Afişează mesaje
Pagini: [1]
1  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Raspuns: Top 5 Computer Games : Aprilie 24, 2006, 23:03:07
Si Starcraft si Diablo
2  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Raspuns: Top 5 Computer Games : Aprilie 24, 2006, 22:37:21
World Of Warcraft
Eve
Knights of the Old Republic 1 && 2
Morrowind (si Daggerfall)
Tomb Raider (all)
Age of Empires (all)
Alpha Centauri
Civ
Thief
Mist
ma rog, mai sunt o gramada ...
3  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Raspuns: Ceva MISTO!! : Aprilie 08, 2006, 15:47:14
"Daca stii sa lucrezi in sdk, care e diferenta intre Delphi si Visual (la care te referi btw?) ?"
Nu e. Voiam sa zic ca nu are sens sa lucrezi in Delphi si nu in Visual care e un ide clasic pentru asa ceva. Doar in cazul in care iti place neaparat sa scri pascal.

La partea de mutithreading. Timerele alea sunt chestiile basic. Multithreading-ul eficient este ceva mai mult (pipeline intre procese, forking). Timer-ul ala e o chestie doar asa ca sa fie.

Cea mai mare temere a mea legata de Delphi si de alte limbaje este ca nu am acces la ceea ce se intampla low-level. Nu stiu cat de bine fac componentele alea garbage colecting si tare imi e ca vad un memory leak.

Pana la urma e o chestie de comoditate. Nu subscriu la ideea ca "Delphi e de kkt", pentru ca in mod cert nu este. Nici nu spun ca ar trebui sa fugi de el ca de dracu'. Insa lucrul in Delphi este comod atat timp cat vrei sa faci lucruri comune.
De exemplu am facut un control de lista care descarca de pe server doar datele vizibile in momentul ala (aveai 40 000 de recorduri si nu avea sens sa populezi lista cu toate). Cand dadeai scroll se facea request si se popula lista.
Controlul l-am facut in Visual C. Daca as face asta in Delphi ar trebui sa muncesc mai mult. In primul rand trebuie sa stiu sdk si in al doilea rand trebuie sa ma prind cum vede el mesajele de scroll, cum iau starea scrollbarului ... Practic trebuie sa fiu familiar si cu clasele lor.

I dunno. Eu lucrez de catia ani in Visual C si bate toate celelalte limbaje in care am lucrat atat la viteza cat si la exstensibilitate.
4  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Raspuns: Ceva MISTO!! : Aprilie 08, 2006, 14:31:30
Cu siguranta Delphi e mai puternic decat sa zicem VB si C# care nu pot rula fara .net framework. Dar sa recunoastem, nu trebuie sa ai prea mare idee de programarea in windows pentru a lucra cu Delphi. Sunt sigur ca te poti baga in low-level dar daca stii sdk ce sens are sa lucrezi in Delphi si nu in Visual?

Despre partea cu mesajele e adevarat ca nu iti trebuie 20 procesoare dar stii si tu ca se creaza pentru ficare instanta un VFTABLE si pentru fiecare apel de funtie se face o translatie pentru a se apela. Chiar daca nu definesti callbackul functia este definita si suprascrisa oricum.

Drivere in Delphi. Ca sa faci asta oricum linkezi catre kernel si lucrezi in low-level. Lucrurile astea sunt o mizerie si in C.

BeginThread si CreateThread Smile. Delphi are control-ul cu cronometru si ai facut threadul. Mutex? Ce e aia? Multi folosesc timer-ul ala si nu stiu ca de fapt fac multithreading Very Happy.

De ce nu prea se lucreaza in Delphi este pentru ca, standard, se lucreaza cu componentele lui. Sa lucrezi cu sdk prin Delphi e o chestie iesita din comun. Daca stii sa scrii cod de sdk mai bine folosesti Visual.
Pentru aplicatii office (mici si medii) e la fel de bun ca si C#, VB. Nu ai de ce sa nu il folosesti .
Deja in aplicatii mari se simte.
Cand eram in a 10-a mi-am scris in Delphi un tree control care folosea acelasi windowclass ca si cel din windows. Era mai incet; nu enervant de incet dar se observa.
5  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Raspuns: Ceva MISTO!! : Aprilie 08, 2006, 11:25:18
Argumente ceva mai serioase impotriva Delphi ... here goes:

1. Clasa de fereastra si cam tot in Delphi este wraper. Adica nu apelezi niciodata functia de Kernel CreateWindowEx sau RegisterClass ci faci asta printr-o functie Delphi care iti cheama functia asta.

2. Clasa de fereastra accepta toate mesajele (le trateaza in interiorul clasei) prin functii de callback. Cu alte cuvinte, indiferent daca tu nu ai nevoie de WM_KEYDOWN el se va trata dar nu se va apela callbackul. Se poate sa fie functii virtuale in clasa de baza si sa fie suprascrise in derivata. Nu mai tin exact minte, parca derivai din TWindow? Oricum, metoda este destul de paguboasa. Ganditi-va ca tot, orice buton, listbox, combo ati face trateaza TOATE mesajele.

