Micuții elfi au ieșit la joacă în poiană. Ei se vor juca într-o zonă care este împărțită în parcele de formă pătrată a căror latură este egală cu unitatea.
Așadar, terenul de joacă poate fi considerat a fi un caroiaj cu m linii și n coloane. Inițial, nici un elf nu se află pe terenul de joacă dar, în fiecare moment, pe o parcelă pot intra mai mulți elfi. De asemenea, în fiecare moment, de pe fiecare parcelă pot pleca mai mulți elfi. Pe măsură ce elfii intră pe parcele sau ies de pe parcele, supraveghetorilor li se cer informații cu privire la numărul elfilor din diferite zone dreptunghiulare. O astfel de zonă dreptunghiulară este identificată prin coordonatele colțului din stânga-sus și coordonatele colțului din dreapta-jos. Intrarea pe terenul de joacă sau ieșirea de pe terenul de joacă este descrisă prin patru numere naturale. Primul dintre ele este întotdeauna 1 și indică tipul evenimentului. Următoarele două numere reprezintă coordonatele parcelei în care intră sau din care ies elfii. Ultimul număr indică numărul elfilor care intră sau ies (o valoare pozitivă indică faptul că intră elfi pe parcela respectivă, iar o valoare negativă indică faptul că ies elfi de pe parcela respectivă). O cerere de informații este descrisă prin cinci numere naturale. Primul dintre ele este întotdeauna 2 și indică tipul evenimentului. Următoarele două indică coordonatele parcelei din colțul din stânga-sus a zonei dreptunghiulare, iar ultimele două indică coordonatele parcelei din colțul din dreapta-jos a zonei dreptunghiulare. În urma unei astfel de cereri trebuie determinat numărul elfilor care se află, în acel moment, în zona respectivă.
Prima linie a fișierului de intrare INPUT.TXT conține două numere m și n, separate printr-un spațiu, care reprezintă dimensiunile terenului de joacă.
Cea de-a doua linie a fișierului conține numărul k al evenimentelor care au loc. Fiecare dintre următoarele k linii va conține descrierea unui eveniment și va conține patru sau cinci numere întregi (în funcție de tipul evenimentului), care sunt separate prin câte un spațiu. Primul număr de pe o astfel de linie este t și poate avea valoarea 1 sau valoarea 2. În cazul în care valoarea numărului t este 1, atunci linia va mai conține trei numere. Următoarele două numere indică parcela pe care intră sau din care ies elfii. Ultimul număr indică numărul elfilor care intră (dacă valoarea este pozitivă) sau care ies (dacă valoarea este negativă). În cazul în care valoarea numărului t este 2, atunci linia va mai conține patru numere. Următoarele două indică coordonatele parcelei din colțul din stânga-sus al zonei pentru care se cer informații. Ultimele două numere indică coordonatele parcelei din colțul din dreapta-jos al zonei pentru care se cer informații. Vor fi luate în considerare numai intrările și ieșire descrise pe liniile anterioare liniei prin care se cere informația, nu și cele care vor fi descrise pe liniile care urmează liniei în care se cere informația.
Fișierul de ieșire OUTPUT.TXT trebuie să conțină un număr de linii egal cu numărul liniilor din fișierul de intrare în care se cer informații.
Pe fiecare dintre aceste linii se va afla informația cerută cu privire la numărul de elfi dintr-o anumită zonă dreptunghiulară. Ordinea acestor linii trebuie să respecte ordinea cererilor de informații din fișierul de intrare.
INPUT.TXT
2 2 10 1 1 1 2 1 2 2 3 2 1 1 2 2 1 1 1 -1 2 1 1 1 2 1 2 1 4 2 2 1 2 2 1 2 2 -2 2 2 1 2 2 2 1 1 2 2 OUTPUT.TXT 5 1 7 5 6
|