#include <iostream>
#include <fstream>
#include <algorithm>
#include <vector>
#include <queue>
#include <stack>
using namespace std;
class Disjoint_set
{
int noduri;
vector<int>tata; // vector in care sunt stocati reprezentantii componentelor/arborilor(reprezentantul arborelui este radacina sa)
vector<int>h; // vector in care este stocata inaltimea arborilor
public:
Disjoint_set(int n);
void initializare(); // initializarea vectorului de tati/reprezentanti si a vectorului de inaltimi
int reprezentant(int varf); // determinarea radacinii arborelui care contine varf
void reuneste(int varf1, int varf2); // reuniunea componentelor care contin varf1 si varf2
void solve_paduri_de_multimi_disjuncte(ifstream& f, ofstream& o);
};
Disjoint_set::Disjoint_set(int n)
{
noduri = n;
}
void Disjoint_set::initializare()
{
tata.resize(noduri + 1, 0);
h.resize(noduri + 1, 0);
}
int Disjoint_set::reprezentant(int varf)
{
while (tata[varf] != 0)
varf = tata[varf];
return varf;
}
void Disjoint_set::reuneste(int varf1, int varf2)
{
int rv1, rv2;
rv1 = reprezentant(varf1);
rv2 = reprezentant(varf2);
if (h[rv1] > h[rv2]) // reuniunea se face in functie de inaltimea arborilor(arborele cu inaltime mai mica devine subarbore al radacinii celuilalt arbore)
tata[rv2] = rv1;
else
{
tata[rv1] = rv2;
if (h[rv1] == h[rv2])
h[rv2] ++;
}
}
void Disjoint_set::solve_paduri_de_multimi_disjuncte(ifstream& f, ofstream& o)
{
int nr_operatii;
f >> nr_operatii;
initializare();
for (int i = 0; i < nr_operatii; i++)
{
int cod, x, y;
f >> cod >> x >> y;
if (cod == 1)
reuneste(x, y);
else
{
if (reprezentant(x) == reprezentant(y))
o << "DA" << "\n";
else
o << "NU" << "\n";
}
}
}
class Graf
{
int noduri, muchii;
void bfs_si_distante(int varf, vector<vector<int>>& vecini, vector<bool>& vizitat, vector<int>& distanta_minima); // parcurgere in latime + determinarea distantelor celorlalte varfuri fata de un varf de start
void dfs(int varf, vector<vector<int>>& vecini, vector<bool>& vizitat); // parcurgere in adancime
void dfs_si_timp_de_finalizare(int varf, vector<vector<int>>& vecini, vector<bool>& vizitat, stack<int>& stiva_rezultat); // parcurgere in adancime + determinarea timpilor de finalizare: momentul cand se termina de vizitat vecinii unui varf x (si toti vecinii/descendentii acestora), iar varful x este eliminat de pe stiva
void dfs_graf_transpus(int varf, vector<vector<int>>& vecini_transpus, vector<bool>& vizitat_transpus, vector<vector<int>>& componente_tare_conexe, int nr_componenete_tare_conexe); // parcurgere in adancime a grafului transpus + memorarea componentelor tare conexe
void Dijkstra(int start, vector<vector<pair<int, int>>>& vecini, vector<int>& d, priority_queue<pair<int, int>, vector<pair<int, int>>, greater<pair<int, int>>>& q);
bool Bellman_Ford(int start, vector<vector<pair<int, int>>>& vecini, vector<int>& d);
public:
Graf(int n, int m);
void solve_bfs_distanta_minima(ifstream& f, ofstream& o);
void solve_componente_conexe(ifstream& f, ofstream& o);
void solve_sortare_topologica(ifstream& f, ofstream& o);
void solve_componente_tare_conexe(ifstream& f, ofstream& o);
