infoarena

Comunitate - feedback, proiecte si distractie => Implica-te! => Subiect creat de: Porcescu Alexandru din Decembrie 31, 2009, 19:43:18



Titlul: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Porcescu Alexandru din Decembrie 31, 2009, 19:43:18
Salut!
Sunt un novice pe infoarena dar as vrea sa dau o sugestie...
In opinia mea ahiva de probleme ar trebui alcatuita in trei parti Easy Medium si Master
Stiu ca necesita mult timp dar cred ca ar ajuta foarte mult


Titlul: Răspuns: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Simoiu Robert din Decembrie 31, 2009, 19:46:06
Nu, eu m-as gandi sa fie facute pe clase, adica 5,6,7,8,9,10,11,12, si eventual, daca pot sa faca si cu easy,medium,hard pentru fiecare clasa. Ar fi util  =D>


Titlul: Răspuns: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Sima Cotizo din Decembrie 31, 2009, 19:57:46
Sugestiile voastre au fost luate deja propuse si de altii mai demult. Robert, o problema care este grea la clasa a 6-a probabil ca devine problema usoara intr-a 10-a, dar nu este o regula, asa ca ar trebui ca problemele sa poata face parte din mai multe grupe. In plus, cred ca o astfel de clasificare este foarte subiectiva.

Din cate stiu, problemele pot primi tag-uri (http://infoarena.ro/forum/index.php?topic=4309.0). Cititi IAP-ul si acel topic pentru mai multe detalii.  :thumbup:


Titlul: Răspuns: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Simoiu Robert din Decembrie 31, 2009, 20:05:25
Da mi se pare o idee buna cu tag-urile, si sima, eu m-am gandit sa facem pe clase, si LA FIECARE CLASA sa fie pus cat de grea este problema. De exemplu problema abcd(un exemplu doar) sa zicem ca este pentru clasele 9-10.Va fi introdusa la clasa a 9-a, la HARD, iar la clasa a 10-a la EASY, intelegi?


Titlul: Răspuns: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Paul-Dan Baltescu din Decembrie 31, 2009, 22:44:59
O sa apara in curand un IAP legat de acest subiect. Aveti putina rabdare, sunt sarbatori deocamdata. :)

An nou fericit la toata lumea!  :banana:


Titlul: Răspuns: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Porcescu Alexandru din Ianuarie 02, 2010, 12:18:37
Ar fi interesant daca arhiva s-ar structura astfel incat problemele sa fie intr-o anumita ordine sa permita o pregatire gradala
Presupunand  ca  o persoana care are notiuni elementare de informatica  devine membru Infoarena acesta acceseaza arhiva de probleme persoana respectiva ar trebui sa gaseasca problemele intr-o ordine a dificultatii si ar trebui asezate astfel incat rezolvarea unei probleme sa fie recursiva adica cu cunostiintele problemelor anterioare.In situatia initiala e destul de greu pt un novice sa selecteze o problema accesibila intra intr-un labirint de vreo 900 de probleme dispersate nesistematizate.


Titlul: Răspuns: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Savin Tiberiu din Ianuarie 02, 2010, 13:02:33
Structurarea pe clase e deja implementata prin tag-uri (nu este inca vizibil pe site insa persoanele care pot adauga taguri probabil au vazut deja ca exista un tag intitulat "grupa de varsta"). Adaugarea inca a unui tag intitulat "dificultate" nu este mare lucru (se rezolva in 2 minute) daca echipa infoarena va decide ca este necesar. Cat despre restructurarea arhivei mi se pare ca cel mai bine facem asta prin taguri (intr-un viitor apropiat vom avea un search mai avansat dupa aceste taguri), nu cred ca e nevoie sa spargem arhiva sau ceva de genu.


Titlul: Răspuns: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Andrei Misarca din Ianuarie 02, 2010, 13:17:59
Din ce am înțeles, el se referea la un sistem asemănător cu cel de la USACO training, care de altfel mi se pare foarte enervant. Partea cu dificultatea, după cum s-a mai spus este foarte relativă, și poate cel mai relevant mod de a o rezolva este implementarea unui sistem de votare, fiecare user care a rezolvat problema respectivă putând să acorde un calificativ în funcție de dificultate. Dar și asta își poate pierde din relevanță, pentru că poate în a9a o problemă mi se părea foarte grea, în timp ce acum mi se pare banală.


Titlul: Răspuns: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Sima Cotizo din Ianuarie 02, 2010, 15:55:16
Dar și asta își poate pierde din relevanță, pentru că poate în a9a o problemă mi se părea foarte grea, în timp ce acum mi se pare banală.
Evident, s-ar recomanda in situatia asta sa voteze doar cei din grupa de varsta scrisa in tag. Spun "recomanda" pentru ca vor fi oameni care vor vota desi nu se incadreaza in grupa sau probabil doar ca sa isi dea cu parerea. Votul liber nu cred ca este un sistem bun de evaluare, dar potentialul ii poate creste daca ar fi permis doar persoanelor care au rezolvat corect problema, de exemplu.

Readuc aminte o idee propusa cu ceva timp in urma: un contor de "surse cu maxim vs. surse trimise" pentru fiecare problema, cum apare in general pe siteurile pentru ACM. Din nou, nu este cea mai potrivita metoda de a descrie dificultatea unei probleme, dar este un reper foarte util in cele mai multe cazuri.


