Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2008-02-28 19:02:15.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

Arhiva educationala normalnormalnormalnormalnormal

Se propune construirea unei noi arhive de probleme care sa aiba exclusiv scop educational. Spre deosebire de probleme de concurs in care se imbina mai multi algoritmi si rezolvarea de obicei nu este evidenta, problemele din aceasta arhiva vor fi create special pentru cei care vor sa invete cum sa implementeze un algoritm sau o metoda de rezolvare anume. Se va permite accesul la teste, surse si se vor da si link-uri catre documentatie. Mai multe despre acest proiect gasiti aici.

De ce m-as baga?

1. Vei invata cum se creeaza probleme pe infoarena
2. Vei deveni cunoscut
3. Poti invata mai multe despre subiectele care le abordezi
4. Munca ta va ajuta mii de persoane sa invete informatica, si intreaga comunitate iti va fi rescunoscatoare
5. Toate cele de mai sus

Cum pot sa contribui?

1. Contacteaza unul din responsabilii pentru acest proiect pe forumul infoarena:

2. Precizeaza in mesajul tau de intentie ce probleme doresti sa pregatesti. Problemele pe care le-ai ales trebuie sa se regaseasca in tabelul de mai jos sau poti veni cu un algoritm nou care nu e trecut in tabel, iar acesta se va completa corespunzator. Problemele nu trebuie sa fie repartizate nimanui in momentul in care sunt alese.

3. Dupa ce ai obtinut acordul unui responsabil de proiect, vei obtine statutul de helper. In acel moment, vei putea incepe sa editezi problemele. Va trebui sa redactezi enuntul, sa faci teste si eventual un evaluator. Documentatia necesara se gaseste aici.

4. In momentul in care ai finalizat o problema, ea va fi adaugata de catre un administrator in arhiva educationala. Mii de utilizatori infoarena iti vor multumi pentru initiativa ta!

Cine lucreaza

Responsabili de proiect:

Voluntari:

Documentatie

Problemele din arhiva educationala se creeaza la fel ca orice alta problema de pe infoarena. Pentru a afla cum poti crea o problema, consulta materialele de aici. Deosebirea dintre o problema obisnuita de pe infoarena si o problema din arhiva educationala este modul in care sunt formatate.
Astfel, o problema din arhiva educationala trebuie sa respecte in plus urmatoarele reguli:

  • Toate testele si sursele trimise vor fi vizibile oricarui utilizator.
  • Enuntul problemei va contine o sectiune speciala numita Indicatii de rezolvare, in care vor fi precizate link-uri catre diferite articole ce trateaza tema respectiva sau carti in care este prezentat subiectul in cauza.
  • Pentru problemele in care exista mai multe rezolvari, se va preciza la sectiunea Restrictii sau eventual la Indicatii de rezolvare, punctajul orientativ obtinut de fiecare complexitate sau metoda in parte. De exemplu, pentru algoritmul de drumuri minime a lui Djikstra, se poate preciza ca un algoritm de complexitate O(N2) obtine 50 de puncte, in timp ce o abordare O(Mlog2N) conduce la obtinerea punctajului maxim.
  • Fiecare problema va avea si un link catre sursa oficiala, scrisa de unul din membrii echipei infoarena sau de unul din responsabilii de proiect. Linkul va fi introdus in enuntul problemei de autorul sursei sau de voluntarul pe problema.
  • Optional, se pot preciza o serie de probleme de pe site-uri cu evaluator automat (infoarena, sgu, uva, timus, etc), a caror rezolvare se bazeaza pe algoritmul in cauza. Link-urile catre aceste probleme vor aparea la sectiunea Probleme suplimentare.
  • De asemenea, tot optional, evaluatorul pentru problema trebuie sa returneze mesaje cat mai diverse pentru ca utilizatorii sa isi poate descoperi usor eventualele greseli.
  • In momentul in care sursa oficiala este finalizata si problema este verificata de un administrator, ea va fi introdusa in arhiva educationala.

Exemple de probleme pentru aceasta arhiva gasiti mai jos:

Continutul arhivei

In tabelele de mai jos se afla cei mai importanti algoritmi care trebuie sa se gaseasca sub forma de probleme in arhiva educationala. Pentru fiecare problema este trecut si un responsabil. Responsabilul pe problema va fi cel care s-a oferit prin voluntariat sa o introduca in arhiva. El va fi cel care va scrie enuntul, va crea testele si eventual un evaluator.

