Pagini: [1]   În jos
  Imprimă  
Ajutor Subiect: Concursul Grigore Moisil cls a 9-a Subiecte  (Citit de 6461 ori)
0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
P3riutz@
Vizitator
« : Martie 16, 2005, 09:31:45 »

Memorat
malex
Client obisnuit
**

Karma: 6
Deconectat Deconectat

Mesaje: 53



Vezi Profilul
« Răspunde #1 : Martie 18, 2005, 18:31:54 »

vad ca n-a mai raspuns nimeni.. prima problema a fost chiar foarte simpla dupa parerea mea... A doua... sa stii ca nu m-am gandit exact cum se face, dar pare ceva simplut..Voi cat timp ati avut la a9a? Eu zic ca se faceau ambele probleme fara prea mult chin:) Verdict: probleme medii...
Memorat

Programarea e frumoasa daca o inveti logic..
P3riutz@
Vizitator
« Răspunde #2 : Martie 18, 2005, 21:29:31 »

Timpul 3 ore.
        Nu au fost chiar usoare. Un singur copil o facut amandoua problemele perfect. Eu am fost al 2-lea cu 102 puncte: am facut prob a 2a perfect si la prima 2 puncte. Deci prima problema ii chiar grea: Numa ala o facut prima problema ,restu 2 puncte sau 5 puncte(din 100 puncte). Iar problema a 2-a 3 copii am facuto perfect.
(6 judete din care o participat cei care merg la nationala + al doilea de la judeteana). 12 copii.
          La prob a 2 a gandestete ca pt n=100 iti da un nr format din 15 cifre. Trebe sa gasesti o relatie interesanta ca sa te prinzi cum sa ramai in timpu de 2 sec.
          Prima prob chiar nu am cuvinte .... M-am incurcat ca un prost. Am uitat sa mai scriu ceva. Oricum chiar de as fi facut-o cum mi-am dat seama acasa ca am uitat tot nu eram in timpu de 1 sec pt testele mari.
Memorat
alexthero
De-al casei
***

Karma: 121
Deconectat Deconectat

Mesaje: 129



Vezi Profilul
« Răspunde #3 : Martie 20, 2005, 13:26:35 »

Eu am participat la moisil si am luat punctaj maxim. Problemele mi s-au parut medii, dar pentru mine a fost mai grea problema cu chibritele.... ciudata relatie e acolo... Thor737, care este ideea ta de rezolvare la armata? nici mie nu mergea in 1 sec pentru testele mari la inceput, dar apoi am rezolvat problema.
Memorat

Tine minte ca mintea conduce pumnu, nu invers
druid
Strain
*

Karma: 1
Deconectat Deconectat

Mesaje: 27



Vezi Profilul
« Răspunde #4 : Martie 20, 2005, 15:39:01 »

Si la 11-12? Smile
Memorat
P3riutz@
Vizitator
« Răspunde #5 : Martie 20, 2005, 15:48:44 »

GG alexthero. Smile La armata am sortat vectoru in care aveam marimea piciorului unui soldat si am si retinut nr de ordine a fiecarui soldat. Apoi eu m-am dus dupa principiu ca soldatu cu marimea cea mai mica a incaltamintei trebuie sa primeasca incaltamintea cea mai mica existenta in depozit, dar sa fie mai mare sau egala cu marimea cu marimea incaltamintei soldatului. Da am avut si o greseala in algoritm si de aia am primit 2 puncte. Da si daca imi corectam greseala tot nu mergea pt toate seturile de date. Asta este.... Tu cum ai facuto?
Adica de ce te mai intreb ca cred am sursa ta pe calculator. lool Smile
Oricum explica-mi cum ai gandito ca mi mai lene sa descifrez ideea din sursa.
          Mi so parut usoara si am cam neglijato... M-am gandit la prob CHIBRITURI care am facut-o perfect.
           CLS 11-12 IN ALT TOPIC !!!!
Memorat
malex
Client obisnuit
**

Karma: 6
Deconectat Deconectat

Mesaje: 53



Vezi Profilul
« Răspunde #6 : Martie 20, 2005, 18:49:10 »

pb armata era chiar simpla:) Nu trebuia decat o parcurgere a vectorului cu bocancii necesari:) si testai...
Memorat

