infoarena

Comunitate - feedback, proiecte si distractie => Off topic => Subiect creat de: Dima Alex din Aprilie 23, 2005, 11:21:57



Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dima Alex din Aprilie 23, 2005, 11:21:57
Aveti chef sa va uitati la jocu meu si sa-mi ziceti ce va place / ce nu ?
Se numeste Robo Bomber 5000, facut in VC++.net cu OpenGL de la cap la coada de mine [cod, normal] [in afara de fmod pt sunet].
Arta e facuta de un prieten :).
Download:
zip care nu prea merge :):
Robo Bomber 5000 (http://info.tm.edu.ro/~cavendish/RoboBomber5000.zip) - 7.89 MB.
poze si rar, trebuie luate partea 1 si 2:
Robo Bomber 5000 (http://www.angelfire.com/games5/robobomber) - 5.56 MB
Screenshots:
screenshot1 (http://www.cavendish.as.ro/Screenshot_00.jpg), screenshot2 (http://www.cavendish.as.ro/Screenshot_01.jpg), screenshot3 (http://www.cavendish.as.ro/Screenshot_02.jpg), screenshot4 (http://www.cavendish.as.ro/Screenshot_05.jpg)
Ar fi fain daca as primi ceva feedback :).


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dima Alex din Aprilie 23, 2005, 19:32:11
Am mai modificat linkurile.
zipu nu merge deocamdata [nu e vina mea].
pentru rar trebuie sa mergeti pe saitu ala si sa luati de acolo cele 2 parti.
Ce nasol cu free-hostingu asta... Deocamdata jocul e pe vreo 3 hosturi :).


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Valentin Stanciu din Aprilie 23, 2005, 20:43:15
poza aia cu "Loading" cam cat ar trebui sa stea pe ecran?!
ca dupa ce am stat 10 min, nu am mai avut rabdare si l-am terminat!
(am un P4 la 3Ghz cu 512 ram si geforce ti 4200)

... asa ca mic improvement: la programul de configurare - sa si citeasca din fisier setarile curente si sa modifice valoarea initiala din interfata cu cele deja selectate


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dima Alex din Aprilie 23, 2005, 21:12:57
Citat
la programul de configurare - sa si citeasca din fisier setarile curente si sa modifice valoarea initiala din interfata cu cele deja selectate

la keys se-ncarca din fisierul de configurare, dar la rezolutie si hud le ia default. O sa modific. Ala e facut in C#, cand aveam chef sa-nvat ceva nou.

poza de start [cu loading] tine cam minim 4 secunde si pana cand s-a incarcat meniul [nu mai mult de 20s, de obicei 8-9].
Pana la urma nu a intrat in joc? Incearca in windowed-mode.
Eventual poti sa-mi spui ultima chestie scrisa in log.htm?
Mersi


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Valentin Stanciu din Aprilie 24, 2005, 09:46:39
ultimile randuri din log:
Cod:
CTexture(COMPRESSED): 24 from data/textures/SkyBox4.bmp : 256 x 256 x 24
CTexture(COMPRESSED): 25 from data/textures/SkyBox5.bmp : 256 x 256 x 24
\  ASE[736]
CTexture(COMPRESSED): 26 from data/textures/splash.bmp : 64 x 64 x 24
\  CEngine[738]

si am incercat si in windowed mode si face la fel!


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dima Alex din Aprilie 24, 2005, 11:31:34
Am rezolvat problema [sper]. Am ajuns cumva la sistemul ce se ocupa cu timpul si deci la QueryPerformance*, care aparent nu e obligat sa mearga pe orice sistem...
Trebuie luat patchul 121 KB de aici (http://www.angelfire.com/games5/robobomber/)
Am ajuns sa folosesc niste pointeri spre functii si alte chestii ...
svalentin, multumesc si sper ca acum merge...
btw: problema era ca ai comp prea bun [serios]...


