Afişează mesaje
Pagini: [1] 2
1  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Top 10 probleme din arhiva de probleme 2017 : Aprilie 02, 2017, 16:21:38
Geometrie:
http://www.infoarena.ro/problema/harbingers  ->  Poate cea mai frumoasa problema de batch pe care am rezolvat-o.
http://www.infoarena.ro/problema/biathlon  ->  Pare foarte grea, dar se rezolva imediat printr-o idee geniala.
http://www.infoarena.ro/problema/tri3 ->  Dupa ce o faci, intelegi mult mai bine infasuratoarea si folosul ariei cu semn.
http://www.infoarena.ro/problema/combl -> Pare foarte simpla dupa ce ai inteles bine ce forma poate lua spatiul solutiilor.
Orbit (Shumen 2013) -> Trisez putin cand o includ, dar este cea mai frumoasa problema de geometrie pe care am rezolvat-o.

Grafuri:
http://www.infoarena.ro/problema/politic2 -> Foarte utila pentru a invata smenul de reducere la N2 a dinamicii pe fii.
http://www.infoarena.ro/problema/sortop -> Nu am reusit inca sa iau 100, dar ideea de rezolvare este geniala.
http://www.infoarena.ro/problema/salaj -> Foarte dificila, te invata bine cum sa gestionezi problemele care numara stari finale, nu moduri.
http://www.infoarena.ro/problema/tree2 -> Are o solutie minunata bazata pe grafuri cordale.
http://www.infoarena.ro/problema/soc -> Descompunerea cu care se rezolva este foarte ingenioasa.
http://www.infoarena.ro/problema/santa  -> Te invata cum sa compactezi cat mai mult o rezolvare ca sa nu tractoresti 10 kilo.
http://www.infoarena.ro/problema/ro  -> Te invata cum sa compactezi cat mai mult o rezolvare ca sa nu tractoresti 10 kilo.
http://www.infoarena.ro/problema/parb -> O noua adaptare a ideii de la siruri de sufixe.
http://www.infoarena.ro/problema/divizori2 -> Cel mai dragut tractor de pe IA, printre putinele probleme cu izomorfism de arbori.

Altele:
http://www.infoarena.ro/problema/bcolor -> Cea mai frumoasa problema cu gauss de pe site.
http://www.infoarena.ro/problema/afterparty -> A doua cea mai frumoasa problema cu gauss de pe site.
http://www.infoarena.ro/problema/match -> Mi-a placut foarte mult demonstratia inductiva.

Am pus dublu, dar sper ca cineva sa gaseasca printre ele o problema care sa il impresioneze. Smile

2  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 1184 Cazino : Martie 08, 2017, 15:54:57
Scuze pentru necro, dar ma gandeam ca poate ajut pe cineva, pentru ca si mie mi-a fost neclar.
Daca mai ai un singur leu, nu poti juca si trebuie sa te opresti. Cred ca enuntul ar trebui totusi modificat, nu se specifica bine; eu am dedus din exemplu si am incercat pana mi-a intrat sursa.
3  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Feedback infoarena / Răspuns: Dezbatere: surse libere la toate problemele? : Noiembrie 15, 2016, 21:23:43
Cred ca cu totii am avut momente in care o problema pur si simplu ne-a invins, si mi s-ar parea normal ca dupa ce ma gandesc cateva ore bune la ceva greu, sa am macar o indrumare catre directia buna de rezolvare. Unele probleme au solutii oficiale, normal, iar altele au hinturi (desi cateodata nu sunt suficiente), dar sunt multe probleme dificile care nu au nici, nici. Pe downloads, de exemplu, se poate vedea ca sunt destule loturi pentru care s-au pierdut testele, sursele, etc. iar siteul nu mai functioneaza (chiar si al doilea lot din 2016 e in situatia asta). De obicei, din cate am vazut, lumea merge pe campion sa trimita o sursa goala si sa descarce solutia, dar uneori acolo nici nu e problema respectiva. Plus, exista mai multe conturi de github (Adrian Budau si Alex Velea de exemplu) de unde se pot lua oricum sursele pe care autorii le-au incarcat. In general, multe probleme au sursa pe net, fie pe campion fie pe github. In cazul asta, sursele private sunt doar o mica inconvenienta, dar pentru probleme care nu au nicaieri solutie consider ca sunt chiar un impediment.

