!<{margin-right: 20px; auto;display:block;border: 1px solid gray;}blog/reteta-de-success?brain-300x234.jpg 60%!
OK, mai sunt doar 3 saptamani pana la olimpiada judeteana de informatica. Ai lucrat cam putin in timpul anului dar vrei sa ajungi la olimpiada nationala. Cum folosesti timpul acesta eficient pentru un rezultat maxim?
OK, mai sunt doar 3 saptamani pana la olimpiada judeteana de informatica. Ai lucrat putin in timpul anului dar vrei sa ajungi la olimpiada nationala. Cum folosesti timpul asta eficient pentru un rezultat maxim?
*Intri in cantonament!*
*Intrii in cantonament!*
Am patru observatii:
* Majoritatea elevilor sunt inceti la partea de coding si fac greseli care ii costa calificarea.
* Majoritatea elevilor sunt inceti la partea de coding si fac buguri care ii costa calificarea.
* Aproape tot timpul va fi o problema de programare dinamica pentru elevii in clasele 10-12.
* Parcurgeri in graf si drumuri minime sunt relativ frecvente pentru clasele 10-12.
* Geometrie nu prea apare in subiecte.
* Geometrie nu se prea da.
Recomand urmatoarele regimuri de antrenament pe TopCoder:
Recomand urmatoarele regimuri de antrenament:
Clasa a 9-a:
- 20 de concursuri de divizia 2 in practice room.
20 de concursuri de divizia 2 in practice room pe topcoder.
Clasele 10-12:
- 50 de probleme de programare dinamica din divizia 2 in practice rooms.
- 50 de probleme de grafuri din divizia 2 in practice rooms.
50 de probleme de programare dinamica din divizia 2 in practice rooms topcoder.
50 de probleme de grafuri din divizia 2 in practice rooms topcoder.
Problemele trebuie facute in interval scurt de timp, vreo 5 probleme pe zi. Daca nu te prinzi de o problema, mai gandeste-te inca 30 de minute, iar apoi poti citi solutia. Dupa ce ai rezolvat o problema si trece de teste uita-te cum au rezolvat-o cei mai tari din concursul real in limbajul tau. Gandeste-te daca poti sa o codezi mai eficient. Tine minte ce gen de greseali ai facut, eventual noteaza-le.
Problemele trebuie facute in interval scurt de timp, vreo 5 probleme pe zi. Daca nu te prinzi de o problema, mai gandeste-te inca 30 de minute, iar apoi poti citi solutia. Dupa ce ai rezolvat o problema si trece de teste uita-te cum au rezolvat-o cei mai tari din concursul real in limbajul tau. Gandeste-te daca poti sa o codezi mai eficient. Tine minte ce gen de greseali ai facut, eventual noteazale.
Dupa atatea probleme de nivel apropiat celor de la OJI facute in practice rooms vei simti cum ti s-a marit viteza de coding si vei face semnificativ mai putine buguri.
Dupa atatea probleme de nivel apropiat celor de la OJI facute in practice rooms vei simti cum ti s-a marit viteza de coding si faci semnificativ mai putine buguri.
In concurs, fiind ceva mai rapid, ai timp sa implementezi solutii care iau puncte pentru fiecare problema.
In concurs, fiind ceva mai rapid, iti permiti sa fi pragmatic si sa prinzi puncte la fiecare problema.
Daca faci ce am zis mai sus te vei califica la ONI aproape sigur. Bafta!
Bafta!