Mai intai trebuie sa te autentifici.
Diferente pentru notiuni-de-geometrie-si-aplicatii intre reviziile #74 si #3
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
h1. Notiuni elementaredegeometriesi aplicatii
Articol scris de Savin Tiberiu si Sima Mihai Cotizo
(Categoria _Geometrie_, Autori _Savin Tiberiu_ si _Sima Mihai Cotizo_) (toc){width: 27em}*{text-align:center} *Conţinut:* * '**0. Introducere**':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii#introducere * '1. Arii':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/arii ** '- triunghi':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/arii#triunghi ** '- patrulater':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/arii#patrulater ** '- poligon':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/arii#poligon * '2. Drepte':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/drepte ** '- elemente generale':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/drepte#general ** '- ecuaţii':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/drepte#ecuatii ** '- distanţa punct-linie':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/drepte#dpl ** '- distanţa punct-segment(semidreaptă)':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/drepte#dps * '3. Punct în poligon':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/punct-in-poligon ** '- crossing-number':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/punct-in-poligon#cn ** '- winding-number (?)':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/punct-in-poligon#wn ** '- şmenuri':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/punct-in-poligon#smen * '4. Intersecţii de drepte şi segmente':notiuni-de-geometrie-si-aplicati/intersectii-drepte-si-segmente * 5. Distanţe ** - între linii ** - între segmente şi semidrepte ** - cea mai mică distanţă între două mobile * 6. Bounding ... ** - ... box ** - ... circle * '7. Infaşurătoare convexă':notiuni-de-geometrie-si-aplicatii/infasuratoare-convexa * 8. Puncte extreme şi distanţa poligon-linie * 9. Tangente * 10. Probleme de concurs h2(#introducere). 0. Introducere **Geometria** (din greaca veche - {_geo_}=pământ, {_metria_}=a măsura) este partea matematicii care se ocupă cu problemele privind dimensiunile, forma şi poziţia figurilor. Introducerea coordonatelor de către René Descartes a dus la dezvoltarea geometriei analitice, a cărei scop devine studierea geometriei prin funcţii şi ecuaţii. În problemele de olimpiadă este necesară cunoaşterea câtorva noţiuni şi idei de bază pentru a facilita găsirea unui algoritm eficient într-un timp scurt. Prezentul articol are ca scop explicarea acestor noţiuni privitoare la geometria plană (2D) şi studierea câtorva idei aplicate în problemele de concurs.
h2. Puncte, drepte, distante