#include <fstream>
#include <vector>
#include <cstring>
#include <set>
#include <algorithm>
using namespace std;
ifstream fin ("heavypath.in");
ofstream fout("heavypath.out");
int i,n,m,x,y,k,t;
int V[100003],parent[100003],pos[100003],heavy[100003],v[100003],A[400003],head[100003];
vector <int> L[100003];
int dfs(int nod,int t)
{
parent[nod]=t;
int siz=1;
int max_siz=0;
for(auto j:L[nod])
if(j!=t)
{
int siz_fiu;
siz_fiu=dfs(j,nod);
siz+=siz_fiu;
if(siz_fiu>max_siz)
{
max_siz=siz_fiu;
heavy[nod]=j;///heavy[nod] este fiul nodului cu cei mai multi fii
}
}
return siz;
}
void generate_paths(int nod,int hd,int t)
{
head[nod]=hd;///capul lantului pe care se afla nodul actual
v[++k]=nod;///construim vectorul cu nodurile,nodurile pe acelasi lant fiind consecutive
pos[nod]=k;
if(heavy[nod])///daca nodul are un fiu heavy continuam in el cu acelasi cap de lant
generate_paths(heavy[nod],hd,nod);
for(auto j:L[nod])
if(j!=t&&j!=heavy[nod])///pentru toti ceilalti fii se creeaza un nou lant cu fiul fiind capul
generate_paths(j,j,nod);
}
void build(int nod,int st,int dr)
{
if(st==dr)
A[nod]=V[v[st]];
else
{
int mid=(st+dr)/2;
build(2*nod,st,mid);
build(2*nod+1,mid+1,dr);
A[nod]=max(A[2*nod],A[2*nod+1]);
}
}
void update(int nod,int st,int dr,int poz,int val)
{
if(st==dr)
A[nod]=val;
else
{
int mid=(st+dr)/2;
if(poz<=mid)
update(2*nod,st,mid,poz,val);
else
update(2*nod+1,mid+1,dr,poz,val);
A[nod]=max(A[2*nod],A[2*nod+1]);
}
}
int query(int nod,int st,int dr,int a,int b)
{
if(a<=st&&dr<=b)
return A[nod];
int mid=(st+dr)/2;
int val=0;
if(a<=mid)
val=max(val,query(2*nod,st,mid,a,b));
if(mid+1<=b)
val=max(val,query(2*nod+1,mid+1,dr,a,b));
return val;
}
int path_query(int x,int y)
{
int sol=0;
while(head[x]!=head[y])///cat timp x si y nu sunt pe acelasi lant
{
if(pos[head[x]]<pos[head[y]])///cu cat pos este mai mic cu atat esti mai aproape de radacina
swap(x,y);///de aceea, dam swap pentru a "creste" in inaltime cu y
sol=max(sol,query(1,1,k,pos[head[x]],pos[x]));
x=parent[head[x]];///in parent[head[x]] este lantul anterior din care s-a separat lantul actual
///explcatia se poate vedea usor in generate_paths()
}
if(pos[x]>pos[y])
swap(x,y);
sol=max(sol,query(1,1,k,pos[x],pos[y]));///ramane de verificat si lantul curent la care am ajuns
return sol;
}
int main()
{
fin>>n>>m;
for(i=1;i<=n;i++)
fin>>V[i];
for(i=1;i<n;i++)
{
fin>>x>>y;
L[x].push_back(y);
L[y].push_back(x);
}
dfs(1,0);
generate_paths(1,1,0);
build(1,1,k);
for(i=1;i<=m;i++)
{
fin>>t;
if(!t)
{
int nod,val;
fin>>nod>>val;
update(1,1,k,pos[nod],val);///pos[nod]=pozitia nodului in vectorul nou construit
}
else
{
fin>>x>>y;
fout<<path_query(x,y)<<'\n';
}
}
return 0;
}