Afişează mesaje
Pagini: 1 2 3 [4] 5 6 ... 26
76  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2017 / Răspuns: Inv Tree : Noiembrie 04, 2017, 13:33:34
Te rog reciteste enuntul.
77  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2017 / Răspuns: Inv Tree : Noiembrie 04, 2017, 11:44:35
Pentru ca nu poti sa ajungi in 4 ca sa iti creanga de sub picioare (pentru ca tu sa primesti muchiie 1-4 si 4-5). Singura metoda sa ajungi in 4 este sa tai 1-2 (si prin asta nu mai poti sa ajungi vreodata in 3).
78  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2017 / Răspuns: Inv Tree : Noiembrie 04, 2017, 11:38:55
Enuntul s-a modificat foarte putin: Se poate folosi inclusiv creanga(muchia) taiata pentru a-ti extinde scara.
79  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2017 / Finala Algoritmiada 2017 : Noiembrie 04, 2017, 11:29:42
Runda Finală a concursului Algoritmiada 2017 va avea loc în ziua de 4 noiembrie 2017 de la ora 11.00. Puteți afla mai multe detalii pe pagina rundei. Nu uitați să vă înscrieți!  Smile
80  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Surse libere : Septembrie 22, 2017, 11:50:49
Surse libere
81  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2017 / Răspuns: Harry Potter : Iulie 26, 2017, 10:16:21
Era gresit fisierul de intrare din exemplu. A fost updata, corect este

4
2 3 1 4
2 1 4 3
3 2 1 4
4 3 1 2

dupa cum spunea si @retrograd.
82  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2017 / Răspuns: Fantasy : Martie 19, 2017, 13:10:15
Daca ar face asta vrajitoruls i cavalerul s-ar intalni pe muchia 2-3 si s-ar lupta, iar cavalerul ar muri.

Scrie si in enunt.

"Daca la un moment dat doua din cele trei personaje se întalnesc, atunci cel mai puternic dintre cei doi îl omoară instantaneu pe celalalt, indiferent daca se întalnesc într-o cameră sau pe o legătură."
83  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2017 / Răspuns: Fantasy : Martie 19, 2017, 12:58:42
Se misca simultan dragonul si cavalerul si se intalnesc pe muchia 1-2 (unde cavalerul il va omora pe dragon). Deci raspunsul este DA
84  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / FMI No Stress 2017 / Re:Adunare : Martie 12, 2017, 10:15:21
Aici se pot pune întrebări legate de problema Re:Adunare de la FMI No Stress 2017
85  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / FMI No Stress 2017 / Blaturi : Martie 12, 2017, 10:14:53
Aici se pot pune întrebări legate de problema Blaturi de la FMI No Stress 2017
86  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / FMI No Stress 2017 / Shield: Underworld Ruler : Martie 12, 2017, 10:14:06
Aici se pot pune întrebări legate de problema Shield: Underworld Ruler de la FMI No Stress 2017
87  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / FMI No Stress 2017 / Hapsân : Martie 12, 2017, 10:13:02
Aici se pot pune întrebări legate de problema Hapsân de la FMI No Stress 2017
88  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / FMI No Stress 2017 / Snowball : Martie 12, 2017, 10:12:23
Aici se pot pune întrebări legate de problema Snowball de la FMI No Stress 2017
89  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / FMI No Stress 2017 / Dicsi : Martie 12, 2017, 10:09:33
Aici se pot pune întrebări legate de problema Dicsi de la FMI No Stress 2017
90  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 1424 Nowhere-zero : Martie 10, 2017, 17:33:53
S-a modificat testul 10 de la aceasta problema intrucat nu respecta cerintele problemei. Punctajele din timpul concursului nu s-au modificat deloc.
91  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / 1424 Nowhere-zero : Martie 10, 2017, 17:31:39
Aici puteti discuta despre problema Nowhere-zero
92  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Feedback infoarena / Răspuns: Dezbatere: surse libere la toate problemele? : Noiembrie 22, 2016, 17:35:46
Am sa incerc sa-mi expun si eu parerea atat din perspectiva cuiva care are access la toate sursele de cativa ani, cat si din partea "conducerii".

Dupa cum ati mentionat multi, multi copii care de-abia s-au apucat de informatica, vor renunta mult mai usor si vor lua sursa cuiva sa "vada" solutia. Sunt destul de sigur ca asta se va intampla pentru ca in putinul timp in care m-am pregatit pe arhiva campion devenise un reflex sa trag primul test gresit ca sa pot sa vad de ce da prost. Si cand am intrat in echipa Infoarena, am putut sa vad toate testele la toate problemele si uneori cand rezolvam probleme din arhiva luam calea "cea scurta", si descarcam un test pentru a ma testa.

M-am invatat minte destul de repede si asta se datoreaza urmatorului fapt, nu exista nicio valoare in a rezolva o problema din arhiva daca ai luat un test, absolut nimic castigat. Din pacate atat "Clasamentul Arhivei de probleme" cat si competitivitatea uneori prea agresiva intre oameni ("Ha: eu am facut problema X si tu nu") ofera multor useri de pe infoarena iluzia ca in informatica se castiga prin numarul de probleme rezolvate. A face sursele libere si a ascunde clasamentul din meniu (dupa cum a spus @eudanip) sper sa mai reduca acest tip de gandire intrucat va fi usor mai greu sa te lauzi cu numarul de problem rezolvate.
In cateva cuvinte asta se reduce la: "Daca am rezolvat problema X nu am facut asta decat ca sa invat ceva nou si-atat, eventual sa invat o idee noua pe care o pot prezenta prietenilor".

Nu zic ca a te uita la sursa altcuiva e mereu daunator, ba dimpotriva. Cand ajungi sa ai 90/95 de puncte, poate pentru ca ai contanta mult prea mare ( >8 ) si nu mai ai suficienta imaginatie sa o reduci, ai putea sa inveti ceva nou din sursa altcuiva. Sau cand chiar nu stii ce sa faci. Toti am trecut prin aceasta situatie, exista probleme pe care nu stim sa le abordam oricat am sta sa ne gandim la ele(si aici vorbesc de luni/saptamani). Poate este un tip de gandire care ne lipseste si pe care ni-l vom forma stiind solutia la o astfel de problema.

Un argument pro surselor libere care insa nu mai are sens in situatia actuala este ca poti invata din sursele celor "mai buni" ca tine. Sau sa descoperi solutii interesante si noi, insa deoarece exista acces liber la surse daca ai rezolvat o problema acest argument este mai slab.

Un dezavantaj al surselor libere dupa parerea mea este urmatorul: lumea se va obisnui sa se uite la sursele altora pentru a invata din ele insa cei neexperimenati se vor uita poate la surse care nu reprezinta un exemplu pozitiv si vor invata si ei la randul lor niste practici nesanatoase, isi vor insusi un stil de a scrie cod predispus la greseli.

Si inca un dezavantaj, care sper insa sa nu fie atat de prezent in caz ca se fac sursele publice este ca lumea va fi mai putin dispusa sa isi scrie generator/evaluator/bruturi atunci cand rezolva o problema. Nu am cum sa stiu ce fac elevii de-acum, dar cand eram eu la liceu eram poate 6-7 pe an care dupa ce vedeam ca nu mergem o problema, sau dupa ce le terminam pe toate ne apucam si scriam generator/evaluator/bruturi la probleme. Este un lucru pe care inca il fac atunci cand mai rezolv probleme din arhiva, si este foarte sanatos din multe puncte de vedere:

  • Scrii foarte mult cod, si ti se imbunatateste viteza de codare
  • Generatorul si evaluatorul deobicei sunt foarte asemanatoare intre probleme (sau au foarte putine linii) si deci efortul este oricum mic
  • Cand scrii un generator esti mult mai predispus sa te gandesti la cazuri particulare, la testul care iti face sursa sa ruleze cat mai mult, care iti consuma maximul de memorie, etc
  • In caz ca solutia e gresita, ai o solutie brut-force/backtracking pe care o poti trimite in loc.
  • si cel mai important: Ai siguranta (in functie de cat de bun ti-e generatorul) ca solutia scrisa de tine e corecta
  • Uneori generatorul iti poate da indicii cum sa rezolvi problema, in caz ca nu stii cum se face

Intuitiv as spune ca sunt mai putini oameni care fac asta in timpul unui concurs, si se vor reduce in numar si cei care fac asta pentru probleme din arhiva daca exista o metoda mai simpla de a te prinde care e "problema" cu sursa ta.

Pe final, eu sunt pro surselor libere si sper ca mentalitatea "olimpicului" roman sa se schimbe in mod pozitiv. Nu cred ca problema e ca se pot copia surse, ci ca se vrea a se copia surse.

93  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2016 / Răspuns: Danger : Septembrie 23, 2016, 10:53:17
NO COMMENT
94  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2016 / Finala Algoritmiada 2016 : Septembrie 23, 2016, 03:33:45
Runda Finală a concursului Algoritmiada 2016 va avea loc în zilele de 23 și 24 septembrie 2016 de la ora 10.00. Puteți afla mai multe detalii pe pagina rundei. Nu uitați să vă înscrieți!  Smile
95  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2016 / Răspuns: Magnet : Iunie 19, 2016, 12:22:04
Raspuns gresit inseamna ca ati spus ca se poate cand nu se putea si viceversa. Configuratie finala incorecta inseamna ca operatiile date de voi nu aduc obiectele la pozitiile finale cerute.
96  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2016 / Răspuns: Magnet : Iunie 19, 2016, 11:17:06
DA.
97  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2016 / Răspuns: Symmetricgraph2 : Iunie 19, 2016, 10:41:35
Anunt: Am modificat restrictia pentru 40% din punctaj, ea era gresita. Pentru 40% din punctaj N <= 2000.
98  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2016 / Răspuns: Magnet : Iunie 19, 2016, 09:53:03
Dupa cate se poate observa din exemplu NU.
99  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2016 / Răspuns: Oneouts : Iunie 19, 2016, 09:40:44
El va alerga un home-run parcurgand tot perimetrul poligonului pana ajunge la pozitia initiala.
100  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2016 / Răspuns: Contrasens : Iunie 19, 2016, 09:39:06
NU.
Pagini: 1 2 3 [4] 5 6 ... 26
Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines