Afişează mesaje
|
Pagini: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14
|
226
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2012 / Răspuns: Răspuns: Algoritmiada 2012, Runda 3
|
: Februarie 02, 2012, 10:05:26
|
Avem două opțiuni:
1. sîmbătă, 18 februarie, după-masa 2. dumincă, 26 februarie, dimineața
Ce păreri aveți?
Edit: Dacă vreți să discutăm detalii legate de Algoritmiada faceți-o în mod public, pe forum. Nu îmi trimiteți mesaje personale și nu mă contactați pe Facebook, deoarece acestea sunt chestiuni care privesc întreaga comunitate, nu doar pe voi în particular.
Sambata 18 dupa-amiaza sau duminica 26
|
|
|
227
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2012 / Răspuns: Algoritmiada 2012, Runda 3
|
: Februarie 01, 2012, 20:39:57
|
In perioada 19-25 februarie, primii cinci clasati dupa loturile de pregatire (Adrian Budau, Andrei Purice, Mihai Gheorghe, Radu Voroneanu si cu mine) am fost invitati de catre organizatorii Olimpiadei de Informatica din Elvetia sa participam la o tabara de pregatire in Davos. Avand in vedere ca noi vom pleca duminica de dimineata, iar in avion nu avem internet, puteti decala Algoritmiada cu o zi, pe 18 februarie? Multumesc.
Nu stiu sigur daca este o idee tocmai buna sa fie pusa intr-o zi de sambata tinand cont de faptul ca olimpiadele din ultimul timp s-au cam amanat( pana acum la fizica si engleza pe o perioada nedeterminata). Urmeaza cea de info si conditiile meteorologice nu pot spune ca vor fi favorabile( din ce se anunta). Cred ca pe 26 februarie ar fi mai ok( sa fie sigur ca nu se suprapune cu nimic). De acord cu devansatul cu o saptamana,dar preferabil ar fi tot intr-o duminica sa nu coincida cu vreun alt concurs sau olimpiada... LE : (la fel cum a zis mai jos si Heidelbacher Andrei) Si la mine in judet se organizeaza un concurs ce tine loc de olimpiada locala de informatica pe 18 februarie si de aceea consider ca ar fi mai bine devansat si sa fie tot duminica pentru a evita suprapunerea cu alte concursuri...
|
|
|
229
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Împărţirea unei mulţimi în 2 submulţimi de sume cât mai apropiate
|
: Ianuarie 29, 2012, 18:18:13
|
Problema se rezolva cu programare dinamica (problema rusacului). Sa presupunem ca avem suma totala a valorilor cadourilor egala cu S (S va fi maxim 10.000). Dupa asta facem problema rucsacului,adica vom incerca sa vedem care este cea mai mare suma <= S/2 care poate fi obtinuta si astfel am gasit solutia,pentru ca restul sumei pana la S va fi suma obtinuta pentru al doilea copil si intrucat prima este maxima pana in S/2 atunci diferenta dintre cele doua va fi minima Numarul de iteratii va fi (S/2)*N , unde N e numarul de cadouri , deci cam 500.000 maxim
|
|
|
237
|
Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: "Grigore Moisil" Urziceni 2012
|
: Ianuarie 18, 2012, 19:10:39
|
Cel mult 8.
Asa cum am promis am revenit cu vesti, din pacate nu prea bune. Perioada de inscriere a fost pana astazi, 18 Ianuarie 2012. Daca nu v-ati inscris (sau incercat sa va inscrieti) pana acum nu e totul pierdut, puteti sa mai vorbiti cu ei si sa vedeti ce rezolvati. Nu este o interdictie pe judete, poate sa vina orice judet, nu stiu daca transportul este gratis. Pentru judetele invecinate transportul este pus la dispozitie de ministerul educatiei.
IDE-ul ramane in continuare MinGW.
Eu va recomand inca sa luati legatura cu profesorii din liceul "Grigore Moisil" Urziceni si sa incercati sa va inscrieti, nu cred ca nu se mai poate schimba nimic.
