Fişierul intrare/ieşire: | alice.in, alice.out | Sursă | preONI 2002 |
Autor | Dan Popovici | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.05 sec | Limită de memorie | 5096 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Alice
Sa consideram urmatorul joc pentru o singura persoana: Alice are initial X USD. Dealer-ul are un pachet de N carti negre si R carti rosii, amestecate. Dealer-ul intoarce cartile din pachet una cate una. Dupa ce intoarce o carte, aceasta este inlaturata din pachet. Daca, la un moment dat, Alice are X USD, atunci chiar inainte de intoarcerea cartii urmatoare, ea poate paria pe culoarea cartii orice suma S din intervalul [0,X] (orice numar real din acest interval). In cazul in care cartea intoarsa are culoarea pe care a pariat Alice, atunci Alice castiga S USD. In caz contrar, ea pierde S USD.
Determinati suma maxima pe care Alice o poate obtine garantat dupa intoarcerea tuturor cartilor.
Date de intrare
Prima linie a fisierului de intrare alice.in contine 3 numere intregi, separate prin cate un spatiu, N, R si X, reprezentand numarul de carti negre din pachet, numarul de carti rosii din pachet si suma initiala pe care o are Alice.
Date de iesire
In fisierul de iesire alice.out veti afisa suma maxima pe care o poate obtine Alice garantat. Daca aceasta suma nu este un numar intreg, afisati parte intreaga inferioara din suma respectiva.
Restrictii
- 0 ≤ N ≤ 30
- 0 ≤ R ≤ 30
- Rezultatul se va incadra intr-un intreg pe 32 de biti.
Exemple
alice.in | alice.out |
---|---|
0 1 300 | 600 |
1 2 300 | 800 |
8 2 3000 | 68266 |
Explicatie
Pentru al treilea exemplu, suma reala obtinuta este 68266.6666666667.