Afişează mesaje
Pagini: [1] 2 3
1  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: ICHB vs CNI Tudor Vianu : Mai 19, 2017, 15:40:08
Buna! O sa spun aici tot ce stiu legat de acest subiect, in calitate de (aproape) absolvent ICHB.

Parerea mea este ca ambele sunt variante viabile, dar cu dus si intors. Si o sa iau, pe rand, subiectele:
1) Pregatire organizata
Din ce stiu, in Vianu pregatirile se tin cu Dan Spatarel, si posibil sa se intoarca in viitor fratii Francu.
In ICHB, in ultimii ani, pregatiri au fost tinute de Daniel Pozdarascu, Andrei Constantinescu, eu, Silviu Popescu si altii. De mine cel putin pot garanta ca voi tine in continuare grupe in ICHB, am vorbit deja cu directiunea, asa ca pe urmatorii 3 ani eu voi tine probabil 2 grupe (una de Juniors si una de Seniors, insemnand practic IX-X pentru intrare in lot/Yakutia, respectiv XI-XII + cei sclipitori de IX-X, pregatire pentru calificare la competitii stil IOI/CEOI). Nu stiu de Dani, l-as ruga sa imi raspunda la mesaj daca el va continua colaborarea cu ICHB-ul. De Constantinescu nu prea se pune problema, pentru ca va fi in state la facultate.
Grupele din Vianu din cate stiu sunt cam la fel organizate, si cam la acelasi nivel. Aici e mai mult o chestie de gust, de ale cui pregatiri iti plac mai mult/simti ca te ajuta mai mult/sunt mai "bune" pentru tine.
2) Pregatire individuala
Aici, parerea mea este ca ICHB-ul bate Vianu, la nivel de oportunitate. O sa zic pe shleau, eu in clasele a 10-a, a 11-a si a 12-a am mers la scoala in cam la fel de multe zile cate am avut si concursuri la info (cele online nu se pun  Very Happy ). Acum, e mai mult decizia ta ce faci cu timpul care ti se da pentru pregatire. Trebuie mentionat ca daca lipsesti in halul in care am facut-o eu si nu ai rezultate...poate iesi destul de nasol. Scoala pune la dispozitie si un laborator (study room) in care se pot strange mai multi oameni sa lucreze impreuna, ceea ce mi se pare foarte misto si benefic celor ce lucreaza, sa poata impartasi idei si sa se motiveze unii pe altii.
Nu stiu situatia in Vianu, pentru ca probabil ca la ICHB lumea se fereste sa spuna direct ca nu merge la scoala. Dar din cate stiu, chiar trebuie sa mergi semnificativ mai mult si sa depui mult mai mult efort pentru a avea si note decente.
3) Locatie
Aici, parerea mea ca Vianu bate ICHB, dar depinde unde stai / daca esti din Bucuresti. Daca esti din provincie, ICHB-ul iti ofera o optiune chiar decenta de cazare, nu departe de scoala sau de centrul orasului (cam la jumatatea distantei intre cele doua). Daca esti din oras, in schimb (cum e in cazul meu), ICHB-ul e situat foarte prost. Eu faceam cam o ora si 10 minute de acasa pana la scoala, si stiu alti oameni care faceau chiar mai mult. Vianu e mult mai central, langa Piata Victoriei, poti ajunge cu orice metrou acolo in <30min. Ai zice ca nu e asa important, dar pentru mine fiecare mers la scoala insemna 2 ore pierdute, si chiar se strange mult de-a lungul unui an.
4) Off-topic
ICHB are riscul de a te lasa destul de cu ochii in stele la toate celelalte materii. Din experienta mea, eu nu am facut matematica ultimii 2 ani de liceu, si m-am trezit cu 2 luni inainte de bac ca am de invatat totul foarte repede (e foarte naspa asta). La fel si cu romana. O sa iti fie greu sa inveti chimie/fizica/biologie/istorie, orice altceva decat materia ta, la nivel de clasa, chiar daca iti dai interesul, pentru ca colegii de clasa nu si-l vor da, si de la un punct incolo nici profesorii nu mai incearca.
Parerea mea este ca un minim nivel de cunostiinte in alte domenii e absolut necesar, si este singurul meu regret legat de alegerea ICHB-ului.