void solve_arbore_partial_de_cost_minim_Kruskal(ifstream& f, ofstream& o);
void solve_Dijkstra(ifstream& f, ofstream& o);
void solve_Bellman_Ford(ifstream& f, ofstream& o);
};
Graf::Graf(int n, int m)
{
noduri = n;
muchii = m;
}
void Graf::bfs_si_distante(int varf, vector<vector<int>>& vecini, vector<bool>& vizitat, vector<int>& distanta_minima)
{
queue<int>coada; // coada in care salvez varfurile care sunt vizitate si care urmeaza sa fie explorate(adica cercetez vecinii lor)
vizitat[varf] = 1; // marchez varful de start ca fiind vizitat
coada.push(varf); // adaug varful de start in coada pentru a-l explora
while (coada.size()) // cat timp mai am noduri de explorat
{
varf = coada.front(); // extrag un varf din coada pentru a-l explora
// cout << varf << " ";
coada.pop();
for (int j = 0; j < vecini[varf].size(); j++) //marchez toate varfurile adiacente cu el si nevizitate anterior, iar apoi le introduc in coada
if (!vizitat[vecini[varf][j]])
{
vizitat[vecini[varf][j]] = 1;
coada.push(vecini[varf][j]);
distanta_minima[vecini[varf][j]] = distanta_minima[varf] + 1; // distanta unui varf nou adaugat este distanta varfului care l-a adaugat + 1
}
}
}
void Graf::solve_bfs_distanta_minima(ifstream& f, ofstream& o)
{
int varf_start; // varful din care trebuie sa incepem parcurgerea
f >> varf_start;
vector<vector<int>>vecini; // liste de adiacenta
vector<bool>vizitat; // vector in care se marcheaza varfurile vizitate
vector<int>distanta_minima; // vector in care stochez distantele fata de varful de start
vecini.resize(noduri + 1);
vizitat.resize(noduri + 1, 0);
distanta_minima.resize(noduri + 1, 0);
for (int i = 0; i < muchii; i++)
{
int x, y; // extremitatile unui arc
f >> x >> y;
vecini[x].push_back(y);
}
for (int i = 1; i <= noduri; i++)
sort(vecini[i].begin(), vecini[i].end());
bfs_si_distante(varf_start, vecini, vizitat, distanta_minima);
for (int i = 1; i <= noduri; i++)
if (i != varf_start && distanta_minima[i] == 0)
o << "-1 ";
else
o << distanta_minima[i] << " ";
}
void Graf::dfs(int varf, vector<vector<int>>& vecini, vector<bool>& vizitat)
{
// cout << varf << " ";
vizitat[varf] = 1; // marchez varful de start ca fiind vizitat
for (int j = 0; j < vecini[varf].size(); j++) // aleg mereu primul vecin nevizitat anterior al varfului curent
if (!vizitat[vecini[varf][j]])
dfs(vecini[varf][j], vecini, vizitat);
}
void Graf::solve_componente_conexe(ifstream& f, ofstream& o)
{
vector<vector<int>>vecini; // liste de adiacenta
vector<bool>vizitat; // vector in care se marcheaza varfurile vizitate
vecini.resize(noduri + 1);
vizitat.resize(noduri + 1, 0);
for (int i = 0; i < muchii; i++)
{
int x, y; // extremitatile unei muchii
f >> x >> y;
vecini[x].push_back(y);
vecini[y].push_back(x);
}
for (int i = 1; i <= noduri; i++)
sort(vecini[i].begin(), vecini[i].end());
int componenete_conexe = 0;
for (int i = 1; i <= noduri; i++) // pentru fiecare varf ramas nevizitat incrementez variabila componente_conexe si apelez functia de parcurgere in adancime
if (!vizitat[i])
{
componenete_conexe += 1;
dfs(i, vecini, vizitat);
}
o << componenete_conexe;
