Diferente pentru documentatie/rating intre reviziile #1 si #21

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

==include(page="template/todo")==
h1. Rating-ul infoarena
 
== include(page="documentatie/sidebar")==
 
Sistemul de rating infoarena ofera un mod de a ordona si diferentia utilizatorii in functie de performantele acestora in regim de concurs. Rating-urile se calculeaza folosind elemente de statistica si probabilitati.
 
Este important de retinut ca rating-ul unui utilizator se actualizeaza doar dupa finalizarea unui concurs organizat pe infoarena. Activitatea de pregatire din arhiva de probleme nu influenteaza rating-ul.
 
h2. La ce serveste?
 
Sistemul de rating ideal ne-ar permite sa afirmam care dintre doi concurenti este _mai puternic_. Evident, acest sistem ideal nu exista (chiar notiunea de _mai puternic_ este discutabila), totusi putem aproxima unul.
 
Rating-ul infoarena te ajuta sa...
 
* iti urmaresti *evolutia personala* in regim de concurs
* iti raportezi performantele la ceilalti utilizatori infoarena
 
h2. Cum imi cresc rating-ul?
 
Participa la concursurile infoarena si rezolva cat mai multe probleme. Tu iti vezi de treaba si rating-ul te urmareste :)
 
h2. Cum se calculeaza?
 
infoarena foloseste un sistem de rating relativ standard numit 'Glicko':http://math.bu.edu/people/mg/glicko/glicko.doc/glicko.html, adaptat la nevoile noastre.
 
Glicko este un sistem de rating folosit in campionatele de sah, o varianta imbunatatita a algoritmului larg acceptat 'ELO':http://en.wikipedia.org/wiki/Elo_rating_system.
 
h3. Distributie
 
!http://infoarena.ro/plot/distribution!
 
Din grafic se observa ca rating-urile infoarena aproximeaza 'distributia normala - Gauss':http://en.wikipedia.org/wiki/Normal_distribution.  Desi asta nu dovedeste nimic in particular, e un semn bun ca algoritmul functioneaza :)
 
h3. Detalii despre implementare
 
Vezi direct 'codul sursa al implementarii noastre de Glicko':http://hackers.devnet.ro/browser/trunk/common/rating.php.
Fata de 'algoritmul standard Glicko':http://math.bu.edu/people/mg/glicko/glicko.doc/glicko.html, am modificat urmatoarele:
 
* Glicko a fost inventat pentru jocuri de sah (sau, mai general, jocuri head-to-head) insa concursurile de informatica includ mai multi participanti. Astfel, consideram fiecare pereche de concurenti ca un joc head-to-head.
* Functia care calculeaza scorul probabil (expected value) normalizeaza diferentele de rating mai mari decat $IA_RATING_MAX_DIFF$
* Glicko acorda $0$ pentru infrangere, $1/2$ pentru remiza si $1$ pentru victorie. Am facut o functie care acorda un numar real din intervalul $[0, 1]$ in functie de 'deviatia standard':http://en.wikipedia.org/wiki/Standard_deviation. Astfel, acordam un numar real in intervalul $[0, 1/2)$ pentru o infrangere, $1/2$ pentru o remiza, respectiv un numar in intervalul $(1/2, 1]$ pentru o victorie.
 

Nu exista diferente intre securitate.

Topicul de forum nu a fost schimbat.