Revizia anterioară Revizia următoare
Fişierul intrare/ieşire: | aspirator.in, aspirator.out | Sursă | ad-hoc |
Autor | Ciprian Oprisa | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.5 sec | Limită de memorie | 16384 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Aspirator
Aspiratorul-robot aspiră o cameră întreagă, deplasându-se pe baza unui program format din 4 tipuri de instrucţiuni:
* forward ( f ) urmat de un număr întreg X: deplasează robotul cu X unităţi, în direcţia curentă;
* back ( b ) urmat de un număr întreg X: deplasează robotul cu X unităţi, în direcţia opusă celei curente;
* left ( l ) urmat de un număr întreg Y: roteşte robotul cu Y grade spre stânga;
* right ( r ) urmat de un număr întreg Y: roteşte robotul cu Y grade spre dreapta.
Un program este format dintr-o secvenţă de N instrucţiuni, la finalul căreia robotul revine tot timpul la poziţia iniţială (dar nu neapărat şi la direcţia iniţială).
Mi-a plăcut foarte mult traseul pe care l-a efectuat ultima dată robotul, dar din păcate programul acestuia s-a corupt. Pentru exact o instrucţiune s-a pierdut parametrul, acesta fiind înlocuit cu un caracter '?'. Am nevoie de ajutorul tău să recuperez această valoare.
Date de intrare
Fişierul de intrare aspirator.in conţine pe prima linie numărul de teste T. Fiecare test începe cu o linie care conţine numărul N, dimensiunea programului. Fiecare din următoarele N linii începe cu unul din caracterele f, b, l sau r, urmat fie de un număr întreg, fie de un caracter '?'.
Date de ieşire
În fişierul de ieşire aspirator.out ...
Restricţii
- 2 ≤ N ≤ 1000
- 1 ≤ X ≤ 100
- 1 ≤ Y ≤ 89
- 1 ≤ T ≤ 30
Se garantează că pentru fiecare test, exact o instrucţiune conţine '?' în locul unui număr.
Se garantează că pentru fiecare test, soluţia este unică şi este un număr întreg.
Robotul porneşte tot timpul din centrul camerei, care este un pătrat de latură L=10000, a cărui limite nu sunt niciodată depăşite.
Exemplu
aspirator.in | aspirator.out |
---|---|
2 10 f 50 l 70 l 50 f ? l 60 l 60 f 50 | 50 |
Explicaţie
...