Diferente pentru blog/editorial-runda8 intre reviziile #17 si #16

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

Runda 8 a avut 91 de concurenţi înscrişi şi 79 de concurenţi care au submitat cel puţin o sursă. Echipa a subestimat însă dificultatea setului ales, astfel doar 2 concurenţi au terminat concursul având 3 probleme rezolvate, iar una dintre probleme nu a fost rezolvată corect de nimeni. Dacă ar fi să luăm ca referinţă concursurile de tip ACM, se spune că un set de probleme este bun dacă fiecare problemă este rezolvată de către cineva, dar nimeni nu rezolvă toate problemele. We re not quite there yet, dar ne străduim Ş).
h2. Problema 1 Switch.
Problema 1 Switch.
O primă idee care poate rezolva această problemă este cea de a descrie un graf cu 16 noduri (fiecare matrice posibila) şi 4 arce care ies din fiecare nod (transformarile posibile). Astfel, se poate face un DFS pe acest graf pentru a se afla daca exista conexitate intre matricele date in input. Dacă problema ar fi cerut şi numărul minim de operaţii necesare, soluţia ar fi fost dată de o parcurgere în lăţime.
Prima soluţie este mai flexibilă, iar corectitudinea ei nu depinde niciodată de particularităţile transformărilor sau ale matricelor, putând fi folosita şi pentru matrice de $N x N$. Ea are complexitate $O(2 ^ N * M)$, unde $M$ este numărul de transformări posibile. Cea de a doua soluţie are însă complexitate $O(1)$ şi se scrie in 2 rânduri.
h2. Problema 2 Cifre3.
Problema 2 Cifre3.
Această problemă avea în primă fază alt enunţ, iar cele 2 surse oficiale au la baza ideea problemei iniţiale. Astfel, marea majoritate a concurenţilor a ajuns să aiba o soluţie mult mai scurtă şi mai eficientă. Soluţia noastră se folosea de faptul ca numărul produselor posibile nu este foarte mare, din 2 motiveŞ
Demonstraţia o lăsăm ca tema acasă. Extindeţi raţionamentul de mai sus, potrivit căruia numerele de lungime $L$ produc aceleasi produse ca numerele de lungime $L - 1$ şi, pe lângă acestea, unele noi pe baza celor vechi.
De notat că deşi soluţia lui Rareş (ca şi cea a comisiei..) este mai complexă şi mai greu de codat, are avantajul că necesită un timp scurt de gândire, fiindca este practic un brut. Alegerea unei soluţii nu neaparat eficiente sau scurte, dar care rezolvă problema în restricţiile date este uneori de preferat în dauna unei implementări simple cu idei uşor mai complicate, mai ales într-un concurs de tip Monthly, Codeforces, sau TC SRM.
h2. Problema 3. Culori4
Problema 3. Culori4
b2 Deci contribuţia problemei ăsteia la concurs a fost o coloană de $0$ adaugată în clasament?
_Deci contribuţia problemei ăsteia la concurs a fost o coloană de $0$ adaugată în clasament?_
_Şerban Stan_
Deşi problema pare să ceară fie o dinamică, fie un back optimizat până ajungi să dispreţuiesti autorul ca entitate prezentă pe Pământ, soluţia e de fapt destul de mişto. În general, problemele de colorare în sine sunt NP-complete, i.e se presupune ca nu admit soluţie în timp polinomial. Nu prea bag mâna în foc că acest caz particular este de asemenea NP, însă presupun că cel puţin problema de numărare a colorărilor este. (Dacă mă contraziceţi, aş fi chiar entuziasmat).

Nu exista diferente intre securitate.

Topicul de forum nu a fost schimbat.