Programarea e frumoasa daca o inveti logic..
P3riutz@
Vizitator
« Răspunde #7 : Martie 20, 2005, 18:56:34 »

looooooooollllll. Asa zic toti care nu participa !!!! Smile
Pai sa intelegi si tu cam cum sta treaba malex. O fost din Bistrita 2 copii unu care o avut la judeteana 180 si 170 puncte si aici o facut 100 si 4 puncte. SI mai is destule exemple. Deci daca calculam matematic tu care ai facut la judet 70 de puncte aici faceai 200 puncte %. loooooooooolllll
         Eu nu ma cred prea bun da cand nu particip stiu sa nu vb vrajeli.
Aaa si sa nu o iei ca o morala. JUST JOKING !!! lipsa de ocupatie.
Memorat
alexthero
De-al casei
***

Karma: 121
Deconectat Deconectat

Mesaje: 129



Vezi Profilul
« Răspunde #8 : Martie 20, 2005, 20:30:15 »

Asa am facut si eu la inceput. Singura chestie e ca eu am folosit quicksort pentru sortare, initial am facut bubblesort dar am vazut ca nu e destul de rapid.
Daca poti imi trimiti si mie sursele mele? Pe mine nu m-au lasat atunci sa le iau nust de ce.
 Applause pt problema chibrituri care nu a fost nici aia extrem de usoara.
Memorat

Tine minte ca mintea conduce pumnu, nu invers
P3riutz@
Vizitator
« Răspunde #9 : Martie 20, 2005, 21:37:26 »

Da-mi ID tau de messager si ti le trimit acolo. Sau pe mail. Tu ai fost 0914 nu?
Memorat
alexthero
De-al casei
***

Karma: 121
Deconectat Deconectat

Mesaje: 129



Vezi Profilul
« Răspunde #10 : Martie 21, 2005, 12:40:43 »

ID-u meu de mess ii alexthero. Am fost 0914.
Mersi
Memorat

Tine minte ca mintea conduce pumnu, nu invers
Matrix
Strain
*

Karma: -3
Deconectat Deconectat

Mesaje: 41



Vezi Profilul
« Răspunde #11 : Martie 21, 2005, 15:03:42 »

aici sunt problemele  de  11  - 12    have FUN

Problema 1 – Domino

   Se consideră n dominouri, din care se pot construi şiruri respectând următoarele reguli:
Prima piesă de domino face parte în mod obligatoriu din şir.
Următoarele piese se iau în considerare în ordinea în care sunt date (se decide pentru fiecare dacă se va pune în şir sau nu).
Fiecare piesă se pune la un capăt al şirului deja format în poziţia în care a fost dată sau învârtită cu 180°, sau se pune la o parte şi nu se mai revine la ea.
O piesă poate fi pusă la un capăt al şirului, dacă numărul de pe dominoul din capăt (mai precis de pe jumătatea nealipită de şirul construit deja) şi numărul de pe dominoul care se alipeşte şirului la pasul curent (partea care se alipeşte) sunt egale.
Exemplu
 
Cerinţă
   Să se determine cel mai lung şir de dominouri care se poate construi din dominourile date.

Date de intrare
   Pe prima linie a fişierului DOMINO.IN se află un număr natural n, reprezentând numărul de dominouri. Pe fiecare din următoarele n linii se află două numere x şi y, care reprezintă numerele de pe piesa de domino respectivă.

Date de ieşire
   În fişierul DOMINO.OUT se va scrie un singur număr natural, reprezentând lungimea celui mai lung şir de piese care se poate construi respectând regulile de mai sus.

Restricţii şi precizări
1 <= n <= 100000;
0 <= x, y <= 9;
piesele pot fi rotite înainte să fie aşezate la un capăt al şirului.

Exemplu
 
DOMINO.IN
6
1 2
1 6
2 3
1 4
2 3
4 3
   
DOMINO.OUT
5   

Timp maxim de executare/test: 1 secundă


si pb 2


Problema 2 – Luna

   În anul 2507 colonizarea Lunii a luat sfârşit, fiecare ţară deţine câteva parcele din te­ri­to­ri­ul planetei. Firmele de pe Pământ doresc construirea unor clădiri de formă dreptunghiulară pe Lună. Evident, fiecare firmă va putea construi doar pe teritoriul care se află în pro­pri­e­ta­tea ţării ei de provenienţă.

Cerinţă
   Stabiliţi în cazul fiecărei firme, dacă este posibilă satisfacerea cererii ei de construire!