Cred ca singurul argument contra ar fi ca se copiaza, dar cu "uneltele" de mai sus, chiar si in prezent exista oameni care au copiat suficiente surse. Procentul copiatorilor e foarte mic in comparatie cu procentul celor care vor sa invete, iar la urma urmeoi ei isi taie craca de sub picior. Cred ca infoarena e mai degraba o platforma de learning - si una foarte buna - decat un loc unde oamenii sa se intreaca la numarul de probleme rezolvate.
4  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 455 Patrate4 : Octombrie 05, 2016, 00:29:33
Cred ca e destul de important sa se specifice ca intervalul [S / K, 4*S / K) se considera pe numere reale, nu intregi... e diferenta de la 0 la 100 de puncte.
5  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Junior Challenge 2015 / Răspuns: Prea Simplu! : August 28, 2016, 09:30:10
MOD este prim in toate subtaskurile?
6  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Junior Challenge 2015 / Răspuns: Superbec : August 26, 2016, 12:54:01
Pretestele de la problema asta sunt alese cate unul din fiecare subtask?
7  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 1504 Split3 : Iunie 30, 2016, 00:38:11
Cam nasol cu WA-urile de la precizie la problema asta ... o schimbare foarte subtila a modului de calculare a ariei unui poligon m-a dus de la 50 la 90. Pana la 100 de puncte, diferenta a fost ca am setat Epsilon 1e^-6 in loc de 10^-7... nu ar fi trebuit sa fie mai precis cu epsilon mai mic?
8  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2016 / Răspuns: Feedback Algoritmiada 2016 Runda 4 : Iunie 21, 2016, 19:23:26
Poate explica cineva cum se facea OneOuts de 100? Very Happy

Si eu as vrea sa aud solutia de la oneOuts Smile
9  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2016 / Răspuns: Feedback Algoritmiada 2016 Runda 4 : Iunie 19, 2016, 13:47:48
Am inteles. Imi retrag comentariile atunci, eu nu m-am prins decat de solutia de care am zis mai sus. Oricum, felicitari pentru runda!  Very Happy
10  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2016 / Răspuns: Feedback Algoritmiada 2016 Runda 4 : Iunie 19, 2016, 13:27:09
Marvel - mi-a placut, o sortare topologica draguta

Symmetricgraph - foarte misto partea de dinamica oglindita, dar mi s-a parut un pic fortat faptul ca graful era dat unit si trebuia sa te chinui            putin cu el ca sa-l desparti in doi arbori

Despre celelalte doua nu pot comenta nimic de rau, din moment ce nu le-am rezolvat. Dar mi se par frumoase si grele amandoua. Mai ales magnetul Smile
11  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2016 / Răspuns: Magnet : Iunie 19, 2016, 09:45:32
Punctele se considera etichetate? Adica la sfarsit trebuie sa fie in aceeasi ordine?
12  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2016 / Răspuns: Oneouts : Iunie 19, 2016, 09:39:41
Ce se intampla daca am un singur coechipier?
13  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 1061 Parpal : Mai 30, 2016, 22:15:53
Un sfat pentru cei care au probleme cu timpul: se poate folosi modulo o putere a lui 2 (o functie hash proasta de altfel...) care se implementeaza x & (MOD - 1) in loc de x % MOD si merge mult, mult mai repede. Pe de alta parte are si mai multe coliziuni, deci ar trebui implementata si o functie care sa verifice potrivirile  Smile
14  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / ONIS 2016 / Răspuns: C. Tribut : Mai 28, 2016, 11:44:02
Asta as vrea sa intreb si eu. Ce se intampla cand un sistem nu e in nicio uniune? Poate sa trimita tribut numai el, sau nu trimite nimic? Enuntul nu e clar.
15  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 781 Sprim : Mai 26, 2016, 12:21:12
Mie mi-a intrat ok cu factorizare logaritmica. Ma gandesc ca e ok sa ramana limita asa, ca tehnica asta nu prea e stiuta si o mai invata lumea.  Very Happy
16  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 719 Mexc : Mai 24, 2016, 19:11:30
Cred ca limita de timp e putin cam dura... M-am chinuit destul de mult sa iau 100 si am reusit doar cu parsare, un smen ca sa scap de pairuri si bucket sort. Chiar si atunci de abia a intrat cu 20ms sub TLE. Vad ca mai sunt si altii care au avut probleme.
17  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 254 Senat : Mai 09, 2016, 01:26:36
Eu m-am chinuit vreo 20 de minute cu citirea si nu mi se pare ca o citire complicata este in avantajul unei probleme, oricat de simple ar fi, asa ca am sa pun aici fragmentul de cod pentru citire cu care am luat 100 daca ajuta pe cineva.  Sper sa nu incalc nicio regula  Whistle