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dobre Catalin Andrei din Aprilie 24, 2005, 12:03:32
Mie imi merge, de cat timp lucrezi la el? cred ca ai lucrat o groaza de timp...Controlul robotului ii bun, dar lupata nu este chiar asa de interesanta...Trebuie sa mai lucrezi la AI, inamicii te uramaresc tot timpul...Culorile sunt cam triste...Trebuie sa mai lucrezi la harta. Modelele sunt cam patratoase, nu ii nimic rotunjit, totusi roboteii sunt mai interesanti. Interesanta arma nr 2, cum pierzi controlul :P.
    La arma nr 3, in momentul in care tragi lumina este foarte mare iar la impact foarte mica....
     Nu am observat nici un bug, daca bagi mai multe modele de roboti si mai lucrezi la AI, cred ca o sa fie super. Totusi parca este destul de dificil sa tintesti...
     Ai mai putea face o chestie, sa para mai real, in momentul in care se deplaseaza sa se clatine usor camera in sus si jos.Si eventual si ceva sunet de robot...
     Ar fi misto sa bagi si un film de vreo 5 minute ca introducere ...
     Proiectul ii misto, dar se mai poate inbunatatii, iti urez succes in continuare :)


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dima Alex din Aprilie 24, 2005, 12:15:55
Pai lucrez la joc de mult timp... Am lasat-o mai moale din septembrie, dar linistiti s-au strans vreo 2 ani...
Stiu, gameplayul e cel mai greu ... AIul l-am lasat cat mai simplu, trebuie intr-adevar sa implementez un path-finding serios.
Nivelul e asa cum l-a facut artistul :). Am zis ca mai punem ceva tablouri pe pereti ... dar trebuie sa facem si alte nivele. La arma 2, nu pierzi controlul, ci are loc un fel de recul, care era in jocurile mai vechi la mitraliere... Cum trage foarte des, trebuia sa-i fac un dezavantaj.
btw: 1 - pistol, 2 - pusca, 3 - agheu
In rest, ma bucur ca ti-a mers [partea cu mersu e destul de dificila... daca faci un joc mic si simplut o sa observi ca va rula pe 40% din compuri ... ] si ca ti-a placut ...
Multumesc, voi tine cont de sugestiile tale


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dobre Catalin Andrei din Aprilie 24, 2005, 12:37:01
Apropo, stii o pagina care sa-ti arate cum trebuie sa ai datele structurate?Am incercat sa mai fac ceva jocuri, dar codul imi iesea cam incalcit si in final abandonam , probabil din cauza ca imi propuneam prea multe  :lol: . Eu incerc sa fac un joc gen Fallout, problema cea mai mare este cu quet-urile...Eu lucrez in Delphi...Daca ma poti ajuta :)


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dima Alex din Aprilie 24, 2005, 15:03:14
Delphi nu stiu nimic. Fara sa te oftici ca asa iti zic toti, iti sugerez C++ pentru jocuri... Nu stiu daca delphi are OOP, dar pentru un joc este important sa folosesti cod modular.
Nu prea stiu ce-s quet-urie :D. Daca vrei iti dau unele linkuri [C++]:
NeHe (http://nehe.gamedev.net)
gamedev (http://www.gamedev.net)
game tutorials (http://www.gametutorials.com)
gamasutra (http://www.gamasutra.com)
opengl (http://www.opengl.org)


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dobre Catalin Andrei din Aprilie 24, 2005, 17:56:31
THX, am gasit ceva interesant pe gamasutra.
P.S Vroiam sa scriu quest(o misiune mica)... :)


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Anton Alexandru din Aprilie 25, 2005, 21:37:11
Eu lucrez la un joc 3D in Delphi. Sper sa iasa ceva de capul lui acolo!!! II pentru atestat la info.

Citat
Nu stiu daca delphi are OOP

Are programare OOP, de fapt Delphi chair se numeste Oriented Object Pascal!!!


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Valentin Stanciu din Aprilie 26, 2005, 20:39:52
Citat din mesajul lui: cavendish
svalentin, multumesc si sper ca acum merge...
btw: problema era ca ai comp prea bun [serios]...

daca vrei il pot testa si pe calcul lui fratemiu', care are GF 6600 GT! :)
.. si il mai pot testa si pe un Radeon 9000PRO


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Valentin Stanciu din Aprilie 26, 2005, 21:18:46
Well, cu patch imi merge!
Am luat 1969 de puncte din a doua incercare :)
am avut in medie cam 70 fps (calculat cu precizie umana :) )

E marfa jocul, ce pot sa zic... depinde acum foarte mult de structura lui interna, daca e scris in jurul unui engine sau in jurul programului in sine.
chestii care ar mai trebui lucrate:
- AI mai putin kamikazee; adica sa existe un AI, ca ce e acum am vazut ca mai treci si prin pereti si singurul lui scop e sa vina langa tine si sa traga. Robotii care chiar sunt kamikazee, ar putea sa vina in zig-zag sau ceva... (daca ai timp, ai putea implementa un sistem de scripting...)
- texturile ar trebui filtrate diferit, sau sa fie mai blur; tu acum cum le filtrezi?!
- nivele ceva mai libere...
- sa poti sa sari cum trebuie
- chestii gen lava; sau pt inceput o podea care daca stai pe ea iti ia viata (ca la lava ar trebui sa implementezi lichide...); asta nu e f greu, modifici texturile sa fie incluse intr-o structura gen "material", iar structura aia bagi alte efecte gen sa iti ia viata, sau sa sari cand atingi acea suprafata... etc (iar pe viitor materialele poti sa le extinzi sa contina si texturi de bump-mapping si alte lucruri mai complicate)
- lumini...

daca mai imi vin idei, iti zic!


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Anton Alexandru din Aprilie 26, 2005, 21:46:22
Interesant jocul, dar vezi ce faci cu confi.exe ca pe windows-ul meu da eroare (Xp SP2 taht is)!!! Si mai pune si tu indicatiimai serioase pentru viata si nergie (ce-o fi insemnand semnul ala radioactiv) ca o trecut vreo 4 jocuri pana mi-am dat seama de ce tot mor. In rest s-au cam zis tot!!!
Apropo, ce ar trebuie sa faca tasta 'z'?


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dima Alex din Aprilie 26, 2005, 22:40:08
AIul l-am facut cat mai simplu ... Poate prea simplu ... Texturile le filtrez asa:
Cod:

glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MIN_FILTER,GL_LINEAR);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MAG_FILTER,GL_LINEAR);

Stiu ca se vede un pic nasol pe jos si pe sus. Dar intr-un nivel cu altfel de texturi [mai delicate] nu apar probleme astea. Saritul ii implementat cu o smecherie deocamdata, la fel si gravitatia [folosesc cateva constante obtinute din tweakuri]... Si de obicei poate sa se urce pe butoaie sau cuburi... Cu lava :)... nivelul initial [unde acum e iarba] avea lava. Dar am scos-o ca sa nu ma chinui sa-i scad viata :). Toata lumea ma intreba de ce nu scade viata cand pici in lava. Poate era mai bine s-o las ... Era o textura statica...
Cum am facut deja multe chestii generale la el, m-am gandit ca as mai putea face lumini [probabil cu lightmapuri], umbre, texturi dinamice + bump-mapping... si mai is. Dar nu stiu cat timp am pentru asta.

config.exe l-am facut in C#. Vroiam sa-nvat si eu ceva... Partea nasoala e ca ruleaza doar daca ai .Net Framework 1.1 instalat ... Nu stiam asta la-nceput si dupa ce l-am facut n-am mai avut chef sa fac acelasi lucru si in C++.

Documentatia nu e inclusa in zip [e un doc destul de mare]. Deci readme ala e asa, facut pe loc...
q - wireframe, iar
z - un fel de god view: sa vezi de sus cat de bine optimizeaza engienul si randeaza doar ce s-ar vedea. :D
Mersi de recomandari!


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Valentin Stanciu din Aprilie 27, 2005, 13:27:15
Well la texturi nu poti sa ii pui blinear sau trlinear?! Din pacate la opengl nu ma prea pricep... dar cred ca merge daca ii pui in loc de GL_LINEAR GL_BLINEAR. Uite-te undeva intr-o carte, tre sa scrie, iar diferentele vizuale sunt mari! (iar diferentele de performanta nu sunt mari) Eventual sa poti sa setezi din config optiunea asta...


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dima Alex din Aprilie 27, 2005, 21:14:09
Citat din mesajul lui: svalentin
Well la texturi nu poti sa ii pui blinear sau trlinear?! Din pacate la opengl nu ma prea pricep... dar cred ca merge daca ii pui in loc de GL_LINEAR GL_BLINEAR. Uite-te undeva intr-o carte, tre sa scrie, iar diferentele vizuale sunt mari! (iar diferentele de performanta nu sunt mari) Eventual sa poti sa setezi din config optiunea asta...

Nu e chiar asa usor :). De-aia mi-a lat vreo 2 h sa rezolv problema.
Cod:

glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MIN_FILTER,GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MAG_FILTER,GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR);

folosesc acum, ceea ce inseamna ca precalculez mip-mapuri cand incarc texturi, pe care le foloseste automat pentru marire/ micsorare, facand o medie ciudata ... Si nu, nu am modificat doar alea doua linii :D.
Patchul poate fi luat tot de aici (http://www.angelfire.com/games5/robobomber/) si acum arata mult mai bine [serios]. Are 1.17 MB fiindca trebuia si textura de nivel modificata, nu doar executabilul. Am mai facut unele modificari, la puterea armelor si altele.


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dobre Catalin Andrei din Aprilie 27, 2005, 21:28:22
Cum ai postat am si descarcat patch-ul :) super misto, arata cu mult mai bine...Super ca se misca si mana in momentul in care tragi... Si gloantele de la robotei mi se pare ca iai modificat...Bine ca ai pus si texturile... Mai ma joc si eu un pic cu ele sa vad cum arata :P...


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dima Alex din Aprilie 27, 2005, 21:41:13
Resursele jocului is in data.pak :). E usor de deslusit formatul fisierului [care de fapt cuprinde mai multe fisiere]... Lua prea mult sa refac .pakul, sa pun iar pe net, asa ca am pus direct textura nivelului.
Ma bucur ca arata mai bine! :D
Daca va mai vin idei, as fi bucuros sa le citesc si sa le folosesc eventual...
Din nou, multumesc...


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dobre Catalin Andrei din Aprilie 27, 2005, 21:52:47
Oky, uite mi-e mi-a venit o idee , cred ca ar arata mult mai bine...
Robotelul sa aiba un fel de machine gun in loc de pistol... ceva gen ca in Quake, sta ceva timp pana incarca , iar apoi brrrrr.... Get it....Ar fi jocul mult mai distractiv, iar robotelul sa se roteasca foarte incet... Ca tu sa ai ceva timp ca sa te feresti de gloante...
Eu deja m-am apucat sa fac o shita a robotelului... Cand o termin o sa ti-o arat :P


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dobre Catalin Andrei din Aprilie 28, 2005, 19:17:43
Le-am termiat ...
http://ofgods.com/cata/
Sper sa-ti placa...
P.S sunt facute in Paint Shop Pro 8 deci sa nu-ti inchipui ca ii ceva super ...


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dima Alex din Aprilie 28, 2005, 20:08:35
Da, imi plac :). Bogdan [artistul] a spus ca se pune sa modeleze AIul asta in seara asta. Inca nu promit nimic, dar o sa-ncerc sa adaug tipul asta de inamic cat mai repede!!! Sau poate il inlocuiesc pe gunner... :D


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dobre Catalin Andrei din Aprilie 29, 2005, 08:51:01
Ma bucur ca ti-a placut  :D , sper sa-l puneti... Deabia astept....
P.S am mai vazut in imaginile de pe net ca mai apare un robot identic cu eroul... Dar eu nu l-am gasit  :?


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dobre Catalin Andrei din Mai 09, 2005, 15:15:02
Cum sta proiectul ?
Nu s-a mai auzit nimik de el de ceva timp...
Is curios sa vad ce i-ati mai facut  :D

Am mai pus un robot pe net tot la adresa veche


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dima Alex din Mai 10, 2005, 22:55:26
Pai proiectu sta bine. Doar ca nu prea am mai muncit la el.
Acuma, fiind a 12-a si fiindca mai am 48 de zile pana la bac :D, am lasat-o mai moale. In plus, am avut atestat, teza la mate, Paste, poze de album [daa, foarte mult timp am pierdut cu asta :-$], vreo 210 probleme de geom sapt asta pt faculta si alte prostii de genu...
Oricum, ma bucur sa vad ca cineva e interesat de joc :).
Am pus documentatia [pentru atestat] tot aici (http://www.angelfire.com/games5/robobomber)...


Titlul: Jocu' meu
Scris de: Dobre Catalin Andrei din Mai 12, 2005, 16:32:08
felicitari,misto prezentare, atestat de nota 10+  :)


Titlul: Raspuns: Jocu' meu
Scris de: Stefan Istrate din Mai 22, 2006, 13:33:25
Acum am vazut postul tau, iar ce s-a vorbit m-a facut curios... As vrea sa incerc si eu jocul tau, dar link-urile vechi nu mai merg. Ai putea sa-mi spui de unde sa-l downloadez?


Titlul: Raspuns: Jocu' meu
Scris de: cavendish2 din Septembrie 10, 2006, 15:08:23
Au trecut ani :) de cand nu am mai trecut pe aici. M-am luat cu faculta si cu webdesignu si am lasat-o moale cu algoritmica. Uite stefan un link valabil:
http://www.interact-studio.com/en/port_scripts.php

sau il poti gasi pe Google cautand Robo Bomber:
http://www.google.com/search?q=robo+bomber ,primul rezultat

Numai bine,
Alex aka cavendish (nu am reusit sa-mi recuperez contul vechi)