Puteti veni oricand cu propuneri si sugestii de probleme noi pe forum!

Matematica:

Denumire problemaResponsabilFinalizat
Algoritmul lui EuclidfilipbFilip Cristian Buruiana filipbsmall
Algoritmul lui Euclid extinsbogdan2412Bogdan-Cristian Tataroiu bogdan2412small
Ciurul lui ErathostenesfilipbFilip Cristian Buruiana filipbsmall
Algoritmul lui Gauss-small
Principiul includerii si excluderii-small

Backtracking:

Denumire problemaResponsabilFinalizat
PermutariCezarMocanCezar Mocan CezarMocansmall
CombinariCezarMocanCezar Mocan CezarMocansmall
SubmultimiCezarMocanCezar Mocan CezarMocansmall

Programare dinamica:

Denumire problemaResponsabilFinalizat
Cel mai lung subsir comunfilipbFilip Cristian Buruiana filipbsmall
Cel mai lung subsir crescatorFlorianFlorian Marcu Floriansmall
Knapsackgabitzish1Gabriel Bitis gabitzish1small
Subsecventa de suma maxima small

Algoritmi pe grafuri:

Denumire problemaResponsabilFinalizat
Parcurgere BFSFlorianFlorian Marcu Floriansmall
Parcurgere DFS - componente conexegabitzish1Gabriel Bitis gabitzish1small
Componente biconexe-small
Componente tare-conexeTabaraTabara Mihai Tabarasmall
Sortare topologicaTabaraTabara Mihai Tabarasmall
Lant hamiltonian-small
Ciclu eulerian-small
Arbore partial de cost minimTabaraTabara Mihai Tabarasmall
Algoritmul lui DjikstraDastasIonescu Vlad Dastassmall
Algoritmul Floyd-Warshall/Roy-Floydgabitzish1Gabriel Bitis gabitzish1small
Algoritmul Bellman-FordDastasIonescu Vlad Dastassmall
Flux maximfireatmyselfBogdan-Alexandru Stoica fireatmyselfsmall
Flux maxim de cost minimfireatmyselfBogdan-Alexandru Stoica fireatmyselfsmall
Cuplaj maximfireatmyselfBogdan-Alexandru Stoica fireatmyselfsmall
Cuplaj maxim de cost minimfireatmyselfBogdan-Alexandru Stoica fireatmyselfsmall
Lowest Common Ancestorbogdan2412Bogdan-Cristian Tataroiu bogdan2412small

Siruri de caractere:

Denumire problemaResponsabilFinalizat
Potrivirea sirurilorbogdan2412Bogdan-Cristian Tataroiu bogdan2412small
Arbori de sufixe-small
Trie-small

Structuri de date:

Denumire problemaResponsabilFinalizat
Heapuri-small
Hashuri-small
Arbori de intervalecos_minBondane Cosmin cos_minsmall
Arbori de intervale aplicatie 1-small
Arbori de intervale aplicatie 2-small
Arbori de intervale aplicatie 3-small
Arbori de intervale aplicatie 4-small
Algoritmi O(sqrtN)-small
Arbori indexati binarcos_minBondane Cosmin cos_minsmall
Range Minimum Query-small
Double ended queue (deque)-small
Structuri de multimi disjuncte-small
Treapuri-small

Geometrie:

Denumire problemaResponsabilFinalizat
Intersectia a doua dreptenashnash mit nashsmall
Aria unui poligon-small
Punct in poligon-small
Infasuratoare convexanashnash mit nashsmall
Diagrame Voronoi-small
Distanta minima intre doua puncte in plan-small
Distanta maxima intre doua puncte in plan-small

Diverse:

Denumire problemaResponsabilFinalizat
Cautare binaraFlorianFlorian Marcu Floriansmall
Ridicare la putere in timp logaritmictudalexTudorica Constantin Alexandru tudalex
small
Evaluare de expresiisima_cotizoSima Cotizo sima_cotizosmall
Sprague-Grundy(Teoria jocurilor)-small
Statistici de ordine-small
Operatii pe numere marisavimSerban Andrei Stan savimsmall