Cod:
f >> n >> m;
   for(i = 1; i <= m; i++) {
      while(isspace(f.peek())) f.get();
      while(!f.eof() && f.peek() != '\n') {
         f >> x;
         graph[x].push_back(i);
         while(isspace(f.peek()) && f.peek() != '\n') f.get();
      }
   }

18  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 428 Ghicit : Aprilie 29, 2016, 00:47:14
Pentru oricine nu intelege de ce are 80p si WA pe primele si ultimele teste: sirul poate contine si whitespace ... Pentru mine s-a rezolvat trecand de la citire standard cu streamuri la getline.
19  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 929 Easy Choice : Aprilie 23, 2016, 17:35:31
Eu luam 50 fara parsare si smecherii. Cu parsare de abia mi-a intrat 60. Nu cred ca merge fara smecherii in verif, dar s-ar putea sa mearga fara parsare. In orice caz limita de timp ar trebui schimbata.
20  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 1041 Hanoi : Februarie 25, 2016, 14:01:27
Problema este interesanta, dar are o mica (scuzati) problema la implementare.

Daca pb se face pe long long, intra pentru toti m >= 4.
Pe de alta parte, m = 3 nu intra ( ar avea vreo 60 de cifre ) in long long, dar daca fac cu numere mari nu intra in timp pe ultimele doua teste.

Teste 2 si 4 au m = 3.

Trebuie sa implementez numere mari numai pentru cazul in care m = 3 si sa folosesc long long pentru celelalte, ceea ce mi se pare ciudat.
Ar fi dragut daca ori s-ar mari putin limita de timp ca sa intre numerele mari, ori s-ar scoate cazul m = 3, care este oricum foarte usor.

21  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva educationala / Răspuns: 009 Algoritmul lui Dijkstra : Ianuarie 30, 2016, 23:09:20
Pentru cei ce vor sa inteleaga algoritmul lui Dijkstra si poate nu au inteles din sursa data in explicatii, aici este implementarea mea de 100 de puncte, scrisa clar si explicata prin comentarii. Implementarea foloseste priority_queue.

http://pastebin.com/xTgRuZKn

Sper sa fie de ajutor!  Very Happy Very Happy
22  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2016 / Răspuns: Romania : Ianuarie 24, 2016, 11:47:59
Daca programul trebuie sa afiseza niste diagonale, dar nu da bine si afieaza -1, este wrong answer sau fisier de iesire incomplet?
23  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 1273 Teroristi2 : Noiembrie 14, 2015, 14:38:25
Intr-adevar, dupa ce ai reparat testul am luat 80, iar ultimul WA era din cauza unei greseli destul de penibile la precalcularea factorialelor. Multumesc, @klamathix!  Ok Ok
24  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 1273 Teroristi2 : Noiembrie 13, 2015, 23:33:27
Restrictiile precizeaza ca R este prim. Nu imi dadeam seama de ce luam doar 70 si m-am uitat pe testele comisiei, care presupun ca se folosesc si aici si am descoperit pentru testul 1 R = 66013 = 251 * 263.
25  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 603 Pairs : Octombrie 30, 2015, 19:50:19
Pentru cei care, ca mine, nu isi dau seama de ce iau 60 pct cu WA, ganditi-va cat de mare poate fi raspunsul.  Ok
Pagini: [1] 2
Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines