar exista o regula in plus. Daca numarul care trebuie rostit contine cifra 7 sau este multiplu de 7, jucatorul trebuie sa strige "BOLTZ!", dupa care sensul de mers se schimba.
Pentru a intelege mai bine cum functioneaza jocul, mai jos aveti un exemplu cu primele 20 de ture ale unui joc cu 3 jucatori.
Daca un jucator greseste, atunci acesta este eliminat din joc, iar ceilalti jucatori continua ca si cum nu ar fi avut loc o greseala. De exemplu, este randul lui Por Costel, urmat de Valeriu, urmat de Paul. Por Costel striga 4, dar Valeriu nu striga 5. In acest caz, Valeriu este eliminat din joc, iar Paul trebuie acum sa strige 6. Un alt exemplu: Por Costel striga 6, Valeriu ar trebui sa strige BOLTZ. Daca nu o face, el este eliminat din joc, si Por Costel (nu Paul, deoarece s-a schimbat sensul) trebuie acum sa strige 8.
Date de intrare
Fişierul de intrare boltz.in ...
Date de ieşire
În fişierul de ieşire boltz.out ...
Restricţii
- ... ≤ ... ≤ ...
Exemplu
boltz.in | boltz.out |
---|---|
This is some text written on multiple lines. | This is another text written on multiple lines. |
Explicaţie
...