In concluzie, mi se pare ca nu exista o decizie clasa "ala e mai bun ca celalalt". Depinde ce vrei, cat esti dispus sa tragi, ce tinta ai, si cat te intereseaza si altceva decat informatica.
2  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Top 10 probleme din arhiva de probleme 2017 : Aprilie 02, 2017, 15:19:03
1) Nowhere-Zero. O problema geniala, pe un capitol super nisa al programarii (grafurile planare)
2) Dmg, dar cu complexitate O(NlogN) (O(N) dupa sortare)
3) Robot, o idee foarte misto, desi acum cat de cat clasica, tot face treaba pentru initierea in geometrie.
4) Invsort. Pur si simplu, fara egal in probleme legate de sortare
5) Bubblesort. Defapt am mintit mai sus, invsort are un egal Very Happy
6) Kmalloc. Daca ar merge interactivele, pentru un oarecare contact cu programarea reala.
7) Mstack: coada cu stive, simplut. Deque cu stive? Nu chiar asa..
8. SequenceQuery: aici una mai ciudatica, dar o buna introducere in cat de puternici sunt arborii de intervale
9) Simulare: una mai recenta. Rucsac? Ok. Rucsac pe arbore? Decent. Rucsac pe arbore, cu descompunere in centroizi? Da, un clasic Smile. Acum fara glume, un exemplu de problema foarte tehnica, ce combina mai multe idei, si merita facuta
10) Rutier. Ciucu ftw. Problema super frumoasa, una din primele pe care le-am vazut cu ideea respectiva pentru a introduce radicalul
3  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / CEOI 2016 : August 03, 2016, 00:24:09
Dupa cum mi-am format un obicei, desi de data asta cu putina intarziere, voi face un topic legat de concursul CEOI 2016. In primul rand, rezultatele Romaniei au fost:

Romania 1:
Radu Muntean - 179, locul 20, bronz
Alex Tatomir - 180, locul 19, bronz
Vlad Rochian - 292, locul 8, argint
Bogdan Iordache - 134, locul 31

Romania 2:
Darius Marian - 359, locul 5, aur
Sebastian Nechita - 187, locul 17, bronz
Stefan Buliga - 268, locul 10, argint
Andrei Chiriac - 155, locul 25, bronz

Felicitari tuturor!

