Pagini recente » Cod sursa (job #3031698) | Cod sursa (job #1065207) | Cod sursa (job #585571) | Cod sursa (job #2796528) | Cod sursa (job #2315372)
/// priority_queue se afla in libraria <queue>
#include <fstream>
#include <queue>
#include <vector>
using namespace std;
ifstream in("dijkstra.in");
ofstream out("dijkstra.out");
const int MAX_N = 100000; /// Valoarea maxima pentru N.
const int INF = 0x7fffffff; /// Un truc, valoarea e scrisa in baza 16. Reprezinta cel mai mare numar care poate fi tinut pe int.
class Node { /// Clasa de care se va folosi priority_queue.
public: /// Daca nu faci astea publice, nu merge.
int index; /// Indicele nodului.
int dist; /// Distanta pana la nod pe care o tin in heap.
bool operator <(const Node &other) const { /// Operatorul < pe care priority_queue il foloseste daca il gaseste in clasa.
return this->dist > other.dist; /// Semnul e invers. Heapul sorteaza dupa astea, dar tine si indicele. Ca si cum ai sorta un struct.
}
};
struct Edge { /// Edge : se tine minte pentru lista de adiacenta.
int other; /// Vecinul nodului.
int cost; /// Costul mucheiei.
};
int n, m; /// n, m din enuntul problemei.
int D[1 + MAX_N]; /// Distantele pana la noduri.
vector < Edge > adjList[1 + MAX_N]; /// Lista de adiacenta.
priority_queue < Node > Q; /// priority_queue, declarat simplu pe clasa Node, fiindca are operator de < incorporat.
void dijkstra(int s) {
int u, d, v, c, i;
for(i = 1; i <= n; i++) D[i] = INF; /// Setez distantele pe INF.
D[s] = 0; /// Distanta pana la sursa este 0.
Q.push(Node{s, 0}); /// Adaug in heap sursa.
while(Q.empty() == false) { /// Cat timp inca mai am noduri in heap.
u = Q.top().index; /// u este indicele nodului
d = Q.top().dist; /// d este distanta pana la nodul cu distanta minima.
Q.pop(); /// Scot minimul din heap.
if(d == D[u]) { /// Verific daca nu cumva nodul era vechi si nu am nevoie de el.
for(i = 0; i < adjList[u].size(); i++) { /// Trec prin toti vecinii.
v = adjList[u][i].other; /// v este vecinul nodului u.
c = adjList[u][i].cost; /// c este costul muchiei (u, v).
if(D[v] > d + c) { /// Daca distanta pana la v curenta este mai mica decat d + c
D[v] = d + c; /// Distanta pana la v devine egala cu d + c
Q.push(Node{v, D[v]}); /// Introduc in heap v, cu distanta D[v].
}
}
}
}
}
int main() {
int i, u, v, c;
in >> n >> m;
for(i = 1; i <= m; i++) {
in >> u >> v >> c; /// Muchie orientata intre u si v, de cost c.
adjList[u].push_back(Edge{v, c}); /// Veciunul este v, costul muchiei este c.
}
dijkstra(1); /// Pornim dijkstra cu sursa 1.
for(i = 2; i <= n; i++) {
if(D[i] == INF) {
D[i] = 0; /// Respectam conditia din enunt - un nod la care nu s-a ajuns este marcat 0.
}
out << D[i] << ' ';
}
out << '\n';
return 0;
}