Revizia anterioară Revizia următoare
- Conţinut:
- 0. Introducere
- 1. Arii
- 2. Drepte
- 3. Punct în poligon
- 4. Intersecţii de drepte şi segmente
- 5. Distanţe
- - între linii
- - între segmente şi semidrepte
- - cea mai mică distanţă între două mobile
- 6. Bounding ...
- - ... box
- - ... circle
- 7. Infaşurătoare convexă
- 8. Puncte extreme şi distanţa poligon-linie
- 9. Tangente
- 10. Probleme de concurs
1. Arii
Noţiunea de arie este una de bază în geometria analitică. Este necesară însă o prezentare a diferitelor metode de a calcula ariile in contextul prelucrarii datelor pe calculator.
Aria unui triunghi
În determinarea ariei unui triunghi se poate folosi formula lui Heron:
În formulă, s reprezintă semiperimetrul triunghiului, iar a, b, c laturile triunghiului. Această formulă apare şi într-o altă formă, mult mai adecvată algoritmilor prin faptul că se evită calcularea lungimii laturilor cu radical:
În contextul geometriei vectoriale, modulul produsului vectorial a doi vectori o reprezintă aria paralelogramului cuprins între vectori. Aplicând raţionamentul la triunghiuri, obţinem relaţia:
Aria unui poligon
Aria unui poligon convex cu n laturi o putem calcula foarte usor folosind formula pentru aria unui triunghi astfel.

Unde reprezinta aria triunghiului determinat de punctele px, py, pz.
Aria unui poligon concav se calculeaza la fel doar ca atunci cand calculam renuntam la abs, si tinem minte semnul determinantului si luam valoarea absoluta dupa ce am calculat intreaga suma.