Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2008-02-23 22:33:29.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

Arhiva educationala

Se propune construirea unei noi arhive de probleme care sa aiba exclusiv scop educational. Spre deosebire de probleme de concurs in care se imbina mai multi algoritmi si rezolvarea de obicei nu este evidenta, problemele din aceasta arhiva vor fi create special pentru cei care vor sa invete cum sa implementeze un algoritm sau o metoda de rezolvare anume. Se va permite accesul la teste, surse si se vor da si link-uri catre documentatie. Mai multe despre acest proiect gasiti aici.

Responsabili de proiect

Mai jos sunt trecuti utilizatorii care sunt implicati in dezvoltarea acestui proiect:

Continutul arhivei

In tabelul de mai jos se afla cei mai importanti algoritmi care trebuie sa se gaseasca sub forma de probleme in arhiva educationala. Pentru fiecare problema este trecut si un responsabil. Responsabilul pe problema va fi cel care s-a oferit prin voluntariat sa o introduca in arhiva. El va fi cel care va scrie enuntul, va crea testele si eventual un evaluator.

Tabelul este in proces de completare!

Denumire problemaCategorieResponsabilStare
Cel mai lung subsir comunProgramare dinamicafilipbFilip Cristian Buruiana filipbsmall
Cel mai lung subsir crescatorProgramare dinamica-small
KnapsackProgramare dinamica-small
Cautare binara?-small
Parcurgere BFSGrafuri-small
Parcurgere DFS - componente conexeGrafuri-small
Componente biconexeGrafuri-small
Componente tare-conexeGrafuri-small
Sortare topologicaGrafuri-small
Lant hamiltonianGrafuri-small
Ciclu eulerianGrafuri-small
Algoritmul lui PrimGrafuri-small
Algoritmul lui KruskalGrafuri-small
Algoritmul lui DjikstraGrafuri-small
Algoritmul Floyd-WarshallGrafuri-small
Algoritmul Bellman-FordGrafuri-small
Algoritmul Roy-FloydGrafuri-small
Flux maximGrafuri-small
Flux maxim de cost minimGrafuri-small
Cuplaj maximGrafuri-small
Cuplaj maxim de cost minimGrafuri-small
Lowest Common AncestorGrafuri-small
Potrivirea sirurilorSiruri de caractere-small
Arbori de sufixeSiruri de caractere-small
TrieSiruri de caractere-small
HeapuriStructuri de date-small
Arbori de intervaleStructuri de date-small
Arbori de indexati binarStructuri de date-small
Double ended queue (deque)Structuri de date-small
Structuri de multimi disjuncteStructuri de date-small
Punct in poligonGeometrie-small
Infasuratoare convexaGeometrie-small
Diagrame VoronoiGeometrie-small

Mentionam faptul ca anumiti algoritmi pot fi implementati in complexitati diferite. De exemplu, pentru algoritmul de drumuri minime al lui Djikstra exista atat o solutie de complexitate O(N2), cat si o solutie O(M log2 N). In acest caz, propunem sa nu se faca doua probleme diferite, ci sa se diferentieze punctajul in functie de rezolvare. Diferentierea pentru diferite abordari (complexitati) va fi precizata clar in enunt la rubrica de restrictii. De exemplu: "Un algoritm de complexitate O(N2) obtine 50 de puncte", "Algoritmul Ford-Fulkerson obtine 30 de puncte. Pentru punctaj maxim este necesara implementarea algoritmului lui Dinic.".