h2. Structura articolului
Mai mult ca sigur ca ai un plan pe care vrei sa-l urmezi in scrierea articolului. Punerea lui pe infoarena este cu atat mai simpla. Tot ce trebuie sa faci este sa copii continutul paginii 'Structura articol':documentatie/structura-articol in pagina articolului tau, iar apoi sa il adaptezi in functie de titlul, categoria si sectiunile articolului tau. Dupa cum observi in structura, e foarte important sa ai un cuprins care sa-i ajute pe utilizatori sa se duca direct la tinta in articol.
Mai mult ca sigur ca ai un plan pe care vrei sa-l urmezi in scrierea articolului. Punerea lui pe infoarena este cu atat mai simpla. Tot ce trebuie sa faci este sa copii continutul paginii '"Structura articol"':documentatie/structura-articol in pagina articolului tau, iar apoi sa il adaptezi in functie de titlul, categoria si sectiunile adecvate. Dupa cum observi in structura, e foarte important sa ai un cuprins care sa-i ajute pe utilizatori sa se duca direct la tinta in articol.
Referitor la structura, iti facem si cateva recomandari care vor pune in valoare munca ta:
* Mentine sectiunile de cel mult 1 pagina pentru a fi usor de urmarit.
* Propune-i cititorului o lista de probleme care il poate ajuta in intelegerea subiectului abordat.
* Propune-i cititorului o lista de probleme care il pot ajuta in intelegerea subiectului abordat.
* Include la sfarsit si o lista bibliografica cu sursele din care te-ai documentat.
h2. Bucati de cod
*TODO*
Daca subiectul pe care il tratezi necesita si implementari intr-un limbaj de programare, nu ezita sa incluzi bucati de cod edificatoare. Iata un exemplu despre cum ar trebui sa arate codul pe care il incluzi:
== code(cpp) |
const int MAX_N = 100;
* Unele articole vor necesita formule mai frumoase. Poti alege sa le scrii normal (daca nu sunt asa complexe), sa le scrii cu LaTeX, sau hibrid. Pentru ultima varianta, ai grija, totusi, sa se imbine elegant cele doua portiuni.
int N, A[MAX_N], B[MAX_N];
void merge_sort(int l, int r) {
int m = (l + r) >> 1, i, j, k;
if(l == r) return;
h2. Formatarea codului
merge_sort(l, m);
merge_sort(m + 1, r);
In caz ca incluzi in articolul tau bucati de cod, ar fi indicat:
for(i = l, j = m + 1, k = l; i <= m || j <= r; )
if(j > r || (i <= m && A[i] < A[j]))
B[k++] = A[i++];
else
B[k++] = A[j++];
* sa folosesti nume de variabile sugestive
* sa faci indentare cu 4 spatii (nu tab-uri)
* sa eviti macro-urile, folosind in schimb constante, typedef-uri si functii inline
* sa aerisesti codul prin separarea operatorilor de restul codului prin spatii (de exemplu, o atribuire ar arata sub forma $A = B$; totusi o incrementare se scrie legat $++i$)
* sa te asiguri ca nu ai probleme la compilarea codului
for(k = l; k <= r; k++)
A[k] = B[k];
}
==
Ce trebuie sa observi la el?
Acestea fiind zise, spor la treaba!
* numele de variabile si de functii sunt sugestive
* indentarea se face cu 4 spatii, nu tab-uri
* se evita macro-urile, folosind in schimb constante, typedef, functii inline
* codul este aerisit prin separarea cu spatii a operatorilor de restul codului (mai putin $++$ si $--$)
* codul compileaza pe o versiune recenta a unui compilator modern
h2. Formule
Daca articolul tau necesita formule mai complicate, nu te lasa descurajat. Infoarena suporta <tex>\LaTeX</tex>. Si ca sa-ti trezim un pic apetitul si sa iti placa sa lucrezi la articolul tau, iata ce se poate face:
<tex>infoarena = \displaystyle\sum_{user=1}^\infty implicare_{user}</tex>
h2. Alte aspecte
Speram ca munca la articole sa fie simpla si placuta. Daca totusi te incurci in site-ul nostru, ia legatura cu unul din membrii echipei infoarena si o sa fii indrumat. Spor la treaba!