#include <iostream>
#include <fstream>
#include <algorithm>
#include <vector>
#include <queue>
#include <stack>
using namespace std;
class Graf
{
int noduri, muchii;
void bfs_si_distante(int varf, vector<vector<int>>& vecini, vector<bool>& vizitat, vector<int>& distanta_minima); // parcurgere in latime + determinarea distantelor celorlalte varfuri fata de un varf de start
void dfs(int varf, vector<vector<int>>& vecini, vector<bool>& vizitat); // parcurgere in adancime
void dfs_si_timp_de_finalizare(int varf, vector<vector<int>>& vecini, vector<bool>& vizitat, stack<int>& stiva_rezultat); // parcurgere in adancime + determinarea timpilor de finalizare: momentul cand se termina de vizitat vecinii unui varf x (si toti vecinii/descendentii acestora), iar varful x este eliminat de pe stiva
public:
Graf(int n, int m);
void solve_bfs_distanta_minima(ifstream& f, ofstream& o);
void solve_componente_conexe(ifstream& f, ofstream& o);
void solve_sortare_topologica(ifstream& f, ofstream& o);
};
Graf::Graf(int n, int m)
{
noduri = n;
muchii = m;
}
void Graf::bfs_si_distante(int varf, vector<vector<int>>& vecini, vector<bool>& vizitat, vector<int>& distanta_minima)
{
queue<int>coada; // coada in care salvez varfurile care sunt vizitate si care urmeaza sa fie explorate(adica cercetez vecinii lor)
vizitat[varf] = 1; // marchez varful de start ca fiind vizitat
coada.push(varf); // adaug varful de start in coada pentru a-l explora
while (coada.size()) // cat timp mai am noduri de explorat
{
varf = coada.front(); // extrag un varf din coada pentru a-l explora
// cout << varf << " ";
coada.pop();
for (int j = 0; j < vecini[varf].size(); j++) //marchez toate varfurile adiacente cu el si nevizitate anterior, iar apoi le introduc in coada
if (!vizitat[vecini[varf][j]])
{
vizitat[vecini[varf][j]] = 1;
coada.push(vecini[varf][j]);
distanta_minima[vecini[varf][j]] = distanta_minima[varf] + 1; // distanta unui varf nou adaugat este distanta varfului care l-a adaugat + 1
}
}
}
void Graf::solve_bfs_distanta_minima(ifstream& f, ofstream& o)
{
int varf_start; // varful din care trebuie sa incepem parcurgerea
f >> varf_start;
vector<vector<int>>vecini; // liste de adiacenta
vector<bool>vizitat; // vector in care se marcheaza varfurile vizitate
vector<int>distanta_minima; // vector in care stochez distantele fata de varful de start
vecini.resize(noduri + 1);
vizitat.resize(noduri + 1, 0);
distanta_minima.resize(noduri + 1, 0);
for (int i = 0; i < muchii; i++)
{
int x, y; // extremitatile unui arc
f >> x >> y;
vecini[x].push_back(y);
}
for (int i = 1; i <= noduri; i++)
sort(vecini[i].begin(), vecini[i].end());
bfs_si_distante(varf_start, vecini, vizitat, distanta_minima);
for (int i = 1; i <= noduri; i++)
if (i != varf_start && distanta_minima[i] == 0)
o << "-1 ";
else
o << distanta_minima[i] << " ";
}
void Graf::dfs(int varf, vector<vector<int>>& vecini, vector<bool>& vizitat)
{
// cout << varf << " ";
vizitat[varf] = 1; // marchez varful de start ca fiind vizitat
for (int j = 0; j < vecini[varf].size(); j++) // aleg mereu primul vecin nevizitat anterior al varfului curent
if (!vizitat[vecini[varf][j]])
dfs(vecini[varf][j], vecini, vizitat);
}
void Graf::solve_componente_conexe(ifstream& f, ofstream& o)
{
vector<vector<int>>vecini; // liste de adiacenta
vector<bool>vizitat; // vector in care se marcheaza varfurile vizitate
vecini.resize(noduri + 1);
vizitat.resize(noduri + 1, 0);
for (int i = 0; i < muchii; i++)
{
int x, y; // extremitatile unei muchii
f >> x >> y;
vecini[x].push_back(y);
vecini[y].push_back(x);
}
for (int i = 1; i <= noduri; i++)
sort(vecini[i].begin(), vecini[i].end());
int componenete_conexe = 0;
for(int i = 1; i <= noduri; i++) // pentru fiecare varf ramas nevizitat incrementez variabila componente_conexe si apelez functia de parcurgere in adancime
if (!vizitat[i])
{
componenete_conexe += 1;
dfs(i, vecini, vizitat);
}
o << componenete_conexe;
}
void Graf::dfs_si_timp_de_finalizare(int varf, vector<vector<int>>& vecini, vector<bool>& vizitat, stack<int>& stiva_rezultat)
{
// cout << varf << " ";
vizitat[varf] = 1; // marchez varful de start ca fiind vizitat
for (int j = 0; j < vecini[varf].size(); j++) // aleg mereu primul vecin nevizitat anterior al varfului curent
if (!vizitat[vecini[varf][j]])
dfs_si_timp_de_finalizare(vecini[varf][j], vecini, vizitat, stiva_rezultat);
stiva_rezultat.push(varf); // varfurile sunt adaugate in stiva in ordinea descrecatoare a timpilor de finalizare
}
void Graf::solve_sortare_topologica(ifstream& f, ofstream& o)
{
vector<vector<int>>vecini; // liste de adiacenta
vector<bool>vizitat; // vector in care se marcheaza varfurile vizitate
stack<int>stiva_rezultat; // stiva in care sunt stocate varfurile in ordinea descrecatoare a timpilor de finalizare
vecini.resize(noduri + 1);
vizitat.resize(noduri + 1, 0);
for (int i = 0; i < muchii; i++)
{
int x, y; // extremitatile unui arc
f >> x >> y;
vecini[x].push_back(y);
}
for (int i = 1; i <= noduri; i++)
sort(vecini[i].begin(), vecini[i].end());
for (int i = 1; i <= noduri; i++)
if (!vizitat[i])
dfs_si_timp_de_finalizare(i, vecini, vizitat, stiva_rezultat);
while (stiva_rezultat.size())
{
o << stiva_rezultat.top() << " ";
stiva_rezultat.pop();
}
}
int main()
{
int problema;
problema = 3;
if (problema == 1) //BFS - Parcurgere in latime
{
ifstream f("bfs.in");
ofstream o("bfs.out");
int noduri, muchii;
f >> noduri >> muchii;
Graf g(noduri, muchii);
g.solve_bfs_distanta_minima(f, o);
}
else if (problema == 2) // Parcurgere DFS - componente conexe
{
ifstream f("dfs.in");
ofstream o("dfs.out");
int noduri, muchii;
f >> noduri >> muchii;
Graf g(noduri, muchii);
g.solve_componente_conexe(f, o);
}
else if (problema == 3) // Sortare topologica
{
ifstream f("sortaret.in");
ofstream o("sortaret.out");
int noduri, muchii;
f >> noduri >> muchii;
Graf g(noduri, muchii);
g.solve_sortare_topologica(f, o);
}
return 0;
}