infoarena

infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole => Algoritmiada 2016 => Subiect creat de: Popa Andrei din Septembrie 23, 2016, 08:59:03



Titlul: Gravity
Scris de: Popa Andrei din Septembrie 23, 2016, 08:59:03
Aici se pot pune întrebări legate de problema Gravity (http://www.infoarena.ro/problema/gravity) de la Runda Finala (http://www.infoarena.ro/algoritmiada-2016/runda-finala) a concursului Algoritmiada 2016 (http://www.infoarena.ro/algoritmiada-2016).


Titlul: Răspuns: Gravity
Scris de: Niculae Alexandru Vlad din Septembrie 23, 2016, 09:15:58
pentru matricea

. . # . . .
. . .  . . .
. . . # . .
. . . # . .

raspunsul este

. . .  . . .
. . .  . . .
. . ## . .
. . . # . .  ?


Titlul: Răspuns: Gravity
Scris de: Alexandru Petrescu din Septembrie 23, 2016, 09:17:31
Ce e o componenta 4-conexa?


Titlul: Răspuns: Gravity
Scris de: Mihai Calancea din Septembrie 23, 2016, 09:19:05
@Niculae:

Nu, este:

. . . . . .
. . .  . . .
. . . # . .
. . ## . .

Piesa de mărime 1 nu se intersectează (doar se atinge) cu piesa de mărime 2 și poate ajunge până jos fără să se oprească.

@Petrescu:

E o componentă care este conexă relativ la cele 4 direcții (nord, sud, est, vest). Termenul face contrast cu "8-conex", care include și direcțiile diagonale.

Spre exemplu:

.#.
#..
#..

nu este 4-conexă (dar ar fi 8-conexă).