Dupa cum am facut si pentru BOI 2015, respectiv Yakutia 2015 si 2014, voi scrie si cateva impresii / experiente personale legate de acest concurs:
- Eu am intalnit pentru prima oara o problema de tipul "Multi-run", in care programul scris se evauleaza de mai multe ori, cu fiecare run pe alt input, iar unele run-uri pe input egal cu outputul generat de o rulare anterioara. Acest stil s-a manifestat aici prin problema "Trick" din prima zi, in care trebuia sa joci pe rand rolul a doi asistenti si apoi a unui magician ce se folosea de ce ii spuneau cei doi asistenti. Nu trebuie sa te gandesti foarte mult pentru a iti da seama ca acest sistem deschide usa spre o gama foarte larga de probleme superbe, printre care dupa parerea mea si aceasta. Problema insa a fost ca "Trick" era putin prea grea, sau poate mai bine zis, nu chiar potrivita unui concurs pe sistemul 3 probleme in 5 ore. Se poate vedea din rezultate, unde cativa insi au reusit formidabilul scor de 29 de puncte, restul fiind toti cu 0.
- Tot in ziua 1 au mai fost o problema de dinamica "Cangur" si o problema interactiva "Icc" care nu se poate incadra foarte bine in vreo tehnica. Cangur era din nou o problema destul de frumoasa, cu o reducere de la O(N^3) la O(N^2) intr-un loc foarte neasteptat, insa din nou, dupa parerea mea, foarte grea (nimeni nu a reusit la concursul on-site sa rezolve problema integral, scorul maxim fiind de 51 de puncte pe ea pentru O(N^3)). Problema "Icc" aducea insa putin balans setului, fiind o problema "relativ" usoara, cand comparata cu celelalte 2. Aceasta au facut-o majoritatea medaliatilor. Apare totusi o problema cand exista o singura problema accesibila intr-un concurs: foarte multe scoruri egale. Dupa prima zi, locurile 4-9 aveau cu totii 151 de puncte. Overall, o zi frumoasa, dar se putea si mai bine.
- In ziua 2 insa, lucrurile s-au schimbat destul de radical. Problema "usoara" nu a facut-o locul 1. Problema "grea" a facut-o locul 25 (bine Chiriac Smile ). Problema medie au facut-o 4 sau 5 insi. Ce mi s-a parut interesant era ca toate 3 erau cel putin accesibile, adica concurentul "mediu" al concursului putea face in 5 ore cel putin una dintre probleme, indiferent care. Mi se pare ca problemele au fost mult mai bine alese in ziua 2 fata de ziua 1, atat pentru departajare (nicio egalitate de punctaj in primele 17 de locuri) cat si pentru experienta placuta a concurentului.
- Totusi, nici ziua 2 nu a fost perfecta. Problema "Match" avea limita scrisa gresit in enunt (N <= 10^6 in loc de 10^5), iar cu limita de 0.15 secunde era greu de crezut ca s-ar vrea O(N * sigma) nu O(N). Drept urmare, la concursul online, un polonez a rezolvat problema in O(N), mai bine decat solutia comisiei, luand in acelasi timp 300 in ziua respectiva (wow). De asemenea, testele nu erau cele mai bune, pentru ca desi toate solutiile implementate in concurs se comportau foarte bine in practica, fiecare avea un anumit "Edge-case" care mergea in O(N^2) (de a mea nu sunt sigur, inca nu am gasit ceva ce sa mearga prost, dar sigur exista). Full feedback pe 4 probleme din 6, super tare.

