Diferente pentru blog/monopol intre reviziile #5 si #6

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

Acum vreo 12 ani au aparut liceele internationale turcesti. Pe vremea aia imi placeau foarte mult pentru ca in sfarsit aratau un model puternic de pregatit pentru olimpiade. Ce se poate intampla daca ai ceva bani sa investesti in asta. Destul de repede rezultatele au inceput sa apara. Eu speram ca de-a lungul timpului acest tip de licee va aparea in toate centrele din tara. Din pacate modelul asta nu e unul economic eficient si rezista doar in Bucuresti pe langa alta scoala/gradinita.
S-a ajuns astfel la un monopol al olimpicilor pe informatica. Cand apare un concurent bun in alt colt al tarii, el o sa aiba de castigat mult daca se muta la in liceul din Bucuresti. Invatatul se face mai usor in grupuri de oameni pasionati, dar existenta ichb-ului strica dinamica asta, extragand oamenii cei mai buni din grupul lor local si ducandu-i la centru. Concurentul ajungand la centru trebuie sa intre rapid in ritmul celor mai buni/antrenati din generatia lui din toata tara, apoi primeste teme multe optimizate exact pentru ziua concursului de la antrenori, si nu mai are vreme sa studieze chestii pe cont propriu sau sa fie o placere pentru el informatica. Pentru oamenii motivati intrinsec apare aceasta presiune mare extrinseca.
S-a ajuns astfel la un monopol al olimpicilor pe informatica. Cand apare un concurent bun in alt colt al tarii, el va avea de castigat mult daca se muta la in liceul din Bucuresti. Invatatul se face mai usor in grupuri de oameni pasionati, dar existenta ichb-ului strica dinamica asta, extragand oamenii cei mai buni din grupul lor local si ducandu-i la centru. Concurentul mutat trebuie sa intre rapid in ritmul celor mai buni/antrenati din generatia lui din toata tara, apoi primeste teme multe optimizate exact pentru ziua concursului de la antrenori. El nu mai are vreme sa studieze chestii pe cont propriu si din o pasiune informatica devine o munca intensa. Pentru oamenii motivati intrinsec apare aceasta presiune mare extrinseca.
Monopolurile au efect negativ in economie. Ele isi reduc costurile si nu mai inoveaza pentru a extrage valoare cat mai multa si pe langa asta nu lasa alti concurenti sa intre pe piata. Mi se pare oarecum similar ca la liceul turcesc s-a gasit formula de a produce olimpici nationali, dar pare ca la nivel international nu devine lotul romanesc mai puternic.
Monopolurile au efect negativ in economie. Ele isi reduc costurile si nu mai inoveaza pentru a extrage valoare cat mai multa. Pe langa asta nu lasa alti concurenti sa intre pe piata. Mi se pare oarecum similar cu situatia curenta la liceul turcesc. S-a gasit formula de a produce olimpici nationali, dar pare ca la nivel international nu devine lotul romanesc mai puternic.
Croatii(4.5 milioane) au rezultate comparative sau mai bune. Slovacii(5.5) la fel.
La ACM ICPC ii bateam pe ucrainieni(46 milioane) constant in urma cu vreo 15 ani. De vreo 8-10 ani incoace, domina regionala sud est europeana clar si nu pare ca vom prinde in curand o echipa ce sa mearga la finala. La liceu inca le mai facem fata, sunt curios pentru cat timp.

Nu exista diferente intre securitate.

Topicul de forum nu a fost schimbat.