}
void Graf::dfs_si_timp_de_finalizare(int varf, vector<vector<int>>& vecini, vector<bool>& vizitat, stack<int>& stiva_rezultat)
{
// cout << varf << " ";
vizitat[varf] = 1; // marchez varful de start ca fiind vizitat
for (int j = 0; j < vecini[varf].size(); j++) // aleg mereu primul vecin nevizitat anterior al varfului curent
if (!vizitat[vecini[varf][j]])
dfs_si_timp_de_finalizare(vecini[varf][j], vecini, vizitat, stiva_rezultat);
stiva_rezultat.push(varf); // varfurile sunt adaugate in stiva in ordinea descrecatoare a timpilor de finalizare
}
void Graf::solve_sortare_topologica(ifstream& f, ofstream& o)
{
vector<vector<int>>vecini; // liste de adiacenta
vector<bool>vizitat; // vector in care se marcheaza varfurile vizitate
stack<int>stiva_rezultat; // stiva in care sunt stocate varfurile in ordinea descrecatoare a timpilor de finalizare
vecini.resize(noduri + 1);
vizitat.resize(noduri + 1, 0);
for (int i = 0; i < muchii; i++)
{
int x, y; // extremitatile unui arc
f >> x >> y;
vecini[x].push_back(y);
}
for (int i = 1; i <= noduri; i++)
sort(vecini[i].begin(), vecini[i].end());
for (int i = 1; i <= noduri; i++)
if (!vizitat[i])
dfs_si_timp_de_finalizare(i, vecini, vizitat, stiva_rezultat);
while (stiva_rezultat.size())
{
o << stiva_rezultat.top() << " ";
stiva_rezultat.pop();
}
}
void Graf::dfs_graf_transpus(int varf, vector<vector<int>>& vecini_transpus, vector<bool>& vizitat_transpus, vector<vector<int>>& componente_tare_conexe, int nr_componenete_tare_conexe)
{
// cout << varf << " ";
componente_tare_conexe[nr_componenete_tare_conexe].push_back(varf);
vizitat_transpus[varf] = 1; // marchez varful de start ca fiind vizitat
for (int j = 0; j < vecini_transpus[varf].size(); j++) // aleg mereu primul vecin nevizitat anterior al varfului curent
if (!vizitat_transpus[vecini_transpus[varf][j]])
dfs_graf_transpus(vecini_transpus[varf][j], vecini_transpus, vizitat_transpus, componente_tare_conexe, nr_componenete_tare_conexe);
}
void Graf::solve_componente_tare_conexe(ifstream& f, ofstream& o)
{
vector<vector<int>>vecini; // liste de adiacenta
vector<bool>vizitat; // vector in care se marcheaza varfurile vizitate
stack<int>stiva_rezultat; // stiva in care sunt stocate varfurile in ordinea descrecatoare a timpilor de finalizare
vector<vector<int>>vecini_transpus; // liste de adiacenta pentru graful transpus
vector<bool>vizitat_transpus; // vector in care se marcheaza varfurile vizitate din graful transpus
int nr_componenete_tare_conexe = 0;
vector<vector<int>>componente_tare_conexe; // stocarea componentelor tare conexe
vecini.resize(noduri + 1);
vizitat.resize(noduri + 1, 0);
vecini_transpus.resize(noduri + 1);
vizitat_transpus.resize(noduri + 1);
componente_tare_conexe.resize(noduri + 1);
for (int i = 0; i < muchii; i++)
{
int x, y; // extremitatile unui arc
f >> x >> y;
vecini[x].push_back(y);
vecini_transpus[y].push_back(x);
}
for (int i = 1; i <= noduri; i++)
{
sort(vecini[i].begin(), vecini[i].end());
sort(vecini_transpus[i].begin(), vecini_transpus[i].end());
}
for (int i = 1; i <= noduri; i++) // este parcurs graful si se determina timpii de finalizare