Titlul: Răspuns: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Lodoaba Sorin din Februarie 10, 2010, 13:01:57
as propune ca problemele sa fie structurate pe clase : 5-8; 9-10; 11-12


Titlul: Răspuns: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Simoiu Robert din Februarie 10, 2010, 16:25:06
as propune ca problemele sa fie structurate pe clase : 5-8; 9-10; 11-12
Si eu ce-am zis oare  :aha: :aha:

Nu, eu m-as gandi sa fie facute pe clase, adica 5,6,7,8,9,10,11,12, si eventual, daca pot sa faca si cu easy,medium,hard pentru fiecare clasa. Ar fi util  =D>


Titlul: Răspuns: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Mihai Calancea din Februarie 10, 2010, 18:35:13
as propune ca problemele sa fie structurate pe clase : 5-8; 9-10; 11-12
Si eu ce-am zis oare  :aha: :aha:

@Sorin
Da' cum indraznesti ? Ce crezi , ca vii pe forum si aderi la ideea cuiva fara sa-i ceri voie ? Da ce-i aici ? Pareri dinastea nu apar asa peste noapte , omul a proiectat-o cu grija , are si brevet pentru ea si tu vii si esti pur si simplu de-acord ? 
@Robert
Take a hint..

Si ca sa fiu pe subiect:
Eu cred ca restructurarea arhivei pe clase nu are niciun avantaj asupra abordarii propuse de echipa infoarena in IAP. Are chiar unele dezavantajeTM.



Titlul: Răspuns: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Simoiu Robert din Februarie 10, 2010, 18:37:23
as propune ca problemele sa fie structurate pe clase : 5-8; 9-10; 11-12
Si eu ce-am zis oare  :aha: :aha:

@Sorin
Da' cum indraznesti ? Ce crezi , ca vii pe forum si aderi la ideea cuiva fara sa-i ceri voie ? Da ce-i aici ? Pareri dinastea nu apar asa peste noapte , omul a proiectat-o cu grija , are si brevet pentru ea si tu vii si esti pur si simplu de-acord ? 
@Robert
Take a hint..

Si ca sa fiu pe subiect:
Eu cred ca restructurarea arhivei pe clase nu are niciun avantaj asupra abordarii propuse de echipa infoarena in IAP. Are chiar unele dezavantajeTM.


OFFTOPIC: Cred ca te-ai suparat tu mai mult ca si mine  :D
ONTOPIC: Nu stiu ce dezavantaje ar putea avea .....


Titlul: Răspuns: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Gabriel Bitis din Februarie 10, 2010, 23:35:58
S-a discutat mai sus chestia cu clasele.
Cunostintele necesare pt multe din problemele de info nu se acumuleaza la scoala si fiecare invata anumite chestii cand vrea (in clasa a 9'a sau poate in a 12'a). Alte probleme au rezolvari pt care trebuie o idee, ceva creativitate - imaginatie... si nu conteaza ce clasa esti ...poate ii vine unuia de a 7'a si nu ii vine altuia de a 10'a ... Apoi mai vin problemele de la Baraj ONI sau loturi, unde nu se mai tine cont de clasa... Dificultatea problemelor e ceva subiectiv pt foarte multe dintre ele.


Titlul: Răspuns: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Lodoaba Sorin din Februarie 12, 2010, 10:42:55
bun...  :ok: tu ai adus primul ideea..  :winner1:  !! e vina mea ca nu am citit mesajele anterioare..
@gabitzish1 :
 :-k  "S-a discutat mai sus chestia cu clasele.
Cunostintele necesare pt multe din problemele de info nu se acumuleaza la scoala si fiecare invata anumite chestii cand vrea (in clasa a 9'a sau poate in a 12'a). Alte probleme au rezolvari pt care trebuie o idee, ceva creativitate - imaginatie... si nu conteaza ce clasa esti ...poate ii vine unuia de a 7'a si nu ii vine altuia de a 10'a ... Apoi mai vin problemele de la Baraj ONI sau loturi, unde nu se mai tine cont de clasa... Dificultatea problemelor e ceva subiectiv pt foarte multe dintre ele. " :-k
nu sunt de acord (altfel cum s-ar face manualele de info :)) ) se poate stabilii un criteriu general valabil..
shi in plus nu este nevoia neaparata de a pune O PROBLEMA la o singura clasa....
o problema poate face parte din mai multe "clase" shi in legatura cu functionabilitatea : ar ajuta mult mai mult la pregatirea elevilor pt olimpiade shi concursuri.

Edit: spre exemplu eu sunt pe clasa a 9-a shi pot foarte greu sa imi selectez probleme din arhiva de probleme (pt pregatire in trepte -usor mediu greu-) tocmai din cauza ca NU toate problemele sunt structurate pe clase... (shi nu cred ca sunt singurul care are aceeasi probleme)
P.S.: asta vrea sa faca infoarena... sa ajute elevii/studdentii in pregatirea lor pt olimp. shi conc. nu??

Editat de admin: Nu posta consecutiv, foloseste butonul "Modifica".


Titlul: Răspuns: Restructurarea arhivei de probleme
Scris de: Andrei Grigorean din Februarie 12, 2010, 13:14:07
Echipa infoarena lucreaza deja la reorgranizarea arhivei (http://infoarena.ro/forum/index.php?topic=4458.0).