Una peste alta, concursul a iesit bine. Nu incape nici o indoiala. Pentru mine cel putin, a fost cel mai bun concurs international la care am participat vreodata. Nu doar ca rezultat, cat si ca experienta de concurs, experienta in afara concursului, socializare, tot. Multe felicitari comisiei (tuturor comisiilor), probleme superbe, putine `scapari`, si alea relativ mici, organizare buna, oras frumos, tot ce trebuia. O seara faina!
4  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2016 / Algoritmiada 2016, Runda 2 : Ianuarie 17, 2016, 20:50:46
Runda a doua a concursului Algoritmiada 2016 va avea loc duminica, 24 Ianuarie 2016 de la ora 10:00. Puteti afla mai multe detalii pe pagina rundei. Nu uitati sa va inscrieti!  Smile
5  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: IOI 2015 : Iulie 24, 2015, 02:32:41
Mult succes, baieti!
6  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: BOI 2015 : Iulie 14, 2015, 22:13:42
     La recomandarea lui Vlad, voi scrie si aici cate ceva despre concurs. Si ca raspuns la intrebarea de mai sus, o sa incep cu problema circus. Problema aceasta probabil ar fi incuiat pe majoritatea romanilor din lotul de seniori, pentru ca nu prea e pe tiparul nostru. In general, problemele de la loturile noastre au o solutie relativ triviala intr-o complexitate polinomiala, dar prea mare (O(n^3) spre exemplu), iar o mare parte din dificultatea problemei consta in a gasi o optimizate. In problema asta, toate solutiile evidente erau pur si simplu gresite, luau 0-11 puncte. Problema se baza pe o observatie complet contra-intuitiva, fara de care nu puteai progresa deloc inspre vreo solutie. Genul asta de probleme sunt criminale pentru noi, in ideea in care ceva similar creaza haos in lot (@magic). O pot numi noroc ca m-am gandit intamplator la ea din alt unghi pt a lua 40, era la fel de probabil pentru oricare din noi sa se intample asta.
     Problema doi din ziua 1 a fost de treap-uri, desi avea o solutie alternativa cu arbori de intervale dinamici in O(log^2), care era suficient. Evident ca eu am fost incapabil sa implementez asta, busind 70 de puncte complet gratis, iar Rochi pur si simplu nu stia treap-uri Smile.
     Problema a treia era strict de implementare. Era un backtracking jegos cu relativ multe cazuri si fara o identitate/idee interesanta in ea. Unii in 30 de minute, unii in 2 ore, dar am facut-o toti.
     As vrea sa fiu la fel de obiectiv si legat de ziua 2, dar din pacate nu cred ca pot. In primul rand mi-a fost rau cam toata proba, a trebuit sa merg la baie sa vomit in repetate randuri si am pierdut mult timp asa. Am inceput cu problema "radio", pentru ca mi-am dat seama cum se facea cand k=n, pentru 40 de puncte. Am trimis, dar testele erau grupate si am luat 0, cu primul test din grupa cu Wrong Answer si primul test din grupa urmatoare cu Ok...am trimis o notificare la comisie sa verifice daca testele nu aveau o problema, pentru ca eram destul de sigur de propria implementare, insa mi s-a raspuns ca testele erau corecte. Am trimis mai apoi o sursa cu assert(n==k) si evident a dat crash, chiar era gresit. In cele din urma au admis ca era o problema, ca testele erau decalate cu unul, insa eu pierdusem 45 de minute si aici, iar concursul a fost prelungit cu 10 minute...frustrare, chestii, nu mai zic. Alta problema din ziua aceea dadea o matrice de (n*k)x(m*k) si cerea numarul minim de patrate alese pentru a pune query-uri (interactiv) pentru a face ceva. Imediat mi-a venit in minte problema "bmat" de pe infoarena, si era clar ca raspunsul era n*m, dar asta nu desfiinta complet problema, am luat 75 pe ea, inca nu stiu de ce.
     A treia problema era de Suffix Arrays, si m-am simtit super prost dupa concurs cand am vorbit cu Denis despre cum se facea, dar sincer nu am avut timpul fizic sa ma gandesc calumea la ea. Am stat ultima jumatate de ora de concurs sa implementez un kmp cu care, prin intermediul unor optimizari cum numai romanii stiu am luat 40 si ceva de puncte.

     Eu sunt putin dezamagit de propria-mi performanta, dar overall a fost foarte ok, iar echipa nu a facut rau. Problemele au fost frumoase, la multe te gandeai cu placere iar atmosfera a fost superba. Comunicare cu comisia era mult mai ok decat prin alte locuri, chiar raspundeau pe larg la intrebarile puse, nu doar "yes", "no", "no comment". Imi cer scuze pentru postul lung, si multumesc celor care chiar ar citi Smile.
7  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: Yakutia 2015 : Iulie 12, 2015, 11:13:29
Ca si anul trecut, voi posta aici rezultatele de anul acesta, precum si cateva impresii:

1) Costin-Andrei Oncescu - 713, Aur
2) Marian Darius - 685, Aur
3)    **rus**    - 607, Aur
4) Vlad Rochian - 600, Argint
5) ...
6) ...
7) ...
8 ) Gramatovici Paul 444, Bronz
9) Muntean Radu 400, Bronz
10) ...
11) ...
12) Cretu Bogdan - 353,  Banana

 - Dupa parerea mea, subiectele au fost mai usoare ca anul trecut (cred ca se vede si  din scorurile mai mari). Problema 2 din ziua 1 ne-a creat cele mai mari probleme, nu neaparat ca idee cat o implementare anevoioasa. Costin a luat 73 pe ea, insa restul cam nimic.
 - In ziua 2 a fost o problema cu testele gresite, si apoi modificate dupa concurs. Eu in concurs aveam 50 pe ea cu o solutie evident gresita, pentru ca dupa schimbarea testelor scorul sa devina 100 (LOL). Problema cu asta e ca Vlad luase 400 in ziua 2 in mod perfect fair, cu rezolvari corecte, insa schimbarea testelor gresite in unele foarte slabe a dus la caderea lui in clasament (au crescut alte scoruri)
 - Au fost doua probleme de geometrie, cate una in fiecare zi. Daca va continua sa creasca densitatea acestor probleme la concursurile internationale, poate ar merge totusi cate una si pe la nationale / loturi  Very Happy .
 - O problema complet de idee, una cu cautare ternara, doua-trei dinamici...overall un set echilibrat de probleme din punct de vedere al materiei incluse.
 - Clasamentul la informatica nu a fost afisat decat la premiere, ceea ce impiedica orice fel de contestatie la nivel de asa-zise "blaturi". Nu stiu ce se poate lua din asta, impreuna cu ideea de aur la 607 si argint la 600 cand scorul urmator era <500 ...
 - Organizarea a fost mai buna ca anul trecut, macar nu a mai picat curentul in timpul probei Very Happy Interfata a fost deasemenea mult mai bine facuta, iar feedback-ul full (anul trecut stiam scorul, nu stiam cauza pentru care picau testele aka Wrong Answer, Time Limit Exceeded etc.)

   In concluzie, concursul a fost chiar ok, felicitari lui Costin pentru castigarea cupei si tuturor pentru scorurile frumoase  Winner 1st place  Winner 1st place Winner 2nd place Winner 3rd place Winner 3rd place Banana
8  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: Happy Birthday Infoarena 2014 : Decembrie 22, 2014, 14:06:10
Se poate ca intre doua noduri sa existe mai mult de o muchie?
9  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2015 / Răspuns: Fenrir : Decembrie 07, 2014, 13:28:17
"Vom pune totuşi acolo versiunea integrală a baladei Mioriţa, în cazul în care doriţi să o citiţi."

Nu ar trebui sa avem acces la fisierele de test? Eu chiar vreau sa citesc balada.  Cry
10  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2014 / Răspuns: DivisorGraph : Septembrie 18, 2014, 10:19:18
"Există 2 grupe de teste. Prima valoreaza 30 de puncte şi respectă în plus restricţia E ≤ 500. De-asemenea, veţi avea feedback complet pe această grupă. Cea de a doua valorează 70 de puncte şi respectă doar restricţiile precizate mai sus. Veţi avea feedback pe un test ales aleator din acestă grupă."

Adica daca din primele 3 teste programul nostru merge doar pe 2, primim 0 puncte pe grupa respectiva?
11  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2014 / Răspuns: Time Travel Gossip : Septembrie 18, 2014, 10:18:31
Imi pare rau, am gresit thread-ul.  Brick wall
12  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2014 / Răspuns: Time Travel Gossip : Septembrie 18, 2014, 10:16:28
"Există 2 grupe de teste. Prima valoreaza 30 de puncte şi respectă în plus restricţia E ≤ 500. De-asemenea, veţi avea feedback complet pe această grupă. Cea de a doua valorează 70 de puncte şi respectă doar restricţiile precizate mai sus. Veţi avea feedback pe un test ales aleator din acestă grupă."

Adica daca din primele 3 teste programul nostru merge doar pe 2, primim 0 puncte pe grupa respectiva?
13  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Yakutsk 2014 : Iulie 09, 2014, 13:20:27
Ieri a fost a doua proba a olimpiadei pluridisciplinara "Tuymaada" din Yakutsk, Rusia. Rezultatele la informatica sunt urmatoarele:

1 ) Marian Darius 541, Aur
2 ) Gramatovici Paul 489, Aur
3 ) Ionescu Teodor 463, Aur
4 ) ...
5 ) Muntean Radu 401, Argint
6 ) ...
7 ) Valeanu Alexandru 353, Bronz
8 ) ...
9 ) Stavarache Eric 320, Bronz