if (!vizitat[i])
dfs_si_timp_de_finalizare(i, vecini, vizitat, stiva_rezultat);
while (stiva_rezultat.size()) // graful transpus este parcurs in functie de timpii de finalirizare determinati mai sus
{
if (!vizitat_transpus[stiva_rezultat.top()])
{
nr_componenete_tare_conexe++;
dfs_graf_transpus(stiva_rezultat.top(), vecini_transpus, vizitat_transpus, componente_tare_conexe, nr_componenete_tare_conexe);
}
stiva_rezultat.pop();
}
o << nr_componenete_tare_conexe << "\n";
for (int i = 1; i <= noduri; i++)
{
if (componente_tare_conexe[i].size())
{
for (int j = 0; j < componente_tare_conexe[i].size(); j++)
o << componente_tare_conexe[i][j] << " ";
o << "\n";
}
}
}
void Graf::solve_arbore_partial_de_cost_minim_Kruskal(ifstream& f, ofstream& o)
{
struct muchie // structura folosita pentru a stoca inf despre o muchie: extremitatile si costul ei
{
int x, y, cost;
bool operator <(const muchie& b)
{
return cost < b.cost;
}
};
vector<muchie>v_muchii; // vector in care sunt stocate muchiile si costul lor
v_muchii.resize(muchii);
for (int i = 0; i < muchii; i++)
f >> v_muchii[i].x >> v_muchii[i].y >> v_muchii[i].cost;
sort(v_muchii.begin(), v_muchii.end()); // sortez crescator muchiile dupa cost
Disjoint_set d(noduri);
d.initializare();
int cost_arbore, nr_muchii;
cost_arbore = nr_muchii = 0;
vector<pair<int, int>>de_afisat; // vector in care sunt stocate extremitatile muchiilor ce alcatuiesc arborele partial de cost minim
for (int i = 0; i < muchii; i++)
{
int repr_x = d.reprezentant(v_muchii[i].x);
int repr_y = d.reprezentant(v_muchii[i].y);
if (repr_x != repr_y)
{
cost_arbore += v_muchii[i].cost;
de_afisat.push_back(make_pair(v_muchii[i].x, v_muchii[i].y));
d.reuneste(v_muchii[i].x, v_muchii[i].y);
nr_muchii += 1;
if (nr_muchii == noduri - 1)
break;
}
}
o << cost_arbore << "\n";
o << nr_muchii << "\n";
for (auto i : de_afisat)
o << i.first << " " << i.second << "\n";
}
void Graf::Dijkstra(int start, vector<vector<pair<int, int>>>& vecini, vector<int>& d, priority_queue<pair<int, int>, vector<pair<int, int>>, greater<pair<int, int>>>& q)
{
d[start] = 0;
for (int i = 1; i <= noduri; i++)
q.push(make_pair(d[i], i));
while (!q.empty())
{
int u = q.top().second; // extragem varful cu eticheta minima din q
q.pop();
for (auto i = vecini[u].begin(); i != vecini[u].end(); i++) // pentru fiecare muchie uv din E => relaxare
{
int v = i->first;
int lungime = i->second;
if (d[v] > (d[u] + lungime))
{
d[v] = d[u] + lungime; // actualizam lungimea pana la v
q.push(make_pair(d[v], v));
}
}
}
}
void Graf::solve_Dijkstra(ifstream& f, ofstream& o)
{
vector<vector<pair<int, int>>>vecini; //liste de adiacenta in care stochez si lungimea
vecini.resize(noduri + 1);
for (int i = 0; i < muchii; i++)
{
int x, y, cost;
f >> x >> y >> cost;
vecini[x].push_back(make_pair(y, cost));
}
vector<int>d; // vector in care este stocat costul minim al unui drum de la start la u, descoperit pana la acel moment
priority_queue<pair<int, int>, vector<pair<int, int>>, greater<pair<int, int>>>q; // coada de prioritati in care salvez nodurile neselectate inca
