Diferente pentru schimbare-borland/ghid intre reviziile #2 si #14

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

h1. Scurt ghid pentru folosirea MinGW Developer Studio
Aceasta pagina contine un mic ghid pentru folosirea mediului MinGW Developer Studio 2.05, mediu de dezvolrare care foloseste conpilatorul mingw.
==include(page="template/schimbare-borland")==
[ link de unde se poate download ]
==include(page="schimbare-borland/ghid/menu")==
h2. 'Instalarea':schimbare-borland/ghid/instalare
MinGW Developer Studio este un mediu de dezvoltare integrat (Integrated Development Environment, pe scurt IDE) pentru C/C++. Mediul este unul light-weight folosind resurse putine si oferind posibilatea dezvoltarii programelor in mod stabil.
Desi proiectul a fost abandonat de cativa ani el este intr-o forma stabila si suporta schimbarea compilatorului MinGW (care este in dezvoltare activa) avand astfel posibilitatea mentinerii unui pachet modern, in pas cu standardele C/C++. In plus, compilatorul si debuggerul MinGW (vezi detalii in urmatoarea sectiune) pot fi folosite independent de MinGW Developer Studio impreuna cu un alt editor la alegere.
 
h2. Despre MinGW
 
MinGW (Minimalist Gnu for Windows) este o colectia gratuita de librarii imbogatind GNU Compliler Collection cu fisiere si librarii specifice Windows. Scopul proiectului initial a fost integrarea facilitatilor oferite de Windows32 in compilatorul gcc si binutils (inclusiv debugger-ul gdb) si portarea acestora pe Windows. Mare parte din codul MinGW este distribuit sub licenta GPL, insa nu in intregime, detalii gasiti 'aici':http://www.mingw.org/license.
 
h2. Diferente intre compilatoarele BorlandC 3.1 si MinGW 3.3.1
 
* Compilatorul MinGW cere in cazul executiei corecte a programului codul 0. Asadar nu se accepta ca **main()** sa fie declarat **void**, este obligatoriu ca sa fie declarat ca **int**. De exemplu:
 
== code(cpp) |
#include <iostream>
 
using namespace std;
 
int main(void) {
    cout << "acest program compileaza";
    return 0;
}
==
 
* Tipul de date **int** este reprezentat pe 4 bytes, asadar **int** ia valori intre -2147483647 si 2147483647. In BorlandC tipul de date **int** ocupa 2 bytes.
* Exista tipul de date **long long** care este reprezentat pe 8 bytes care ia valori intre -2^62^+1 pana la 2^62^-1. In BorlandC acest tip de date nu exista. Pentru a citi/afisa numere pe 64 de biti cu libraria <stdio.h> se foloseste specificatorul de format non-standard "%I64d". Cateva detalii 'aici':http://ascending.wordpress.com/2008/04/22/long-long-on-windows-dev-c-mingw/.
* Pointerii ocupa 4 bytes, astfel incat memoria totala disponibila este de 4 GB, care in anul 2008 inseamna oricat, trebuie totusi sa aveti grija la dimensiunea stivei sistem (aceasta insa poate fi marita usor). In BorlandC pointerii ocupa 2 bytes si memoria disponibila este de 64 KB, folosindu-se modificatorii huge sau far pointeri aveau 4 bytes dar totusi memoria disponibila era limitata la 640 KB.
* MinGW ofera suport pentru 'Standard Template Library':http://www.sgi.com/tech/stl/. Dintre structurile implementate fac parte vectorii, cozile, stivele, arborii echlibrati, cozile de prioritate, etc; iar dintre algoritmii implementati sunt sortarea, cautarea binara, generarea permutarilor, etc.

Nu exista diferente intre securitate.

Topicul de forum nu a fost schimbat.