As dori sa va impartasesc cateva experiente pe care le-am trait toti aici:
     - in prima zi a concursului am avut 5 probleme in 5 ore, iar in ziua doi 3 probleme, dar tot in 5 ore (de ce, nu stiu).
     - problema B din ziua 1 avea scris in enunt limita k <= 2.000, dar testele considerau k <= 20.000 . Concursul era full feedback, adica dupa fiecare submisie stiam scorul pe ea. Il voi da aici exemplu pe Paul Gramatovici, care aproximativ 3 ore din concurs s-a chinuit sa gaseasca greseala in solutia sa care tot lua 50p, desi era perfecta. In ziua 2 am fost anuntati ca testele s-au schimbat si sursele s-au reevaluat, astfel punctajele devenind corecte, insa nimeni nu ne-a dat timpul pierdut degeaba inapoi...
     - problema D din ziua 1 ne explica in jumatate de pagina cum o matrice de NxN are coltul stanga sus in (0, 0) iar coltul dreapta jos in (2*N - 1, 2 * N - 1), pentru ca apoi problema sa ceara numarul minim de "polylines", cuvantul nefiind folosit nicaieri altundeva. Eu am stat aproximativ 20 de minute pana sa intuiesc din exemplu si intrebari puse comisiei nevorbitoare fluent de engleza ce anume vrea problema. Bineinteles, a fost cea mai grea din concurs, 32 de participanti, 32 de punctaje de 0.
     - in ziua 2, a fost o problema tehnica: s-a intrerupt curentul timp de aproximativ o ora. Unii concurenti au pierdut o parte din munca lor (nu e cazul romanilor). In perioada de o ora pauza in mijlocul probei, comisia ne-a luat pe toti si ne-a pus intr-o sala de clasa si ne-a explicat solutiile problemelor din ziua 1. Concursul s-a prelungit in schimb cu o ora, ceea ce a fost oarecum ok.
     - problema C din ziua 2 a semanat oarecum cu "blackjack" din ultimul baraj al lotului de seniori, in sensul ca afisarea unui simplu "1" iti aducea 60 de puncte. Este bine ca lotul ne invata ca astfel de lucruri se pot intampla  Very Happy

Overall, se poate spune ca aceasta olimpiada se putea desfasura si mai bine, cel putin la informatica. Desi din cate am vorbit cu alti participanti, si la restul materiilor au fost probleme.
14  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Probability shortlist : Iunie 20, 2014, 13:23:20
4) I believe I have a correct O(N * log N) time and O(N) memory solution:

For simplicity, let's define a uniform random function for the interval 1..N as rand(N).

Call rand(N) to get the first number in the permutation. Then, to get the k-th element, consider x = rand(N - k + 1). We want element k of the permutation to be the x-th of the remaining ones (for example, if n = 7 and k = 4 and so far we have P = 5, 2, 4 the remaining ones are 1, 3, 6, 7 so x = 3 would actually mean that P[4] = 6). We can find this using a Fenwick Tree or a Segment Tree, both requiring a total of O(N * log N) time and O(N) memory.
15  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Probability shortlist : Iunie 20, 2014, 12:50:20
5) Let me suggest another solution for this problem.

Let's consider that we already have a solution: k random numbers from the first n - 1 numbers in the stream. Each number in the first n - 1 had a k/(n - 1) chance of remaining in the sample, and now all n numbers must have a k/n chance of remaining. Let's consider we can use a uniform random function that can generate random numbers in the range (1..n); use this function to get a random x. We now have 2 possible situations:

- x <= k : we replace the X-th number in our sample with A[n].
- x > k : we do nothing.