Date de intrare
Pe prima linie a fişierului LUNA.IN se află două numere naturale n şi m, care reprezintă numărul de linii, respectiv numărul de coloane a matricei care descrie harta Lunii.
Pe fiecare dintre următoarele n linii se află m numere care indică numărul de ordine al ţării care este proprietara parcelei de pe linia şi coloana respectivă de pe hartă.
Pe următoarea linie se află numărul k al firmelor de pe Pământ, care doresc să con­stru­ias­că pe Lună.
Pe următoarele k linii sunt scrise câte trei numere, reprezentând cererile firmelor. Pri­mul nu­măr reprezintă ţara de provenienţă a firmei. Al doilea şi al treilea nu­măr reprezintă dimensiunile clă­di­rii pe care firma ar dori s-o construiască conform cererii respective.

Date de ieşire
   Fişierul de ieşire LUNA.OUT va conţine exact k linii.
Dacă a i-a cerere poate fi satisfăcută, pe a i-a linie se va scrie mesajul:
    'Cererea poate fi satisfacuta!'.
Dacă ţara de provenienţă al firmei nu are parcele pe Lună, în fişierul de ieşire se va scrie me­sa­jul:
      'Tara de provenienta nu are parcele pe Luna!'.
Dacă nu se poate construi o clădire cu dimensiunile date folosind doar parcelele ţării de pro­­ve­ni­enţă, în fişierul de ieşire se va scrie mesajul: 'Cererea nu poate fi satisfacuta!'.

Restricţii şi precizări
1 ≤ n, m ≤ 50;
numărul de ordine a unei ţări este un număr natural cuprins între 1 şi 2500 (nu uitaţi, sun­tem în anul 2507, s-au mai format nişte ţări...);
1 ≤ k ≤ 100 000;
numărul de ordine a ţării de provenienţă a unei firme este un număr natural cuprins între 1 şi 5000;
dimensiunile unei clădiri sunt numere naturale cuprinse între 1 şi 100.
Exemplu
 
LUNA.IN
5 10
1 1 1 2 2 2 2 3 3 4
1 1 1 2 2 2 2 3 3 4
5 5 5 2 2 2 2 7 7 4
5 5 5 6 6 6 6 7 7 4
5 5 5 6 6 6 6 7 7 4
6
1 2 3
2 3 4
3 2 3
1 3 2
7 20 20
8 4 4   

LUNA.OUT
Cererea poate fi satisfacuta!
Cererea poate fi satisfacuta!
Cererea nu poate fi satisfacuta!
Cererea poate fi satisfacuta!
Cererea nu poate fi satisfacuta
Tara de provenienta nu are parcele pe Luna!
   

Timp maxim de executare/test: 1 secundă


nu a fost usor deloc,   believe  ME
Memorat
ParrAzitU
Client obisnuit
**

Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 73



Vezi Profilul
« Răspunde #12 : Martie 21, 2005, 15:07:04 »

Facusem eu un thread separat cu subiectele de la 11-12  :lol:
http://info.devnet.ro:/forum/viewtopic.php?t=278
 Dancing
Memorat

I'll be smiling as I decompose - the reaper awaits us all.
Matrix
Strain
*

Karma: -3
Deconectat Deconectat

Mesaje: 41



Vezi Profilul
« Răspunde #13 : Martie 21, 2005, 15:18:15 »

hyhyhyhy    in fine   Smile)
Memorat
alexthero
De-al casei
***

Karma: 121
Deconectat Deconectat

Mesaje: 129



Vezi Profilul
« Răspunde #14 : Martie 21, 2005, 16:32:20 »

Poate ca-s inca mic pt probleme deastea dar voi ce idei de rezolvare aveti la luna? Am inteles ca e programare dinamica.. dar nu mi-am dat seama cum se face.
Memorat

Tine minte ca mintea conduce pumnu, nu invers
Chris
Vizitator
« Răspunde #15 : Iulie 09, 2005, 09:03:39 »

Problema era foarte usoara (desi umpicut mai grea decat domino). Eu am facut-o de 100 de puncte, dar am busit la afisarea mesajelor (am scris luna cu l mic) Sad. Btw, cine a propus problema putea pune in loc de mesaje 1, 2, 3.
Memorat
Pagini: [1]   În sus
  Imprimă  
 
Schimbă forumul:  

Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines