Diferente pentru problema/boltz intre reviziile #17 si #18

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

Inainte de existenta smarphone-urilor, legendele zic ca, pentru a alunga plictiseala, oamenii inventau diferite jocuri pentru a le juca, de exemplu, pe un drum lung cu autocarul.
Un astfel de joc se numeste Boltz. Jucatorii sunt asezati intr-un cerc, si incep sa enumere cu randul numerele naturale. Primul jucator striga *1*, urmatorul *2*, apoi *3* etc. Pana acum jocul nu este foarte interesant, dar exista o regula in plus. Daca numarul care trebuie rostit contine cifra 7 sau este multiplu de 7, jucatorul trebuie sa strige *BOLTZ*, dupa care sensul de mers se schimba.
Un astfel de joc se numeste Boltz. Jucatorii sunt asezati intr-un cerc, si incep sa enumere cu randul numerele naturale. Primul jucator striga *1*, urmatorul *2*, apoi *3* etc. Pana acum jocul nu este foarte interesant, dar exista o regula in plus. Daca numarul care trebuie rostit contine cifra *7* sau este multiplu de *7*, jucatorul trebuie sa strige *BOLTZ*, dupa care sensul de mers se schimba.
Pentru a intelege mai bine cum functioneaza jocul, mai jos aveti un exemplu cu primele 20 de ture ale unui joc cu 3 jucatori.
p=. !problema/boltz?example.gif!
Daca un jucator greseste, atunci acesta este eliminat din joc, iar jocul continua de la urmatorul jucator, cu urmatorul numar (nu se schimba sensul, chiar daca numarul ce a fost gresit continea cifra 7). De exemplu, este randul lui Por Costel, urmat de Valeriu, urmat de Paul. Por Costel striga *6*, iar Valeriu ar trebui sa strige *BOLTZ*. Daca nu o face, el este eliminat din joc, iar Paul trebuie acum sa strige *8*.
Daca un jucator greseste, atunci acesta este eliminat din joc, iar jocul continua de la urmatorul jucator, cu urmatorul numar (nu se schimba sensul, chiar daca numarul ce a fost gresit continea cifra *7*). De exemplu, este randul lui Por Costel, urmat de Valeriu, urmat de Paul. Por Costel striga *6*, iar Valeriu ar trebui sa strige *BOLTZ*. Daca nu o face, el este eliminat din joc, iar Paul trebuie acum sa strige *8*.
Ultimul jucator ramas este castigatorul jocului. Por Costel este un admirator al statisticilor, asa ca nu este interesat _care_ dintre jucatori are cele mai mari sanse sa castige, ci care este _probabilitatea_ acestuia sa castige jocul.

Nu exista diferente intre securitate.

Topicul de forum nu a fost schimbat.