d.resize(noduri + 1, 1000000);
Dijkstra(1, vecini, d, q);
for (int i = 2; i <= noduri; i++)
if (d[i] == 1000000)
o << 0 << " ";
else
o << d[i] << " ";
}
bool Graf::Bellman_Ford(int start, vector<vector<pair<int, int>>>& vecini, vector<int>& d)
{
queue<int>q; // coada pentru varfurile ale caror eticheta s-a actualizat
vector<bool>in_q(noduri + 1, 0);
vector<int>contor(noduri + 1, 0); // verificam de cate ori a fost relaxat un varf
d[start] = 0;
q.push(start);
in_q[start] = 1;
while (!q.empty())
{
int u = q.front();
q.pop();
in_q[u] = 0;
for (auto i = vecini[u].begin(); i != vecini[u].end(); i++)
{
int v = i->first;
int cost = i->second;
if (d[v] > d[u] + cost)
{
d[v] = d[u] + cost;
if (in_q[v] == 0)
{
q.push(v);
in_q[v] = 1;
contor[v]++;
if (contor[v] > noduri) // am gasit un ciclu negativ
return 0;
}
}
}
}
return 1;
}
void Graf::solve_Bellman_Ford(ifstream& f, ofstream& o)
{
vector<vector<pair<int, int>>>vecini(noduri + 1); //liste de adiacenta in care stochez si costul
for (int i = 0; i < muchii; i++)
{
int x, y, cost;
f >> x >> y >> cost;
vecini[x].push_back(make_pair(y, cost));
}
vector<int>d(noduri + 1, 1000000); // vector in care este stocat costul minim al unui drum de la start la u, descoperit pana la acel moment
if (Bellman_Ford(1, vecini, d))
for (int i = 2; i <= noduri; i++)
cout << d[i] << " ";
else
cout << "Ciclu negativ!";
}
int main()
{
int problema;
problema = 8;
if (problema == 1) //BFS - Parcurgere in latime
{
ifstream f("bfs.in");
ofstream o("bfs.out");
int noduri, muchii;
f >> noduri >> muchii;
Graf g(noduri, muchii);
g.solve_bfs_distanta_minima(f, o);
}
else if (problema == 2) // Parcurgere DFS - componente conexe
{
ifstream f("dfs.in");
ofstream o("dfs.out");
int noduri, muchii;
f >> noduri >> muchii;
Graf g(noduri, muchii);
g.solve_componente_conexe(f, o);
}
else if (problema == 3) // Sortare topologica
{
ifstream f("sortaret.in");
ofstream o("sortaret.out");
int noduri, muchii;
f >> noduri >> muchii;
Graf g(noduri, muchii);
g.solve_sortare_topologica(f, o);
}
else if (problema == 4) // Componente tare conexe
{
ifstream f("ctc.in");
ofstream o("ctc.out");
int noduri, muchii;
f >> noduri >> muchii;
Graf g(noduri, muchii);
g.solve_componente_tare_conexe(f, o);
}
else if (problema == 5) // Paduri de multimi disjuncte
{
ifstream f("disjoint.in");
ofstream o("disjoint.out");
int noduri;
f >> noduri;
Disjoint_set g(noduri);
g.solve_paduri_de_multimi_disjuncte(f, o);
}
else if (problema == 6) // Arbore partial de cost minim
{
ifstream f("apm.in");
ofstream o("apm.out");
int noduri, muchii;
f >> noduri >> muchii;
Graf g(noduri, muchii);
g.solve_arbore_partial_de_cost_minim_Kruskal(f, o);
}
else if (problema == 7) // Algoritmul lui Dijkstra
{
ifstream f("dijkstra.in");
ofstream o("dijkstra.out");
int noduri, muchii;
f >> noduri >> muchii;
Graf g(noduri, muchii);
g.solve_Dijkstra(f, o);
}
else if (problema == 8) // Algoritmul Bellman-Ford
{
ifstream f("bellmanford.in");
ofstream o("bellmanford.out");
int noduri, muchii;
f >> noduri >> muchii;
Graf g(noduri, muchii);
g.solve_Bellman_Ford(f, o);
}
return 0;
}