Termenul era astazi? Ar fi tarziu maine pe dupa-amiaza sa vorbeasca inspectorul?
|
|
|
241
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Grafuri
|
: Ianuarie 13, 2012, 19:08:39
|
Ce parere aveti de teoria grafurilor de pe .campion ??( http://campion.edu.ro/arhiva/www/arhiva_2009/seds/17/index.htm) Am citit cu ceva vreme in urma teoria prezentata acolo,insa nu sunt inca in stare sa rezolv probleme de pe .campion cu grafuri. Sunt numai clasa a X-a,dar ma gandeam ca e folositor sa stiu grafurile pt. ca m-ar putea ajuta la olimpiada olimpiada la diferite probleme.( cele cu Lee de exemplu,dar nu numai) La clasa a X-a la ONI nu prea cred ca ar fi de ajutor grafurile,doar daca te gandesti la baraj/lot Iar Lee-ul desi seamana cu un BFS/Bellman-Ford,totusi n-are legatura cu grafurile,in sensul ca il inveti fara sa inveti grafuri...
|
|
|
242
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Grafuri
|
: Ianuarie 13, 2012, 15:54:08
|
Mi-ati putea recomanda un site,tutorial sau ceva de unde as putea sa invat grafurile (ceva teorie si eventual niste probleme rezolvate ca ex.) ?? Nu cred ca stiu vreun site,dar o carte care contine un capitol de Teoria Grafurilor destul de bine conceput (teorie,probleme rezolvate si probleme propuse) este "Programarea in limbajul C/C++ pentru liceu (Vol.3)" a lui Emanuela Cerchez si Marinel Serban,de la Editura Polirom
|
|
|
243
|
Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Arhiva educationala / Răspuns: Răspuns: Sugestii pentru probleme
|
: Ianuarie 10, 2012, 17:48:19
|
Da,corect,in mare parte arhiva educationala contine algoritmi de baza si este pentru cei aflati la inceput. Dar atunci unde este "arhiva pentru olimpici (pentru cei care au cam depasit stadiul de inceput)" ? O găsești în stînga, sub numele de ”Arhiva de probleme” Bun Eu ma refeream la o arhiva cu probleme clasice care se rezolva cu acei algoritmi,cu explicatia algoritmilor data,la fel ca la Arhiva educationala
|
|
|
244
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: programare dinamica
|
: Ianuarie 10, 2012, 16:10:18
|
Imi puteti spune cum gasesc formula de recurenta la o problema de programare dinamica, idea de pornire la o astfel de problema va rog? Multumesc!
Asta e o intrebare mult prea generala depinde foarte mult de problema. De exemplu ca sa analizezi daca iti trebuie dinamica pe vector,pe matrice sau tablou 3D sau vreun arbore sau altceva,atunci vezi de cate "necunoscute(variabile)" depinde problema (gen la combinari de N luate cate K,ai doua variabile,deci ai dinamica 2D ,un C[ i ][ j ]=combinari de i luate cate j -- triunghiul lui Pascal). Deci depinde foarte mult de la problema la problema. In mare ar trebui sa vezi ce tip de dinamica e,care ar fi intelesul(definitia) unui element din vector/matrice/tablou 3D/etc. , care ar fi recurenta si (important) care ar fi intializarile
|
|
|
245
|
Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Arhiva educationala / Răspuns: Răspuns: Sugestii pentru probleme
|
: Ianuarie 10, 2012, 15:56:17
|
Eu nu vad ce ar cauta un algoritm atat de avansat precum Aho Corasik in arhiva educationala. In concursuri oricum nu il intalnesti prea des si pana la urma scopul arhivei este sa ii ajute in principal pe cei aflati la inceput de drum sa invete lucrurile de baza. P.S.: Eu nu stiu Aho Corasik Da,corect,in mare parte arhiva educationala contine algoritmi de baza si este pentru cei aflati la inceput. Dar atunci unde este "arhiva pentru olimpici (pentru cei care au cam depasit stadiul de inceput)" ? O platforma distribuita si open pentru informatii de olimpiade cum este infoarena.ro. Poti sa fii cel mai tare din orasul tau, dar trebuie sa mai stii si smenurile clasice, ce fac altii, cum se fac anumite smenuri.. o comunitate stransa, dar distribuita, sa nu se ajunga in cazul degenerat de la ICHB. Deja infoarena.ro e super tare ca si continut, dar eu am predat multe smenuri si probleme care nu exista aici si care ar ajuta pe multa lume.. daca se accepta ideea ca trebuie sa se share knowledge pe o platforma de genul asta ca sa fim competitivi internationali, atunci suntem abia la 1% din ce trebuie facut. O solutie simpla: fiecare profesor care preda la ICHB sa se inregistreze si sa se puna pe Youtube/Trilulilu cu embed pe infoarena. Bandwidth-ul e ieftin, video e viitorul, si e foarte low-effort pentru persoana care preda.