3. Custom messages? No ideea daca suporta asta ... Poate ca da poate ca nu. Nu am auzit.

4. Este destul de limitat. E o nebunie sa lucrezi cu mysql.lib direct. Intotdeauna trebuie sa iti iei un control care sa il pui frumos pe form. De fapt asta e filozofia Delphi ... pui butonul si merge, no questions asked.

5. Revenind la o idee anterioara. Ganditi-va un pic cum este implementat DC-ul.

6. Clasa de sockets. Pai daca vrei sa te bagi sa vezi stiva de TCP mai bine iti dai cu ciocanul peste degete decat sa faci asta ... presupunand ca se poate. Realizezi ca fie iti faci tu alta fie intri peste aia cu exporturi din dll-uri si speri ca ce iti returneza ala e compatibil cu Berkley si nu e tot un wraper.

Banuiesc ca poti sa te apuci sa linkezi catre kernel, sa iti faci tu ferestrele dar mai bine lucrezi in sdk. Deja Delphi nu mai are nici un sens.
Delphi e bun pentru lucruri simple sau mai bine zis pentru aplicatii office unde nu cade cerul daca ai dat click si dureaza o secunda sa se deschida fereastra.
Dar daca esti comod cu lucrul in sdk/mfc ... ce rost mai are sa lucrzi cu delphi?
6  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Arhiva / Raspuns: Expirarea sesiunii : Aprilie 02, 2006, 15:48:13
In mare, PhpBB intra la categoria "Providing root since ... ". Are o multime de probleme.
7  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / IDE si Linux : Martie 23, 2006, 18:50:26
Da Eclipse e un IDE. Are facilitati asemanatoare cu Visual Studio si suporta si debugger pt gcc asemanator (step into). Are un API pt plugins si daca vrei sa iti faci ceva este destul de usor.
Uite, o optiune de ide e si NetBeans si poate fi configurat pentru a compila cu gcc.
8  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Editoare : Martie 23, 2006, 17:39:50
Nu neaparat partizan, pentru ca si Linuxul are partile lui bune. Ceea ce este frustrant insa in Linux este lipsa unui standard de lucru. Normal, aplicatiile sunt opensource si fiecare isi scrie bucata dupa cum il taie capul. Uite de exemplu, Mozilla XUL. Il schimba de la versiune la versiune fara backward compatibility.
La Microsoft nu ai sa vezi lucruri din astea. Chiar si cu o tehnologie noua stii la ce sa te astepti.
9  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / IDE si Linux : Martie 23, 2006, 17:27:44
Eclipse
10  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Editoare : Martie 23, 2006, 02:11:38
Well now. Intrebarea era "Ce editoare folositi?" nu "Ce editoare folositi in concursuri?".
11  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Editoare : Martie 23, 2006, 01:14:09
Pai bine bre, dintre toate tocmai pe Visual Studio nu l-ati pus in optiuni ?!
12  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Articole / Articole noi : Martie 17, 2006, 20:23:09
Tehnic asa este. Informatica se ocupa cu studiul sistemelor informatice (sisteme automate de procesare a informatiei).
In limbaj uzual insa, prin informatica se intelege (in mare) algoritmica si programarea.
13  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Articole / Articole noi : Martie 17, 2006, 18:31:21
Pai ok then; ma apuc de lucru. Cred ca am sa incep mai degraba cu 3D pentru ca sunt sigur ca mai muti ati abordat DirectX/OpenGL. Partea matematica se aplica in ambele, insa texturarea, ray-tracing si altele am sa le prezint in DirectX, nu sunt mare fan OpneGL. Poate Opengl 2.0

Cele de PocketPC am sa le scriu dupa. Platforma este foarte interesanta (in special gameAPI) dar probabil multi nu au de gand sa achizitioneze un device doar pentru distractie. Emulatorul este foarte bun.

Articolele am sa le trimit celor de la GInfo, le trimit si aici si le postez si pe un site.
14  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Articole / Articole noi : Martie 17, 2006, 14:22:12
GInfo mai publica? Am vazut ca s-au oprit pe undeva in mai 2005. Pe 2006 bate vantul si este deja martie. Iar articolele online trateaaza ... Pentium 4 la 2 gHz si Romania la IOI 2001.
Pare un site abandonat deja.
15  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Articole / Articole noi : Martie 17, 2006, 12:47:59
Salutare. Vreau sa scriu niste articole despre Pocket PC, lucrul cu eVC++ si diferentele intre platforma standard si Windows CE (coding standrds, trecerea de la ANSI la unicode, portare directdraw). Ma mai gandesc la niste articole despre matematica in 3D (spatii vectoriale n dimensionale, transformari), texturari, algoritmi de ray-tracing si [poate] shader scripts.

Intrebarea mea este daca e cineva interesat de asa ceva sa nu le scriu degeaba. Please do manifest thine interest ...
16  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Distributii de Linux : Martie 16, 2006, 17:42:35
Cum?! Doar eu am votat pentru Gentoo?!
Pagini: [1]
Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines