Diferente pentru problema/dijkstra intre reviziile #31 si #47

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

h2. Restrictii
* $1 ≤ N ≤ 50 000$
* Lungimile arcelor sunt numere naturale cel mult egale cu $1 000$.
* $1 ≤ M ≤ 250 000$
* Lungimile arcelor sunt numere naturale cel mult egale cu $20 000$.
* Pot exista arce de lungime $0$
* Nu exista un arc de la un nod la acelasi nod.
* Daca nu exista drum de la nodul $1$ la un nod $i$, se considera ca lungimea minima este $0$.
|1 3 2 5
|
h2. Indicatii de rezolvare
h3. Indicatii de rezolvare
 
Exista o descriere a algoritmului pe 'wikipedia':http://en.wikipedia.org/wiki/Dijkstra{@'@}s_algorithm.
Exista o descriere a algoritmului pe 'wikipedia':http://en.wikipedia.org/wiki/Dijkstra%27s_algorithm.
O rezolvare de complexitate {$O(N^2^)$} obtine $40$ de puncte si se poate gasi 'aici':job_detail/144256?action=view-source.
O rezolvare in {$O(Mlog{~2~}N)$} folosind un heap obtine $100$ de puncte si se poate gasi 'aici':job_detail/144254?action=view-source. O descriere a acestei structuri de date puteti gasi tot pe 'wikipedia':http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_heap. O implementare de aceeasi complexitate foloseste in loc de heap structura de date numita SET, care este de fapt un arbore binar echilibrat si permite interogarea costului minim si modificarea costurilor in timp logaritmic. Aceasta abordare se gaseste 'aici':job_detail/144699?action=view-source si are avantajul ca necesita un cod mult mai scurt. Totusi, ea este mai inceata decat solutia cu heap-uri si, in consecinta, obtine doar 80 de puncte.
O rezolvare in {$O(MlogN)$} folosind un heap obtine $100$ de puncte si se poate gasi 'aici':job_detail/144766?action=view-source. O descriere a acestei structuri de date puteti gasi tot pe 'wikipedia':http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_heap. O implementare de aceeasi complexitate foloseste in loc de heap structura de date numita SET, care este de fapt un arbore binar echilibrat si permite interogarea costului minim si modificarea costurilor in timp logaritmic. Aceasta abordare se gaseste 'aici':job_detail/1788038 si are avantajul ca necesita un cod mult mai scurt. Totusi, ea este mai inceata decat solutia cu heap-uri.
O alta rezolvare utila in concursuri este algoritmul 'Bellman-Ford':http://en.wikipedia.org/wiki/Bellman-Ford_algorithm cu coada. Aceasta solutie are complexitatea teoretica {$O(N*M)$}, in practica 'solutia':job_detail/1788046?action=view-source se dovedeste destul de rapida pe teste generate la intamplare, dar exista teste pe care atinge timpi foarte mari, obtinand un scor de 90 de puncte.
h3. Probleme asemanatoare
h2. Probleme asemanatoare
* 'Base3':problema/base3
* 'Distante':problema/distante
* 'Catun':problema/catun
 
* 'Runaway':http://acm.sgu.ru/problem.php?contest=0&problem=240
* 'Sightseeing trip':http://acm.pku.edu.cn/JudgeOnline/problem?id=1734
== include(page="template/taskfooter" task_id="dijkstra") ==
 
 

Nu exista diferente intre securitate.

Diferente intre topic forum:

 
2778