Ar fi foarte frumos daca s-ar realiza ce a spus Mircea Pasoi in discutia Monopol
|
|
|
246
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Replace sir de caractere
|
: Ianuarie 09, 2012, 19:54:08
|
Am facut cum ai zis,dar nu stiu de ce nu face nici o modificare. Si ar mai fi o problema daca ar merge.Am vazut pe exeplulul la functia strstr de pe c++ reference ca daca in locul cuvantului care tebuie inlocuit pun un cuvant mai mare strncpy imi inlocuieste si din alte cuvinte,sau daca e mai mic lasa litere in plus... #include<cstdio> #include<cstring> using namespace std; char caut[10][80],inloc[10][80],cuv[260]; int n; int main(){ int i; int l; char * p; FILE * pFile; pFile=fopen("replace.in","r"); fscanf(pFile,"%d\n",&n); for(i=1;i<=n;i++){ fgets(caut[i],80,pFile); fgets(inloc[i],80,pFile); } fgets(cuv,255,pFile); for(i=1;i<=n;i++){ p=strstr(cuv,caut[i]); while(p!=NULL){ l=strlen(inloc[i]); strncpy(p,inloc[i],l); } } pFile=fopen("replace.out","w"); fprintf(pFile,"%s",cuv); return 0; }
Nu procedezi chiar corect.Ar trebui facut asa: 1.gasesc pozitia de inceput a cuvantului 2.copii sirul de dupa cuvantul respectiv intr-un alt sir de caractere 3.inlocuiesc cuvantul in primul sir 4.la finalul noului cuvant copii restul din sirul auxiliar int i; char *p; for(i=1;i<=n;i++) { p=strstr(s,v1[i]); while(p!=NULL) { strcpy(aux,p+strlen(v1[i])); strncpy(p,v2[i],strlen(v2[i])); strcpy(p+strlen(v2[i]),aux); p=strstr(s,v1[i]); } } unde v1[ i ] e cuvantul ce trebuie inlocuit,v2[ i ] e cuvantul care va fi pus in locul lui
|
|
|
249
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Problema mobile
|
: Ianuarie 05, 2012, 10:00:43
|
Nu am inteles foarte bine Deci tu zici sa fac un "for" care merge pe linii si la fiecare linie sa fac o verificare daca se poate intalni cu coloana.Imi poti descrie un pic mai detaliat ideea ta si cum pot face verificare aceea ?? Deci voi avea mai degraba un while (cat timp mobilele n-au ajuns amandoua la sfarsit).La un pas curent as avea ceva de genul : 1.gasesc minimul dintre distanta primul mobil pana la capatul liniei pe care se afla si distanta celui de-al doilea mobil pana la capatul coloanei pe care se afla. (ai grija la sensul de mers,ca se schimba) 2.(sa presupunem ca minimul e pentru mobilul care merge pe linie) 3.duc primul mobil la capatul liniei si mut si al doilea mobil pe coloana lui cu acelasi numar de pasi facuti de primul mobil 4.gasesc intersectia dintre linia si coloana pe care s-au miscat cele doua mobile 5.daca intersectia se afla intre pozitia de start si de final (din pasul curent) a ambelor mobile,atunci a fost o intersectie si o retin 6.mut primul mobil acum pe linia urmatoare(deci se mai face un pas,si voi muta un pas si al doilea mobil),schimbandu-i bineinteles si sensul 7.verific daca nu cumva dupa pasul asta facut s-au intersectat mobilele (verific aici daca se afla pe aceeasi pozitie) Si continui tot asa,pana ambele mobile si-au terminat traseul.
|
|
|
|