Diferente pentru ghid-complet-pentru-concursurile-de-informatica intre reviziile #14 si #15

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

h3. Concursuri pentru studenti
* "**ACM**":http://www.acm.ro - un concurs organizat pentru studenti, de natura algoritmica. Diferentele majore fata de concursurile de liceu sunt reprezentate de faptul ca un program trebuie sa rezolve toate seturile de date de intrare prezentate pentru a se acorda puncte (nu se mai acorda punctaje partiale) si viteza cu care se rezolva problemele conteaza, iar evaluarea programelor este imediata. Concursul este pe echipe de cate 3 persoane, toate la un singur calculator. Concursul are loc pe regiuni initial (Centrul Europei, Sudul Europei, etc.) iar echipele calificate se intalnesc la marea finala.
* "**TopCoder**":http://www.topcoder.com - un site care organizeaza concursuri saptamanal, cat si turnee. Formatul este diferit fata de orice concurs intalnit pana acum, si anume fiecare concurent are de rezolvat 3 probleme in 75 de minute: o problema usoara de 250 puncte, una medie de 500 puncte si una grea de 1000 puncte. Punctajul efectiv pentru o problema se da in functie de viteza cu care aceasta este rezolvata. De asemenea, exista si o etapa de "challenge", in care concurentii pot vedea sursele celorlalti si, in caz ca determina un bug intr-o sursa, pot sa ruleze sursa respectiva, iar daca da raspuns gresit concurentul primeste 50 de puncte, altfel este penalizat cu 50 de puncte. Aceste concursuri sunt diferite fata de cele din liceu in care accentul este pe realizarea unui algoritm eficient, deoarece aici se pune accentul mai mult pe o implementare rapida si corecta a unor probleme care folosesc variatii ale unor algoritmi destul de cunoscuti, dar fiind necesara tratarea diferitelor cazuri speciale ce pot aparea. Ca avantaje, premiile la turnee sunt foarte mare (20.000$ pentru primul clasat), iar intregul sistem de punctare este mult mai complex si mai eficient. Google organizeaza impreuna cu TopCoder concursul "**Google Code Jam**":http://www.google.com/codejam.
* "**TopCoder**":http://www.topcoder.com - un site care organizeaza concursuri saptamanal, cat si turnee. Formatul este diferit fata de orice concurs intalnit pana acum, si anume fiecare concurent are de rezolvat 3 probleme in 75 de minute: o problema usoara de 250 puncte, una medie de 500 puncte si una grea de 1000 puncte. Punctajul efectiv pentru o problema se da in functie de viteza cu care aceasta este rezolvata. De asemenea, exista si o etapa de "challenge", in care concurentii pot vedea sursele celorlalti si, in caz ca determina un bug intr-o sursa, pot sa ruleze sursa respectiva, iar daca da raspuns gresit concurentul primeste 50 de puncte, altfel este penalizat cu 50 de puncte. Aceste concursuri sunt diferite fata de cele din liceu in care accentul este pe realizarea unui algoritm eficient, deoarece aici se pune accentul mai mult pe o implementare rapida si corecta a unor probleme care folosesc variatii ale unor algoritmi destul de cunoscuti, dar fiind necesara tratarea diferitelor cazuri speciale ce pot aparea. Ca avantaje, premiile la turnee sunt foarte mare (20.000$ pentru primul clasat), iar intregul sistem de punctare este mult mai complex si mai eficient. Google organizeaza impreuna cu TopCoder concursul "**Google Code Jam**":http://www.google.com/codejam.
 
h2. 3. Inainte de concurs
 
Din fericire pentru unii si din nefericire pentru altii, majoritatea examenelor iti cer sa dovedesti nu ca esti bine pregatit, ci ca esti mai bine pregatit decat altii. Aceasta inseamna ca si la olimpiada de informatica se aplica legea concurentei. Valoarea absoluta a fiecaruia nu conteaza chiar in totalitate, ceea ce constituie sarea si piperul concursului. Intr-adevar, ce farmec ar avea sa mergi la un concurs la care sa se stie inca dinainte cine este cel mai bun? Este destul de amuzant sa observi cum fiecare spera sa prinda "o zi buna", iar adversarii sai "o zi proasta". Expresia "de la extaz la agonie" se potriveste foarte bine uneori cu ceea ce se poate intampla la concursurile de informatica.
 
Experienta demonstreaza ca, oricat de mare ar fi bagajul de cunostinte acumulat de un elev, mai e nevoie de ceva pentru a-i asigura succesul la olimpiada de informatica. Aceasta deoarece in timp de concurs lucrurile stau cu totul altfel decat in fata calculatorului de acasa sau de la scoala. Reusita depinde, desigur, in cea mai mare masura de puterea fiecaruia de a pune in practica ceea ce a invatat acasa. Numai ca in acest proces intervin o serie de factori care tin de temperament, de experienta individuala, de numarul de ore dormite in noaptea dinaintea concursului (care in taberele nationale este ingrijorator de mic) si asa mai departe. Trebuie spus ca un concurs de informatica presupune mai mult decat un simplu act de prezenta la locul desfasurarii ostilitatilor. Este chiar trist de remarcat cum spiritul competitiv capata de multe ori tente malitioase.
 
 

Nu exista diferente intre securitate.

Topicul de forum nu a fost schimbat.