Pagini recente » Cod sursa (job #2636897) | Cod sursa (job #1000101) | Cod sursa (job #2437860) | Cod sursa (job #2489458) | Cod sursa (job #2806661)
#include <iostream>
#include <fstream>
#include <vector>
#include <queue>
#include <unordered_set>
#include <stack>
#include <algorithm>
using namespace std;
class Graph{
private:
//DATE MEMBRE
int graph_Nodes; //numar de noduri
vector<vector<int>> graph_adjacency_list; //lista de adiacenta
//METODE UTILE
int read_BFS_Infoarena(char *file); //citeste un graf orientat fara costuri si nodul sursa de la care se calculeaza distantele in BFS pe infoarena
vector<int> create_Minimum_Paths(int node); //returneaza vectorul cu distante pentru problema BFS de pe infoarena
vector<int> initViz(); //marcheaza toate nodurile ca nevizitate
void print_Minimum_Paths(char *file, vector<int> distances); //afiseaza caile minime calculate in BFS infoarena
int count_Connected_Components();
public:
void read_Unoriented_Graph_Without_Costs(char *file); //primeste calea catre fisierul text si citeste un graf neorientat fara costuri
void read_Oriented_Graph_Without_Costs(char *file); //primeste calea catre fisierul text si citeste un graf orientat fara costuri
void show_Shortest_Paths(char *file_in, char *file_out); //primeste calea catre fisierul text cu datele si cel in care trebuie afisate rezultatele,
// si afiseaza cele mai scurte drumuri ce trebuie parcurse pentru a ajunge din nodul sursa la fiecare nod
void print_Number_Of_Connected_Components(char *file); //afiseaza numarul de componente conexe
void DFS(int node, vector<int>& visited);
};
//METODELE PUBLICE:
//CITIREA UNUI GRAF NEORIENTAT FARA COSTURI
void Graph::read_Unoriented_Graph_Without_Costs(char *file){
ifstream f(file);
vector<int> aux;
int nrMuchii;
f>>this->graph_Nodes;
this->graph_adjacency_list.assign(this->graph_Nodes + 1, aux);
f>>nrMuchii;
for(int i=0; i<nrMuchii; i++){
int x,y;
f>>x>>y;
this->graph_adjacency_list[x].push_back(y);
this->graph_adjacency_list[y].push_back(x);
}
}
//CITIREA UNUI GRAF ORIENTAT FARA COSTURI
void Graph::read_Oriented_Graph_Without_Costs(char *file){
ifstream f(file);
vector<int> aux;
int nrMuchii;
f>>this->graph_Nodes;
this->graph_adjacency_list.assign(this->graph_Nodes + 1, aux);
f>>nrMuchii;
for(int i=0; i<nrMuchii; i++){
int x,y;
f>>x>>y;
this->graph_adjacency_list[x].push_back(y);
}
}
//PROBLEMA BFS INFOARENA - AFISAREA DRUMURILOR DE LUNGIME MINIMA DE LA UN NOD SURSA LA FIECARE NOD DIN GRAF
void Graph::show_Shortest_Paths(char *file_in, char *file_out){
int startNode; //nodul sursa de la care se calculeaza distantele catre fiecare nod
vector<int> minPaths; //vectorul cu distantele minime
startNode = this->read_BFS_Infoarena(file_in);
minPaths = this->create_Minimum_Paths(startNode);
this->print_Minimum_Paths(file_out, minPaths);
}
//PROBLEMA DFS INFOARENA - AFISAREA NUMARULUI DE COMPONENTE CONEXE
void Graph::print_Number_Of_Connected_Components(char *file){
ofstream g(file);
g<<this->count_Connected_Components();
}
void Graph::DFS(int node, vector<int>& visited){
//marcam nodul curent ca vizitat
visited[node] = 1;
//parcurgem vecinii si pentru fiecare vecin nevizitat aplicam recursiv DFS
for(int i = 0; i < this->graph_adjacency_list[node].size(); i++){
if(visited[this->graph_adjacency_list[node][i]] == 0){
DFS(this->graph_adjacency_list[node][i],visited);
}
}
}
//METODELE PRIVATE:
//CITIREA BFS INFOARENA - CITIREA UNUI GRAF ORIENTAT FARA COSTURI CE CUPRINDE SI NODUL SURSA DE LA CARE SE VOR CALCULA DRUMURILE MINIME
int Graph::read_BFS_Infoarena(char *file){
ifstream f(file);
vector<int> aux;
int nrMuchii, nodSursa;
f>>this->graph_Nodes;
this->graph_adjacency_list.assign(this->graph_Nodes + 1, aux);
f>>nrMuchii;
f>>nodSursa;
for(int i=0; i<nrMuchii; i++){
int x,y;
f>>x>>y;
this->graph_adjacency_list[x].push_back(y);
}
return nodSursa;
}
vector<int>Graph::create_Minimum_Paths(int nod){
//initializam vectorul de distante minime
vector<int> distante;
distante.assign(this->graph_Nodes + 1, 0);
int curent;
//in coada vom pune nodurile pe massura ce le parcurgem
queue<int> coada;
//initial toate nodurile sunt nevizitate, asaa ca initializam viz[orice nod] = 0
vector<int> viz;
viz = this->initViz();
//adaugam nodul sursa in coada si il marcam ca si vizitat
coada.push(nod);
viz[nod] = 1;
//actualizam vectorul de distante pentru nodul curent cu distanta pana la el, adica 1
distante[nod] = distante[nod] + 1;
//facem BFS-ul
while(!coada.empty()){
curent = coada.front();
//parcurgem vecinii nodului curent si pe fiecare vecin nevizitat il adaugam in coada, ii actualizam distanta pana la el si il marcam ca si vizitat
for(int i=0; i < this->graph_adjacency_list[curent].size(); i++){
if(viz[this->graph_adjacency_list[curent][i]] == 0){
coada.push(this->graph_adjacency_list[curent][i]);
distante[coada.back()] = distante[curent]+1;
viz[this->graph_adjacency_list[curent][i]] = 1;
}
}
//am terminat cu nodul curent, il scoatem din coada
coada.pop();
}
return distante;
}
void Graph::print_Minimum_Paths(char *file, vector<int> distances){
ofstream g(file);
for(int i=1; i <= this->graph_Nodes; i++){
g<<distances[i] - 1<<" ";
}
}
//crearea vectorului cu nodurile nevizitate
vector<int>Graph::initViz(){
vector<int> viz;
viz.assign(this->graph_Nodes + 1, 0);
return viz;
}
//numararea componentelor conexe
int Graph::count_Connected_Components(){
//numarul componentelor conexe il vom tine in nr
int nr = 0;
//initial toate nodurile sunt nevizitate
vector<int> viz;
viz = this->initViz();
//pentru fiecare nod nevizitat parcurgem din copil in copil prin DFS; de fiecare data cand dam de un nod nevizitat inseamna ca avem o noua componenta conexa
for(int nod = 1; nod <= this->graph_Nodes; nod++){
if(viz[nod] == 0){
nr++;
DFS(nod,viz);
}
}
return nr;
}
int main() {
/*BFS INFOARENA*/
/*Graph g;
g.show_Shortest_Paths("../bfs.in","../bfs.out");*/
/*DFS INFOARENA*/
Graph g;
g.read_Unoriented_Graph_Without_Costs("../dfs.in");
g.print_Number_Of_Connected_Components("../dfs.out");
return 0;
}