Pagini recente » Diferente pentru utilizator/capry intre reviziile 2 si 1 | Istoria paginii problema/timp | Diferente pentru problema/muncitori intre reviziile 9 si 10 | Istoria paginii problema/harta3 | Diferente pentru algoritmiada-2011/runda-2/solutii/turnuri2 intre reviziile 1 si 5
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
h1(#turnuri2). 'Turnuri2':problema/turnuri2
h1(#turnuri2). 'Turnuri2':problema/turnuri2
O solutie brute-force ar fi: pentru o cladire $i, 1 ≤ i ≤ N$ verificam in stanga si respectiv dreapta coeficientul de frumusete maxim, cat timp avem cladiri de inaltimi mai mici.
Solutia optima pleaca de la soutia brute-force, cu o optimizare. Pentru o pozitie $i$, retinem pozitia $j$, cu semnificatia ca $j$ este cel mai din stanga turn pe care il vad de pe turnul $i$. Daca am calculat pentru o cladire $j$ coeficientul de frumusete maxim pe care il are, atunci pentru pasul curent $i$, mergem inapoi pe aceste pozitii, atata timp cat inaltimea acestor turnuri nu o depaseste pe cea curenta si luam maximul dintre acele coeficiente maxime.
Algoritmul in $C++$ pentru partea din stanga arata in felul urmator:
== code(cpp) |
for ( int i = 1; i <= N; ++i) {
maxi = K[i]; //maxi = coeficientul maxim pentru turnul i
int j;
for (j = i - 1; j > 0 && H[j] <= H[i]; j = poz[j] )
maxi = max ( maxi, best[j] ) ;
maxi = max ( maxi, K[j] ) ;
best[i] = maxi ;
poz[i] = j ;
}
==
Se executa algoritmul si pentru partea din dreapta, si se obtine solutia.
Nu exista diferente intre securitate.
Topicul de forum nu a fost schimbat.