După ce au reușit să intre în străvechiul templu, elfii au ajuns în fața unei încăperi în care se pare că se află altarul.
Deși au descoperit numeroase vestigii, ei nu pot să renunțe la explorarea altarului. Din nefericire, intrarea în altar este protejată și ea de un cifru. Totuși, mecanismul este unul mult mai simplu, el constând din doar două dispozitive de introducere a codului. Pe mecanism este gravat, la fel ca și la intrare, un număr format din șase cifre. Bineînțeles, învățații au reușit imediat să descopere algoritmul de funcționare al mecanismului. Cele două dispozitive corespund semnelor + și -. Fiecare atingere a unui dispozitiv duce la adunarea sau scăderea unui număr. Acest număr variază în funcție de numărul de ordine al atingerii. La a i-a atingere, numărul care se adună sau se scade este i2. Se pornește de la valoarea 0. Așadar, la fiecare atingere i valoarea corespunzătoare mecanismului scade sau crește cu i2. În final, pentru a deschide altarul, trebuie să se obțină valoarea gravată pe mecanism.
Fișierul de intrare INPUT.TXT conține o singură linie pe care se află cele șase cifre ale numărului gravat pe mecanismul cifrului, neseparate prin spații.
Există posibilitatea ca prima, primele două, primele trei, primele patru sau primele cinci cifre să fie 0. Totuși, cel puțin una dintre cele șase cifre este diferită de zero.
Fișierul de ieșire OUTPUT.TXT trebuie să conțină o singură linie pe care se vor afla semnele corespunzătoare atingerilor mecanismului.
Al i-lea semn de pe această linie va corespunde celei de-a i-a atingeri. Dacă prin această atingere se adună valoarea i2, atunci semnul va fi +. Dacă atingerea duce la scăderea valorii i2, atunci semnul va fi -.
INPUT.TXT
000012 OUTPUT.TXT ++-+
|