It is obvious that the nth number has a k/n chance of entering the sample. All of the previous numbers have a chance of 1/n of being eliminated from the sample by A[n]. Therefore their chance of remaining is (n - 1)/n after this step, so the final chance is k/(n - 1) * (n - 1)/n = k/n. The algorithm is correct, and it takes O(1) for each number coming in, so the total time complexity is linear in the number of integers in the stream. Also, only O(k) memory is required for the implementation.
16  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2014 / Răspuns: Potriveala : Iunie 08, 2014, 09:07:30
Se garanteaza ca al doilea sir din input este cea mai mica perioada a sirului B, nu una oarecare?
17  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Infoarena Monthly 2014 / Răspuns: Fibsmen : Aprilie 24, 2014, 18:29:15
Pentru 7, scrierea 1 + 1 + 5 este valida? (1 apare de 2 ori in sirul Fibonacci).
18  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Infoarena Monthly 2014 / Răspuns: Spargere2 : Aprilie 24, 2014, 18:13:13
Se poate sari peste seiful 1?
19  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: ONI 2014 : Aprilie 10, 2014, 09:34:28
"Observația esențială este aceea ca rezultatul final al jocului depinde de paritatea numerelor de batoane de fiecare tip. Putem demonstra că această observație este corectă aplicând inducție după numărul de mutări care mai ramân de efectuat până la final." (Citat din articolul de solutii oficiale ale barajului)

Nu sunt foarte sigur cum s-ar face inductia, dar cred(sper) ca putem presupune ca macar la aceasta problema comisia a demonstrat complet solutia  Confused Confused
20  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: ONI 2014 : Aprilie 09, 2014, 07:58:02
Am calculat eu in timpul concursului, in total erau aproximativ 800 de valori ale lui N pentru care solutia nu mergea din cele 20.000 posibile. Din fericire testele nu au inclus aceste valori deci nu se poate vorbi de o evaluare gresita, doar de una slaba care nu diferentia concurentii.
21  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 880 Unique : Martie 30, 2014, 16:06:18
As dori sa precizez ca am implementat o solutie in O(N * logN), cu AIB-uri si sort-ul din STL care obtine 100 de puncte cu citirea parsata. As putea propune schimbarea testelor din format clasic intr-unul in care se dau primele cateva numere si restul se genereaza din ele, pentru a preveni astfel de "bulaneli" pe viitor  Smile
22  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Etapa judeteana .. si nu numai. : Martie 06, 2014, 21:05:30
Buna ziua.

As dori sa spun ca sunt partial de acord cu Alex Velea in privinta ironiei etapei judetene.

Nu este normal ca unii elevi sa se califice cu punctaje foarte mici si unii elevi sa nu se califice cu punctaje mai mari. Insa, ceva ce trebuie luat in calcul este ca aceasta etapa este, pana la urma, faza judeteana. Cum este scris si pe pagina olimpiada.info, clasamentul pe tara este in scop pur statistic. Aceasta faza are scopul de a ii departaja pe cei mai buni din fiecare judet in parte, nu de a ii alege pe cei mai buni din tara in general. Ce vreau sa spun este ca desi subiectele sunt aceleasi, clasamentele sunt diferite pentru fiecare judet, si in nici un judet (sper!) ca nu este cazul sa se califice cineva cu punctaj mai mic decat cineva necalificat.

Sper ca m-am facut inteles.
23  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: Turneul International de Informatica Shumen 2013 : Decembrie 05, 2013, 21:04:28
Felicitări!
La juniori avem 9 romani în primii 11. Excepțional!  Applause

Pai era oarecum de asteptat avand in vedere ca echipele Romaniei reprezentau 60% din concurenti.  Very Happy
24  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 1447 Lant Aditiv : Decembrie 01, 2013, 10:47:03
Nu este obligatoriu ca orice numar care se poate scrie ca suma de doua din sir sa apara. Citeste cu atentie enuntul.
25  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 1102 Turnuri2 : Iulie 01, 2013, 20:12:01
Cred ca ar trebui marita limita de timp, sau adaugat la tag-uri "parsare", deoarece fara parsare nu intra in timp.
Pagini: [1] 2 3
Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines