Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2007-12-04 18:18:14.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

Romanii la DisneyWorld - partea a doua

Cosmin
Cosmin Negruseri
04 decembrie 2007

Scrie aici despre blog/romanii-la-disneyworld-partea-a-doua
Stiu ca in primavara ai fost in comisia ce evalua proiectele concurentilor la sectiunea software design pentru concursul TopCoder Open in Las Vegas. Cum e sa fi de partea cealalta a baricadei?
E aproape ca si cum ai face munca acasa, doar ca mergi acolo. Proiectele sunt mult mai de calitate (cel putin cele din top) decat ce vezi de obicei. Si iti ia mult mai mult timp sa la corectezi. Plus ca exista presiunea de a nu face vreo pozna sa dai scor prea mare sau prea mic si sa influentezi rezultatele. Asa ca trebuie sa insisti mai mult sa fii sigur ca ce au facut bine e intr-adevar bine si ce greseli ai gasit sunt intr-adevar greseli. Mie mi-a fost mai mult frica sa nu dau scor prea mare, fiindca la appeal-uri nu poti micsora scorul. Pe review-eri ne-au izolat de concurenti, intr-o camera. Ne-a dat cafea si ceva de rontait. Deci a fost bine.

Ce caracteristici crezi ca trebuie sa aiba un designer bun?
Mi-e cam greu sa raspund la intrebarea asta. Sa poata sa transforme cerinte textuale intr-o structura de clase care lucreaza impreuna pentru a atinge un scop. Nu stiu cum se numeste abilitatea asta. Trebuie sa ai o viziune de ansamblu, sa intelegi cum comunica mai multe componente, sa poti depista ce anume introduce limitari intr-o componenta, la fel cum ai depista unde se produce dead-lock intr-o aplicatie multi-threaded, doar ca lucri numai cu diagrame si nu cu cod, deci nu poti scrie teste.

Categorii: interviu