Afişează mesaje
Pagini: [1]
1  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / PreOJI 2017 / Răspuns: Partii : Ianuarie 27, 2017, 20:40:23
nu
2  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / PreOJI 2017 / Răspuns: Evaluare1 : Ianuarie 27, 2017, 19:05:14
no comment
3  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / PreOJI 2017 / Răspuns: Gard 5 : Ianuarie 27, 2017, 18:55:14
no comment
4  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / PreOJI 2017 / Răspuns: Evaluare1 : Ianuarie 27, 2017, 18:21:15
no comment.
5  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / PreOJI 2017 / Răspuns: Statiuni : Ianuarie 27, 2017, 17:58:41
1 <= k < n
6  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / PreOJI 2017 / Răspuns: Gard 5 : Ianuarie 27, 2017, 17:27:11
scandura 2 in sensul "de pe pozitia 2"
7  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / PreOJI 2017 / Răspuns: Nori : Ianuarie 27, 2017, 17:25:44
nu
8  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / PreOJI 2017 / Răspuns: Sortare 2 : Ianuarie 27, 2017, 16:56:02
S-a corectat!
9  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / PreOJI 2017 / Răspuns: Partii : Ianuarie 27, 2017, 16:02:49
no comment.
10  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / PreOJI 2017 / Răspuns: Crescator1 : Ianuarie 27, 2017, 16:00:17
no comment
11  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / PreOJI 2017 / Răspuns: Evaluare1 : Ianuarie 27, 2017, 15:42:55
nici rezultatele intermediare la care se ajunge efectuand operatiile in ordinea prioritatii nu depasesc long long.
12  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / PreOJI 2017 / Răspuns: Crescator1 : Ianuarie 27, 2017, 15:40:02
da
13  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / PreOJI 2017 / Răspuns: Statiuni : Ianuarie 27, 2017, 15:12:31
e conex prin definitie.
14  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / PreOJI 2017 / Răspuns: Crescator1 : Ianuarie 27, 2017, 15:09:47
Nu poate fi 0 primul element.
15  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Feedback infoarena / Răspuns: Dezbatere: surse libere la toate problemele? : Noiembrie 16, 2016, 22:42:38
Infoarena este locul in care mi-am petrecut foarte mult timp din activitatea online, locul unde am invatat cele mai multe despre informatica. Este principalul loc de pregatire pentru toti elevii competitivi pe care i-am indrumat de-a lungul timplui indiferent de performanta masurabila pe care ei au reusit sa o atinga …

Sa fie liber la totate sursele este, in mod evident, un lucru foarte bun pentru cei ce au ajuns deja la nivelul la care se cam pot descurca singuri (cu toate ca mereu este binevenit ajutorul unui antrenor). Stiu sa gasesca prin surse lucruri interesante din care au de invatat si, evident, nivelul lor se va ridica.

Pe de alta parte, e riscant sa spui ca se poate apuca cineva de informatica si, fara sa fie ghidat, poate parcurge singur drumul spre cel mai inalt nivel, pe infoarena. Pana cand un elev sa devina “bun”, trebuie ca el sa parcurga mai multi pasi. Multi dintre ei, pana sa capete bucuria de a lucra, incearca sa triseze. Daca ai o grupa de pregatire, cu elevi mai mici, mai mereu se intampla ca unul sau altul sa trimita cate o sursa de 100 pentru a-i “demoraliza” pe ceilalti sau pentru a „arata” tema facuta la profesor sau parinti. Copiii, cu cat sunt mai mici, cu atat au tendinta de a face asta. Nu e cel mai bun lucru sa renunti din prima la un astfel de elev, uneori sa intampla sa isi dea seama mai tarziu ca vrea cu adevarat sa progreseze, si atunci merita sa incerci in continuare cu el, dupa ce ii explici. Si asa, cum e infoarena acum, e uneori greu de controlat asta, dar daca ar fi liber la toate sursele este si mai dificil.

Sunt unii dintre elevii talentati (multi dintre ei fara un antrenor veritabil) care au ajuns sa fie foarte valorosi prin faptul ca, neavand acces nici macar la indicatii de rezolvare, au cautat tot felul de solutii destepte, reusind sa devina mai inventivi. Posibil ca daca, mai mici fiind, ar fi avut acces la toate sursele, nu ar fi avut inca maturitatea sa reziste fara sa se uite pe o sursa rezolvata si nu s-ar fi putut dezvolta corect.

Daca se ia decizia sa fie liber la surse, poate ca ar fi bine sa se dea liber doar la sursele scrise din acel moment, si nu neaparat la cele din urma.

Sa incerc sa fac si un rezumat: liber la toate sursele ar ajuta la ridicarea nivelului celor care sunt deja „buni”, dar ar ingreuna cresterea altora mai mici.
16  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva educationala / Răspuns: 007 Arbori de intervale : Iulie 13, 2014, 12:54:18

Cred ca ar trebui marita putin limita de timp. Pentru a obtine 100 trebuie scris un algoritm bine optimizat, adica elevul trebuie sa sa ocupe si de altceva decat de implementarea corecta a structurii de date (de exemplu trebuie evitate unele variabile locale, functia de query trebuie sa nu returneze valoare, trebuie renuntat la unii parametri ai functiilor de update si query - in ultimul caz algoritmul devine mai putin clar cand il explici cuiva prima data ...).
Cand cineva invata prima data algoritmul si vede ca nu obtine 100 poate crede ca algoritmul lui nu e bun si se poate descuraja ... Si sursa prezentata drept oficiala ruleaza aproape de timpul maxim pe unele teste ... In fine, e doar o parere ...
Pagini: [1]
Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines