Titlul: While loop problem X&O game Scris de: Bratie Fanut din Iulie 05, 2013, 14:53:38 Am incercat sa fac un joc de X si O in C++ si este aproape gata, subliniez aproape. Am o problema cu acel ciclu. In mod normal ar trebui sa se opreasca la k=9 dar ceva este gresit si nu se opreste.. in rest totul merge bine deocamdata, daca cineva pune 3 x sau 3 o in linie se opreste, dar cand nu castiga nimeni jocul continua mai mult decat trebuie. Care este problema? Am incercat si cu for() dar tot aia este... ](*,)
Cod: #include <iostream> Titlul: Răspuns: While loop problem X&O game Scris de: Cretu Bogdan din Iulie 05, 2013, 16:23:24 Nu-ti calculeaza mereu k-ul bine (nu imi dau seama de ce) ... ca sa te convingi pune dupa fiecare switch (la sfarsit desigur) cout<<k; sa vezi.
Incearca sa faci cu if - mi se pare mai in regula. spre exemplu daca selectez casutele 1 2 3 4 5 6 8 7 9 - pana la 6 numara corect dupa cand dau 8 k-ul devine 2 (chiar nu-mi pot da seama de ce) cand dau 7 devine 3 si cand dau 9 devine 4. PS: incearca sa folosesti functii...e mai usor de depistat greseala si sunt si mai accesibile. Daca nu reusesti da-mi un pm si o sa incerc sa ti-l fac eu (nu stiu daca il termin azi - sunt putin ocupat) Titlul: Răspuns: While loop problem X&O game Scris de: Bratie Fanut din Iulie 05, 2013, 19:08:09 :o multumesc. asa am observat si eu ca k-ul ala e cam ciudat.. am incercat cu if-uri dar tot asa se comporta.. trebuie sa reusesc.. daca nu merge rescriu cu functii :? multumesc mult :) daca mai observi ceva te rog posteaza un raspuns :oops:
Titlul: Răspuns: While loop problem X&O game Scris de: Cretu Bogdan din Iulie 05, 2013, 19:31:03 Am observat ca ai zis ca nu e gata...dar iti zic niste chestii pe care le-am observat asa...succint uitandu-ma:
1.nu ai luat in calcul toate variantele de a castiga - in total sunt 8 pentru fiecare player (linie 1,2,3 coloana 1,2,3 diagonala principala diagonala secundara) 2.dupa un anumit numar de mutari player 2 (parca) devine caracterul cu codul ASCII 2 3.se poate alege o casuta mai mare ca 9 4.daca player 1 a mutat in casuta 2, dupa asta si player 2 poate muta in casuta 2. 5.la inceputul jocului cand alegi 'NEW GAME' si ce mai are nu sunt compelctate cazurile (2 si 3) 5'.La sfarsit in loc de if (p==4) pune if (p!=1 || p!=2 || p!=3) unde p e varbiabila opt (a ta) Titlul: Răspuns: While loop problem X&O game Scris de: George Marcus din Iulie 05, 2013, 20:46:18 Poti initializa matricea a linie cu linie, sa nu te chinui cu fiecare caracter in parte.
Titlul: Răspuns: While loop problem X&O game Scris de: Bratie Fanut din Iulie 06, 2013, 10:44:31 Am observat ca ai zis ca nu e gata...dar iti zic niste chestii pe care le-am observat asa...succint uitandu-ma: Multumesc1.nu ai luat in calcul toate variantele de a castiga - in total sunt 8 pentru fiecare player (linie 1,2,3 coloana 1,2,3 diagonala principala diagonala secundara) 2.dupa un anumit numar de mutari player 2 (parca) devine caracterul cu codul ASCII 2 3.se poate alege o casuta mai mare ca 9 4.daca player 1 a mutat in casuta 2, dupa asta si player 2 poate muta in casuta 2. 5.la inceputul jocului cand alegi 'NEW GAME' si ce mai are nu sunt compelctate cazurile (2 si 3) 5'.La sfarsit in loc de if (p==4) pune if (p!=1 || p!=2 || p!=3) unde p e varbiabila opt (a ta) 1. Stiu ca nu am luat in calcul toate variantele. Ieri dupa ce am mai testat un pic mi-am dat seama. 2. Am observat ca devine acel smile din ASCII.. De ce se intampla asta? e foarte ciudat... 3. M-am gandit sa rezolv mai intai partea in care se introduc datele corect, ca apoi sa ma ocup de exceptii. 4. Inca ma mai gandesc la asta. Cred ca o sa bifez intr-un vector completat/necompletat. Daca o casuta este completata, respectiv daca nu. 5. Cazurile 2 si 3 le completez acum. 5'. Asa voi face. :) Multumesc. Voi reveni cu update-uri. :peacefingers: peace |